چاپ مقاله پژوهشگران هسته پژوهشی کووید-۱۹ دانشکده علوم پایه دانشگاه شهرکرد در مجله معتبر Biomedicine & Pharmacotherapy

مقاله پژوهشگران هسته پژوهشی کووید-۱۹ دانشکده علوم پایه دانشگاه شهرکرد در مجله معتبر Biomedicine & Pharmacotherapy به چاپ رسید.

به گزارش  خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی دانشگاه شهرکرد، مقاله پژوهشگران هسته پژوهشی کووید-۱۹ دانشکده علوم پایه دانشگاه شهرکرد با همکاری دانشگاه‌های داخلی و خارجی با موضوع ویروس کووید ۱۹ در مجله‌ی معتبر Biomedicine & Pharmacotherapy چاپ شد.
این مقاله علاوه بر توجیه علت بروز علائم مختلف بیماری COVID-۱۹ در بدن، راهکارهای درمانی جدید را جهت درمان این بیماری ارائه داده است.
عنوان انگلیسی مقاله:
Induced dysregulation of ACE۲ by SARS-CoV-۲ plays a key role in COVID-۱۹ severity
عنوان  فارسی مقاله : "نقش کلیدی اختلال ناشی از اثر SARS-CoV-۲ بر آنزیم ACE-۲ در وخامت بیماری COVID-۱۹ "
 
نام مجله:
Biomedicine & Pharmacotherapy  (IF ۴.۵۵)
نویسندگان: : مریم اسکندری مهرآبادی، روح‌الله همتی، امین تشکر، احمد همایی، معصومه یوسف زاده، کریم همتی و سامان حسینخانی
بر اساس این مقاله،  غلظت سوبستراهای آنزیم  ۲ACE- بر اثر ویروس۲ SARS- CoV-  افزایش می یابد در حالی که از غلظت محصولات این آنزیم کاسته می‌شود و در نهایت واکنش آنزیم۲ ACE-  از حالت تعادل خارج می‌شود. در این مقاله اثرات انباشت سوبستراهای ۲ACE- بر التهاب ، فیبروز، استرس اکسیداتیو، ترومبوز،آنژیوژنز، آمبولی ریوی و طوفان سایتوکاین بیماری  ۱۹COVID- به تفصیل مورد بحث قرار داده شده است.  در این پژوهش، افزایش غلظت داینورفین ۱۳-۱  به دلیل سمیت با علایمی همچون از دست رفتن حس بویایی و چشایی این بیماری مرتبط تشخیص داده شده است. همچنین در این مقاله پپتید Apelin-    به عنوان بیومارکر اختصاصی تشخیص پیشرفت آمبولی ریوی ناشی از   ۱۹COVID- معرفی شده است. افزون بر این، در این پژوهش تجویز آنالوگ‌های پایدار محصولات۲ ACE- جهت  معکوس کردن اثر سوبستراهای ۲-ACE به عنوان راهکار درمانی ارائه شده است.
در این پژوهش برای نخستین بار به صورت جامع به نقش احتمالی انباشت پپتیدهای  داینورفین و اپلین در بیماران مبتلا به۱۹ COVID- و وخامت بیماری و نیز راهکار درمانی با معکوس کردن اثر تجمع این پپتیدها در بیمارن مبتلا به ۱۹ COVID-  پرداخته شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1488889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =