داریوش سلیمی، بازیگر «افرا»: مقهور نمای سریال‌های خارجی نباشیم/ در داخل موقعیت‌های زیبا زیاد داریم

روزنامه جوان نوشت: استفاده از لوکیشن‌های تکراری در سریال‌ها می‌تواند وقار و اعتبار اثر را با چالش مواجه کند.

داریوش سلیمی، بازیگر سریال «افرا» با بیان این مطلب گفت: استفاده درست از لوکیشن برای صحنه‌آرایی هر فیلم و سریالی مفید است و هر چقدر ارتباط معنایی میان انتخاب لوکیشن و مضمون قوی باشد، لذت تماشای سریال بیشتر می‌شود.

وی عنوان کرد: واقعیت این است که هر سریالی را باید یک کار کاملاً جدید دید و این طور نباشد حتی دو سکانس از دو سریال مختلف هم لوکیشن‌های یکسان داشته باشد، چون مخاطب خیلی دقت نظر دارد و خیلی خوب است که تیم تولید هر سریالی قبل از تولید حتماً به جست‌وجوی لوکیشن‌های مطلوب برای فیلمبرداری برود و همچون پروسه نگارش متن برای انتخاب لوکیشن هم وسواس گذاشته شود تا بیننده، حظ لازم را از کار ببرد.

این بازیگر با اشاره به اینکه تجربه سال‌ها کار در تلویزیون به من اثبات کرده است هرگاه از نظر بصری توانسته‌ایم مخاطب تلویزیون را جلب کنیم در ارائه پیام هم موفق‌تر بوده‌ایم، توضیح داد: هرگاه در تصویرسازی برای مخاطب به نوعی شلختگی رسیده‌ایم، مخاطب حتی مهم‌ترین پیام را هم جدی نگرفته است.

سلیمی که اخیراً سریال افرا را روی آنتن داشته و در این سریال در قالب مدیر یک مجتمع پرورش ماهی، ایفای نقش کرده است با اشاره به نقش لوکیشن در روایت داستانی این سریال عنوان کرد: به غیر از داستان اصلی که در شمال می‌گذرد و قصد دارد دغدغه‌های مردمان شمال را روایت کند، شغل اصلی کاراکتر محوری یعنی محیط‌بانی هم به زیست‌بوم جنگل و طبیعت شمال ربط دارد و کنارش زندگی مردمان نوار ساحلی خزر بازگو شده که همه و همه در پیوند تصویری با قاب‌های زیبای شمال، روایت شده‌اند.

سلیمی افزود: سعی شده است مصائب مشاغلی مثل پرورش ماهی و کارگران فصلی و محیط‌بانی و شکارچیان غیرمجاز همه در لوکیشن‌های مرتبط به تصویر کشیده شود تا بار داستانی سریال جذاب‌تر باشد و عموم مخاطبان که اغلب فقط برای تفریح به شمال می‌روند، بدانند مردمان این خطه چه مشکلاتی دارند.

این بازیگر ادامه داد: بهرنگ توفیقی هم مثل فریدون حسن‌پور در میان کارگردانانی که در سال‌های اخیر استفاده درستی از لوکیشن‌های شمال داشته‌اند، سعی کرده بخش‌هایی نادیده از شمال را به تصویر بکشد تا مخاطب بهتر با جاذبه‌های طبیعی شمال آشنا شود. این ورای کمک به زیباتر شدن سریال می‌تواند زمینه‌ای باشد برای اینکه آن قدر مقهور نماهای سریال‌های خارجی نباشیم و یادمان باشد در داخل هم موقعیت‌های زیبا و دلفریب بسیار داریم.

۵۸۵۸

کد خبر 1560728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    21 6
    والله ما مقهور نمای سریال خارجی نیستیم اما همین سریال افرا اینقدر غم انگیز و همراه با آه و سوز و گدازه از اول تا آخر و اونقدر کشدار که من بعد از 4 قسمت که ندیدم وقتی دوباره دیدم هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده بود. این را مقایسه کنید با سریالهای جذاب و پر از اتفاق که بعضی وقتا باید یک قسمت رو چند بار ببینی تا متوجه بشی چی شد.
    • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      0 0
      این بخاطر کش دادن سریال است ، آدمها در زندگی واقعی هم تحمل ناسازگاری روزگار را ندارند ( که البته ناشی از اشتباهات و ندانم کاری ها یا خودخواهی های خودشان است) چه برسد به اینکه برای فرار از همان مشکلات ، پای تلویزیون می نشینند .حتی هنگام نصیحت و سرزنش هم باید حواست به آستانه تحمل دیگران باشد .
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    18 4
    واسه همین که سریال افرا به طور کامل از روی سریال های ترکیه ای کپی برداری شده و تا حدودی هم با اقتباس از سریال پایتخت برای نمایش مناظر شمال و با لوکیشن ها و حرف های تکراری و مضمون تکراری در فیلم نامه به یکی از ضعیف ترین سریال های سال های اخیر تبدیل شد ... شروع طوفانی و خوب فقط تا دستگیری مسعود و مردن پیمان و بعد از آن دچار یک سکون بی مانند در کل داستان و فیلم نامه تا اینکه در قسمت آخر همه چیز ناگهان تغییر کند و همه مسایل روبراه شود ... واقعا سریال در این ۳۰ قسمت اخیر چه سوژه خاصی را جلو برده است و چه حرفی برای گفتن داشت .؟؟؟؟ یکی از مشکلات فکری نویسندگان و شاید کارگردان این بود که کاملا در دنیای غیر واقعی ذهنی خود داستان پردازی کردند و شخصیت و وقایع ساختند ..... مثلا رفتارهای وحید و دادن قدرت بلامنازع به او برای پیشبرد اهداف خودش حتی بدون داشتن توانایی مالی و اجتماعی و نیرو در منطقه ، عدم حمایت سازمان محیط زیست از محیط بان خود، عدم تسلط دادگاه و قاضی به بررسی پرونده های انیچنینی و صدور رای ... ضعیف بودن و احمق نشان دادن وکیل ... برگشت سیروس بعد از ۲۰ سال و پذیرایی نسبتا گرم خانواده ...
  • حنانه IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    17 3
    سریال بسیار غمگین وکشداری ساختن من بعضی وقتا نگاه میکنم اعصابم بهم میریزه نمیدونم گارگردانش چجور ی خودش لذت میبره ازسریال خودش بعد لهجشون جالب تو یه خونه دارن زندگی میکنن یکیشون لهجه داره اون یکیشون نداره پدر اون یکی خونواده بعد بیست سال برگشته سریع بخشیدنش خوب خیلی مزحکه سریالش
  • A.M IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    10 2
    سریال افرا خیلی مسخرس نمیدونم مردم چرا این فیلم رو دوست دارن
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    3 1
    کلأسریالهای ایرانی جذابیتش رو ازقسمت10به بعدبه مخاطبش القاء میکند. درصورتیکه بایدهمون قسمت اول ودوم تماشاگر رو به خودش جذب کنه. دیگه سریالهای ایرانی هست چه میشه کرد
  • GB ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    9 2
    خیلی سریال مسخره و طولانی و کش داری هستش
  • آتشدل IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    10 3
    فیلم نامه افتصاح. اولش همه افراد. افرادخوبی بودن بعد از سه قسمت همه نقش ها منفی شد. از قسمت های سوم تا 13 هیچ اتفاقی نیفتاده. نمی دونم نویسنده در مصاحبه اش پز چی را می‌داد. اونقد برای خودش نوشابه باز کرد که نگو.
    • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      5 0
      بنده خدافکرکرده نوشابه اش کوکاکولا هست. ولی اشتباهی دلستر تلخ باز کرده
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 1
    خبر آنلاین : چرا نظرات را در باره این فیلم چرند و مزخرف که کپی فیلم های خارجی است را بیخود و بی سبب حذف میکنید؟
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    1 0
    من اصلا ازسریالهای خارجی خوشم نمیاد دراصل متنفرم. واقعا هیچیش شبیه زندگی ما ایرانی‌ها نیست. انگار تویک سیاره دیگه است. آخه برای چی وقتمون راتلف کنیم. من فقط بعضی ازسریالهای کمدی وخانوادگی ایرانی رامی بینم. ازسریال خارجی به شدت بیزارم. اصلا حوصله ندارم
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    1 0
    من سریال پایتخت ونون خ وزیرخاکی را فقط دوست داشتم. البته درسریالهای غیر کمدی ودرواقع حماسی سریال مختار نامه تا ابد عالی خواهد بود
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    1 0
    فیلمنامه عالی و محشری داره ولی خب آقای توفیقی خیلی سریال رو کش میدین