فرماندار یزد : موافق تعطیلی کتابخانه‌ها به دلیل شیوع کرونا نیستیم

فرماندار یزد با اشاره به تسریع روند واکسیناسیون در استان گفت: موافق تعطیلی کتابخانه‌ها در ایام محدودیت‌های کرونایی نیستیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد؛ «سیدمحمد رستگاری» در نشست مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرهای یزد، شاهدیه، حمیدیا و زارج از توابع شهرستان یزد که در سالن جلسات کتابخانه مرکزی یزد برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از راه‌اندازی کتابخانه مرکزی یزد که از بزرگ‌ترین زیرساخت‌های فرهنگی استان است، بیان کرد: در کنار پیگیری ویژه دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و اختصاص بودجه برای تکمیل این طرح، شاهد همت مدیر کل کتابخانه‌های عمومی یزد و حمایت مسئولان ارشد استان بودیم.

وی افزود: از دیگر طرح‌های در حال انجام در حوزه کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد، طرح بهسازی کتابخانه شهدای شاهدیه است که با حمایت ویژه مادی و معنوی شهرداری و شورای شهر شاهدیه، پیشرفت قایل توجهی داشته و فرمانداری نیز تلاش خواهد کرد با افزایش بودجه تملک دارایی‌های کتابخانه‌ها، بودجه لازم برای تکمیل کتابخانه را اختصاص دهد.

فرماندار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در شرایط کنونی که روند واکسیناسیون عمومی تسریع شده دیگر موافق تعطیلی کتابخانه‌ها نیستیم، اظهار کرد: در شرایط جدید باید با مدیریت هوشمند و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، بخش امانت و سالن مطالعه کتابخانه‌ها در همه شراییط کرونایی دایر باشد تا مردم بتوانند ایام محدودیت‌های کرونایی را با کتاب و مطالعه بگذرانند و بر دانش و آگاهی خود بیفزایند.

«رقیه دوست فاطمی‌ها» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در این نشست گفت: روزگاری اتمام و راه‌اندازی کتابخانه‌ مرکزی جزو رؤیاهای مردم و مسئولان یزدی بود که با دلسوزی و عنایت ویژه دبیرکل نهاد کتابخانه‌های کشور، این رؤیا پس از ۲۵ سال محقق شد و امروز شاهد بهره‌برداری از این پروژه عظیم فرهنگی در استان هستیم.

وی با قدردانی از شهرداران مناطق مختلف استان و شهرستان یزد، بیان کرد: اکثر شهرداران شهرهای مختلف استان همواره در پرداخت نیم‌درصد سهم کتابخانه‌ها، منظم و دقیق عمل کرده‌اند و برخی شهرداری‌ها نیز فراتر از تکلیف قانونی خود عمل کرده و با پرداخت مبلغ بیشتر، به توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ای و فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌ها کمک کرده‌اند.

دوست فاطمی‌ها با بیان این که با آبادانی کتابخانه‌ها، شهرها و روستاها نیز آباد می‌شوند، گفت: درخواستی که از فرمانداری یزد داریم این است که چون همیشه با تخصیص بودجه تملک و دارایی‌ مناسب به کتابخانه‌ها، به توسعه و آبادانی هرچه بیشتر این بناهای فرهنگی کمک کنند تا بتوانیم پروژه‌های در حال احداث و بهسازی در این شهرستان را هرچه سریع‌تر تکمیل کنیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1555274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =