تاکید بر برگزاری دهه غدیر به صورت مردمی در جامعه

رئیس ستاد دهه غدیر کشور با تاکید بر ترویج همگانی فرهنگ غدیر از سوی عالمان دینی؛ گفت: دهه غدیر به صورت مردمی در جامعه برگزار شود.

به گزارش خبرآنلاین از مازندران‌؛ حجت الاسلام شیخ محمود نظری امروز در گردهمایی ائمه جمعه و جماعات مازندران در مصلای ساری با اشاره به اهمیت منشور غدیرگفت: برپا نمودن دهه غدیر در مجامع عمومی غدیر را احیا کنیم زیرا غدیر مکمل دین و آئین است.

وی افزود: خداونددرباره بعثت و نبوت آیه اکملت نازل نکرد اما در زمینه امامت حضرت علی (ع) الیوم اکملت لکم که هدف همه پرچمداران غدیر این است چگونه غدیر را عاشورایی کنیم.

نظری گفت: عاشورا در میان مردم رواج دارد زیرا گذشتگان ما قدم برداشتند غدیر را اگر اهتمام می بخشیدیم امروز غدیر مغفول نمی ماند و امروز مطالب غدیر در جهان به عنوان یک هدف متمدن گرای بشریت می تواند مطالبی داشته باشد.

او ادامه داد: شیعه دو ‌پرو بال دارد غدیر و عاشورا،علما در میان مردم،ائمه جمعه و جماعات با تبادل افکار و نظر در نصایح منازل تکایا، استانها روستاها شهرها کشور و جهان غدیر را عاشورایی کنیم و این اقدام اصول اصلی را ماندگار کنیم.

نظری گفت: تا کنون هشت هزار همایش و اجلاس جهانی در مورد فرهنگ غدیر و ولایت برگزار شد ستاد دهه غدیر با محوریت مقام‌معظم رهبری در مشهد همایش معنوی، در شیراز و قم دکترین جهانی غدیر و درفضای مجازی سال گذشته در مازندران برگزارشد امسال نهمین اجلاس دهه غدیر دکترین جهانی معرفت به نهج البلاغه می رسد که باید کلام مولا علی احیا شود.

وی افزود: گزارش ستاد دهه غدیر خلاصه نویسی شد وظیفه داریم غدیر را ترویج کنیم ان شالله دولت جدید نیز با کابینه قوی غدیر را مردمی کند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1534455

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =