چرا کابینت چوبی محبوب ترین مدل کابینت آشپزخانه محسوب می شود؟ معایب و مزایا کابینت چوب را قبل از خرید بدانید

آشپزخانه مرکز اجتماعات خانوادگی برای پخت و پز و صرف غذاست و با معماری های امروزی معمولا آشپزخانه ها بر خلاف گذشته در دید کامل مهمانان نیز قرار دارد، از این رو خیلی از افراد اهل طراحی و معماری از آشپزخانه به عنوان قلب تپنده هر خانه نام می برند، پس اهمیت ویژه ای دارد که این محیط پر تردد و در دید شیک و به روز باشد، کابینت ها نقش اصلی دکور هر آشپزخانه ای را ایفا می کند.

کابینت آشپزخانه در مدل ها، طرح ها و رنگ های بسیاری تولید می شود. ما در این مقاله قصد داریم محبوب ترین و در عین حال قدیمی ترین مدل کابینت را به شما معرفی کنیم. کابینت چوب که برخی به نام کابینت تمام چوب یا کابینت چوبی می شناسند قدیمی ترین مدل کابینت آشپزخانه می باشد که در دهها رنگ و مدل متنوع تولید می شوند، در ادامه با ما همراه باشید تا با محبوب ترین مدل کابینت آشپزخانه بیشتر آشنا شوید.

کابینت چوب از گذشته تا به حال

در گذشته در آشپزخانه ها فضایی گنجه مانند در دیوارهای آشپزخانه جای گذاری می شد که خانم های خانه اساس آشپزی و مربوط به آشپزخانه را در این گنجه ها قرار می دادند البته این سبک آشپزخانه برای عام مردم بود و  افراد خاص و طبقه بالای جامعه مخصوصا در کشورهای اروپایی از کابینت های چوبی استفاده می شد. البته شکل ظاهری کابینت های آن زمان با حال حاضر به هیچ وجه قابل مقایسه نیست. امروزه با پیشرفت صنعت و دستگاه ها و ماشین آلات کابینت های چوب به شکلی خیلی پیچیده تر نسبت به گذشته تولید می شود.

چرا کابینت چوبی محبوب ترین مدل کابینت آشپزخانه محسوب می شود؟ معایب و مزایا کابینت چوب را قبل از خرید بدانید

اگر قصد خرید کابینت چوب کلاسیک دارید این مطلب رو از دست ندید

روند تولید کابینت چوبی

کابینت چوب انواع متنوعی دارد که در هرکدام از چوب درختان مختلف تولید می شود. چوب درختانی همچون گردو، راش، گیلاس، بلوط، کاج و ... در ساخت کابینت های چوبی مورد استفاده قرار می گیرد. تفاوت این چوب ها در شکل ظاهری، ریز یا درشت بودن گره های چوب می باشد. کابینت تمام چوب بعد از سایز شدن توسط دستگاه سی ان سی حکاکی می شود و نقوش برجسته ای روی آنها نقش می بندد و در مرحله بعد رنگ مورد نظر در محیطی ایزوله روی کابینت ها زده می شود. لازم به ذکر است عمق کابینت های چوب به جهت ابزار و حکاکی های که روی آنها می باشد بیشتر از مدل های دیگر است و طبیعتا چوب نسبت به ام دی اف از وزن بیشتری برخوردار است. ابزار و حکاکی نقوش روی درب کابینت چوب تنوع زیادی دارند، همچنین رنگی در کابینت چوبی مورد استفاده قرار می گیرد تنوع خوبی دارد و معمولا از جنس رنگ های پلی اورتان در این مدل کابینت آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد که کیفیت بسیار مطلوبی دارد.

جهت مشاهده نمونه کارهای کابینت چوب کلیک کنید

معایب و مزایا کابینت چوب را قبل از خرید بدانید

دانستن معایب و مزایا هر محصولی در انتخاب نهایی تاثیر گذار است ما در این قسمت قصد داریم نگاهی کلی به نقاط ضعف و قوت کابینت چوب بپردازیم و با اشتراک گذاری معایب و مزایا کابینت چوب به شما کمک کنیم تا انتخاب آگاهانه تری برای دکوراسیون منزل خود داشته باشید.

مزایا کابینت چوب

  • کابینت چوب بسیار زیباست و این زیبایی همیشگی است. زیرا چوب نقش و نگار چشم نوازی دارد و علاوه بر این نقش و نگارهای طبیعی نقوش منبت کاری شده جذابی روی درب ها چشم نوازی می کند.
  • بافت های متفاوت انواع چوب ها با یکدیگر، در واقع شما دو بافت کاملا یکسان از چوب نمی توانید بیابید. می توان گفت گره ها و نقش و نگارهای چوب مانند اثر انگشت ما انسان هاست.
  • چوب انعطاف پذیر است و می توان به روش های مختلف به آن طرح و شکل متنوعی داد که اصطلاحا می گویند چوب قابلیت ابزار خوری بالایی دارد. در واقع کابینت چوبی را می توان در انواع مدل و طرح ساخت و دقیقا امکان سفارشی سازی آن بنا بر سلیقه کارفرما وجود دارد. کابینت های چوبی در شکل ها، اندازه ها و عمق های مختلفی ارائه می شوند و به شما کمک می کنند تا آشپزخانه تان را بسیار منحصر به فرد سازید.
  • عمر بالا و مقاومت کابینت چوب زبان زد کسانی است که از این محصول استفاده کرده اند. عمر این نوع کابینت تا پنج برابر کابینت ام دی اف است. حتی اگر رنگ کابینت یا دکور شما بعد از مدتی کدر شود می توان رنگ کاری مجدد کنید و با هزینه اندک دوباره از کابینت های نو بهرمند شوید
  • چوب انواع مختلفی دارد که در قیمت، ظاهر و دوام باهم متفاوتند. تنوعی که در چوب وجود دارد باعث برتری آن نسبت به دیگر مواد برای ساخت کابینت می شود، به ویژه آنکه می توان چوب را به رنگ دلخواه خود در آورید.

معایب کابینت چوب

  • امکان صدمه دیدن کابینت های چوبی با آب و یا هجوم حشرات از نقایص اصلی این نوع کابینت می باشد، حشرات می توانند به چوب خیلی ساده تر از سایر مواد آسیب برسانند که البته در صورت مراقبت و نظافت داخل کابینت ها می توانید از این مشکل جلوگیری کنید.
  • هزینه نسبتا بالا باعث شده تا عده زیادی توان خرید کابینت چوب را نداشته باشند البته مراکز معتبر با استفاده از سیستم های اقساطی تا حد زیادی این مشکل را حل کرده اند.

همه چیز درباره قیمت کابینت چوبی را قبل ار سفارش مطالعه کنید

چرا کابینت چوبی محبوب ترین مدل کابینت آشپزخانه محسوب می شود؟ معایب و مزایا کابینت چوب را قبل از خرید بدانید

نمایشگاه انواع کابینت چوب در تهران

شرکت نوین کابین با دو دهه فعالیت مستمر در زمینه طراحی، تولید و اجرای انواع کابینت کلاسیک و مدرن شامل کابینت تمام چوب، کابینت طرح چوب، کابینت پولیشی، کابینت پلی اورتان، کابینت پوششی، کابینت ممبران، کابینت هایگلاس و کابینت روکش برجسته از شما عزیزان دعوت می کند تا از نمایشگاه دائمی شرکت واقع در حکیمیه تهران دیدن کنید، در این نمایشگاه انواع مدل های کابینت چوبی نیز اجرا شده تا شما مشتریان گرامی امکان انتخاب بین انواع رنگ ها و مدل ها و طرح های روز را به بهترین شکل داشته باشید، همچنین وجود کارشناسان زبده در نمایشگاه نوین کابین باعث شده تا شما امکان مشاوره حضوری را داشته باشید. خدماتی همچون بازدید از منزل و طراحی سه بعدی هیچ هزینه ای برای شما نخواهد داشت و با خرید از نوین کابین می توانید از گارانتی دو تا پنج ساله و خدمات پس از فروش رایگان بهرهمند شوید.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1503226