نماینده روسیه در نشست شورای امنیت جنایات اسرائیل را محکوم کرد

ایسنا نوشت: روسیه در جلسه شورای امنیت تاکید کرد که عادی سازی روابط میان اسرائیل و کشورهای عربی، مساله‌ای است که نمی‌تواند ثبات فراگیر را در خاورمیانه در صورت نادیده گرفتن پرونده فلسطین و اسرائیل برقرار کند.

به گزارش روسیا الیوم، سرگئی ورشینین، معاون وزیر خارجه روسیه در سخنرانی که امروز (یکشنبه) در جلسه شورای امنیت داشت، تصریح کرد که خطرات بحران شدید کنونی در روابط فلسطین و اسرائیل، فقط به مرزهای منطقه محدود نمی‌شود.

وی ادامه داد: نابسامانی سریع اوضاع در منطقه نزاع که به یک رویارویی مسلحانه تبدیل شده و به کشته شدن افراد بسیاری انجامیده، مایه نگرانی شدید مسکو است. ما به خانواده‌های کشته شدگان تسلیت می‌گوییم و قاطعانه، استفاده از قدرت و خشونت علیه غیرنظامیان در اسرائیل و فلسطین را محکوم می‌کنیم.

سرگئی ورشینین تاکید کرد که درگیری‌های نظامی که به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از جمله زن و کودک انجامیده است، باید متوقف شود. تشدید جدید درگیری ناشی از مجموعه‌ای از عوامل است که در رأس آن نبود هیچ روند مذاکراتی مستقیم است.

نماینده روسیه بر لزوم احترام به وضعیت اماکن مقدس و تضمین حقوق و آزادی عبادت‌کنندگان در ادای مناسک دینی خود در قدس شرقی و مد نظر قرار دادن حساسیت این امر تاکید کرد.

وی افزود: ما در این راستا، تلاش‌ها برای تغییر وضعیت جمعیتی و جغرافیایی و تاریخی در قدس شرقی را امری به حساب می‌آوریم که از لحاظ حقوقی ملغی است.

سرگئی ورشینین گفت: دور جدید بحران حکایت از این دارد که عادی سازی روابط اسرائیل با کشورهای عربی، هرچند که مثبت است، اما  در صورتی که پرونده فلسطین و اسرائیل را نادیده بگیرد، نمی‌تواند ثبات فراگیر را در اوضاع خاورمیانه برقرار سازد.

وی افزود: ماموریت نخست در حال حاضر، آتش بس و جلوگیری از ریختن خون‌ها است. تمامی طرف‌ها باید مسئولیت خود را نسبت به سرنوشت میلیون‌ها اسرائیلی و فلسطینی و حفظ یک توافق مدنی داخلی درک کنند.

وی تصریح کرد که روسیه با قاطعیت به این اصل حقوقی بین المللی برای سازش که خواسته‌های شرعی مردم فلسطین برای تشکیل کشور مستقل با پایتختی قدس شرقی و نیز تضمین امنیت اسرائیل را لحاظ کند، پایبند است.

سرگئی ورشینین خواهان برگزاری جلسه فوق العاده کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه شد و مجدداً ابتکارعملی را برای دیدار میان رهبران فلسطین و رژیم صهیونیستی در مسکو مطرح کرد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1515718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 0
    روسیه خودش جنایتکار و آدمکش است .
  • کارن IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 0
    کاملا دوپهلو (هم از اسراییل و هم از فلسطین بنحوی حمایت کرده ..) ..مواضع روسها در حمایت از اسراییل بسیار شدیدتر و یک جانبه تر از مواضع آمریکایی ها وغ ربی هاست ..چینی ها در این زمینه صادق ترند...