۲ کارگاه آموزشی در آبادان و چوئبده راه اندازی شد

رئیس مراکز آموزشی فنی و حرفه ای شهرستان آبادان گفت: در روز کارآفرینی و آموزشهای فنی و حرفه ای، ۲ کارگاه آموزشی شامل تعمیر دستگاههای تصفیه کن آب خانگی و خیاطی (با مشارکت کمیته امداد امام خمینی) در شهرهای آبادان و چوئبده راه اندازی شد.

مهدی، عبدالله نژاد در حاشیه ی افتتاح این کارگاهها در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین در آبادان، اظهار کرد: کارگاه خیاطی خوداشتغالی ریحانه النبی، در راستای ارائه آموزشهای مهارتی محصول محور و در جهت توانمندسازی و اشتغال زنان شهر چوئبده  از توابع شهرستان آبادان راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه از سوی کمیته امداد مبلغ ۱۵یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به عنوان سرانه ی آموزشی هر فرد پرداخت می شود، افزود: به هر مهارت آموز در پایان دوره آموزشی، ۲۰ میلیون تومان  تحت عنوان وام خوداشتغالی پرداخت می شود.

به گفته ی وی، قرار است در این کارگاه آموزشی در مرحله ی نخست ۳۰ نفر آموزشهای مربوطه را فرا بگیرند.

رئیس مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستا آبادان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح کارگاه آموزشی تعمیرات دستگاههای تصفیه کن آب خانگی تصریح کرد: این کارگاه به منظور توانمندسازی بهبودیافتگان مراکز ترک اعتیاد و در محل مرکز جامع درمان محور و بازتوانی اروند از مراکز ماده ۱۵ بهزیستی راه اندازی شد.

عبدالله نژاد؛ ضمن تاکید بر اثربخش بودن ارائه آموزشهای مهارتی بر اشتغال بهبود یافتگان یادآور شد: اجرای دوره های آموزشی برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه در جهت توانمند سازی و اشتغال از اهداف سازمان آموزش فنی و حرفه ای است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1539590

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =