شفافیت، تک صدایی و محرمانه‌های کرونایی که وسط خیابان هستند

برنا نوشت: مهم‌ترین عنصر در مبارزه با کرونا جلب اعتماد مردم است، شاید به همین دلیل هم بود که چند ماه اول شیوع کرونا، وضعیت تحت کنترل بود و همه دستگاه ها و مردم یک‌دل و همراه در مبارزه با کرونا بودند اما رفته رفته این اعتماد به دلیل برخی رفتارهای غلط کاهش پیدا کرد و اگر شرایط به ماه‌های اول بازنگردد چه بسا شرایط بدتری را هم تجربه کنیم.

مردم بیش از هر چیزی به شنیدن حرف های درست به جای حرف های درشت در موضوع کرونا دارند و آن چیزی که امروز برای همه آزاردهنده شده حرف های درشتی که در خصوص کرونا شنیده می شود. 

شفافیت گوهر گمشده در کرونا

بنای دولت و ستاد ملی کرونا از روز ابتدایی شیوع کرونا در ایران، شفافیت و اطلاع رسانی درست بود، همین هم باعث شد بدون هیچگونه مصلحت اندیشی، دو روز قبل از انتخابات مجلس، ورود کرونا به کشور و ابتلای دو هموطن را اعلام  کرد.

در واقع چه آن روز که تنها دو نفر به کرونا مبتلا شده اند و چه امروز که ۲۲ هزار نفر روزانه مبتلا می شوند، دولت شفاف آمار را اعلام می کند، حتی در برهه ای عده ای معتقد بودند تعداد جانباختگان اعلام نشود تا بین مردم ایجاد خوف و هراس نکند ولی دولت و ستاد ملی کرونا پای این موضوع ایستادند و دستور شفافیت در اعلام آمار کامل را داشتند.

حالا اما یک مطالبه به حق متاسفانه نادیده گرفته می شود؛ چه کسانی واکسن کرونا تزریق کرده اند؟ این نه تنها یک سوال جدی است بلکه دستوری است که رئیس جمهور قبل از ورود واکسن به ایران صادر کرده و انتظار می رود وزارت بهداشت صریح و شفاف اعلام کند چه کسانی در کدام مراکز و توسط چه گروهی واکسینه شده اند؟ به نظر نمی رسد دستور رئیس جمهور در آن روز یک حرف صرفا شعاری بوده باشد چراکه چند روز پیش و پس از بی توجهی وزارت بهداشت به این دستور رئیس جمهور، مجددا حسن روحانی در دستوری مکتوب و شرح خواستار انتشار فوری اسامی دریافت کنندگان واکسن کرونا شده است. 

مقاومت وزارت بهداشت در قبال این موضوع نه تنها عجیب است بلکه باعث ایجاد بی اعتمادی بین مردم می شود و این بی اعتمادی نه به نفع کشور است و نه به نفع مقابله با کرونا!

قرار بود یک صدایی باشد ولی صدا در صدا شد!

رهبری در نشست ستاد مقابله با کرونا به جد خواستار تک صدایی در موضوع کرونا شدند، این البته مطالبه رئیس جمهور، رسانه ها و مردم هم بود به همین دلیل هم دکتر رئیسی به عنوان سخنگوی ستاد مقابله با کرونا منصوب شد تا تنها یک صدا از طرف تصمیم سازان و تصمیم گیران به مردم برسد اما متاسفانه امروز آنقدر ستاد از وزارت بهداشت شنیده می شود که صدای سخنگوی ستاد مقابله با کرونا بین این هیاهو گم شده است. این روزها از دکتر حریرچی تا خانم لاری، جهانپور و حتی فردی که گفته می شود مشاور وزیر است، از دکتر زالی تا استاندار تهران، از روسای دانشگاه های علوم پزشکی تا... در مورد موضوع کلان کرونا صحبت می کنند و مردم حیران مانده اند به حرف چه کسی باید گوش کنند؟ وقتی این همه سخنران در مورد تصمیمات کلان کرونایی وجود دارد، مردم چرا نباید تحت تاثیر فیک نیوزها قرار نگیرند؟

محرمانه ها وسط خیابان چه می کند؟

آش اما شورتر از این حرفهاست، متاسفانه عده ای به جای حفظ همدلی بین دستگاه های مختلف، مسابقه افشای نامه های محرمانه مسوولان به همدیگر را راه انداخته اند تا نه تنها بین مدیران ایجاد اختلاف کنند بلکه ذهن افکار عمومی را هم بهم بریزند. سرعت انتشار این محرمانه ها به حد زیادی است که اهالی رسانه با کنایه می گویند در برخی موارد قبل از امضای فلان مسوول در وزارت بهداشت، این نامه در فلان خبرگزاری مخالف و منتقد دولت منتشر می شود! توقع ندارید که در چنین شرایطی مردم صداقت برخی مسوولان در بیان گلایه ها را باور و به آنها اعتماد کنند.

وزارت بهداشت و کادر درمان در ۱۳ ماه گذشته زحمات زیادی را متقبل شده و تلاش فراوانی را به خرج داده است ولی متاسفانه برخی اقدامات انجام گرفته و انجام نگرفته توسط برخی افراد باعث می شود این خدمات و زحمات دچار خدشه شود.

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1503428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =