۱۷۰ هزار نفر در بام ایران مشمول بیمه روستایی و عشایری هستند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، گفت: در استان چهارمحال و بختیاری ۱۶۹ هزار ۶۹۴ نفر مشمول این بیمه هستند که تا کنون ۳۹ هزار و ۷۵۳ نفرتحت پوشش می‏باشند.

به گزارش خبرآنلاین از چهارمحال : جعفر شاه‌بندری در نشست خبری خود  با بیان اینکه تعداد مستمری بگیران در استان ۲ هزار و ۴۳۲ نفر می‎باشد، اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان شهرکرد با ۳۲.۳ درصد جذب بیمه شده بیشترین و لردگان با ۸.۲ درصد جذب کمترین درصد جذب جامعه هدف را به خود اختصاص داده‏اند.
وی با بیان اینکه، دولت ۷۰ درصد حق بیمه، افراد بیمه شده صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را پرداخت می‏کند، عنوان کرد: بیمه شدگان تنها ۳۰ درصد حق بیمه خود را به صورت سالانه پرداخت می‏کنند.
این مقام مسئول، با اشاره به مبلغ پرداخت حق بیمه، تصریح کرد: ۸ سطح در سال جاری مشخص شده است، که حداقل حق بیمه ۳۹۰ هزار تومان و حداکثر یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان به صورت سالیانه می‏باشد.
مدیر، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان، افزود: بیمه شدگان می‏توانند حق بیمه خود را به صورت نقدی، یا اقساطی در اقساط، ۲، ۳ و ۴ ماهه پرداخت کنند.
شاه‌بندری با بیان اینکه سن بیمه شوندگان باید ۱۸ تا ۵۰ سال باشد، خاطرنشان کرد: جامعه هدف این صندوق، روستائیان، عشایر، جامعه هدف بسیج مهندسین منابع طبیعی و کشاورزی، رانندگان حمل مسافر بین شهری، ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و مدد جویان تحت پوشش نهادهای حمایتی می‏باشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1520878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =