کاهش نرخ بیکاری استان یزد با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

استاندار یزد گفت: توجه به حوزه آموزش‌های فنی و حرفه ای، هنرستان‌ها و مراکز آموزش عالی فنی و حرفه‌ای می‌تواند موجب کاهش آمار بیکاری و رفع مشکل کمبود نیروی متخصص در استان شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، محمدعلی طالبی در اجلاس سالیانه رؤسا و مدیران آموزش و پرورش کشور، شرایط استان یزد در حوزه آموزش و پرورش را رو به تعالی توصیف کرد و گفت: مدیران و روسای آموزش و پرورش بدون کمترین دغدغه نسبت به مباحث و مسائل سیاسی، این مقطع حساس در حوزه تعلیم و تربیت را با موفقیت پشت سر می گذرانند.

استاندار یزد با اشاره به اهتمام دولت برای ازسرگیری حضوری آموزش مدارس افزود: روسای آموزش و پرورش با انرژی و انگیزه کامل، وظایف و مسئولیت‌های خود را دنبال کرده و هماهنگی‌ و برنامه ریزی‌های لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید را داشته باشند.

وی با بیان اینکه بررسی دقیق اطلس و نیازهای اشتغال استان نشان دهنده ضروت توجه جدی به هنرستان‌ها و توسعه آن‌ها است، تصریح کرد: توجه به این حوزه باید به صورت عمیق و نه به صورت شعاری باشد تا منجر به رشد تکنسین‌ها در حوزه تعلیم و تربیت شود.

طالبی به تضاد بین دو موضوع نرخ بیکاری بالاتر از متوسط کشوری در استان و کمبود نیروی کار در برخی از کارخانه‌ها و واحدها اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در حالی که برخی از واحدها و کارخانه‌های استان به دلیل کمبود نیروی کار در آستانه تعطیلی قرار گرفته اند و برای تامین نیروی فنی باید از نیروی دیگر استان‌ها استفاده کنند، استان یزد دارای نرخ بالایی از فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار است.

استاندار با بیان اینکه بخش زیادی از آمار بیکاری یزد به دلیل بیکاری فارغ التحصیلان است، گفت: فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار استان، اکثرا در رشته‌هایی تحصیل کرده اند که اگر فرصت‌های شغلی بسیاری نیز برای نیروهای دانشگاهی ایجاد کنیم، نمی‌توانند جذب بازار اشتغال شوند یا اساسا از تخصص کافی برای جذب در بازار اشتغال بخش خصوصی برخوردار نیستند.

وی با اشاره به کمبود نیروی متخصص برای بعضی از رشته‌ها در استان، خاطرنشان کرد: توجه به حوزه آموزش‌های فنی و حرفه ای، هنرستان‌ها و مراکز آموزش عالی فنی و حرفه‌ای می‌تواند این مشکل را مرتفع کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1540288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =