افزایش ۴۰ درصدی ارجاع و ۳۸ درصدی مصالحه در پرونده های ورودی به کلانتریهای آبادان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان آبادان از افزایش۴۰ درصدی ارجاع و ۳۸ درصدی مصالحه در پرونده های ورودی به کلانتریهای این شهر در ۷ ماهه ی گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

سروان امیرسام کمایی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین در آبادان با اشاره به تلاش‌ بی وقفه همکارانش در دوایر اجتماعی کلانتری ها در هفت ماهه ی امسال از ارجاع ۹۵ درصد از پرونده های تشکیل شده ی قضایی با موضوع اختلافات خانوادگی به این دوایر خبر داد و اظهار کرد: بیش از ۶۵ درصد این پرونده ها منجر به سازش شدند.

وی با تاکید بر اینکه مشاوران و مددکاران کلانتریها در خط مقدم پیشگیری از جرم قرار دارند، افزود: یکی از اقدامات شایسته و موثر ناجا، راه اندازی مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی در کلانتری‌ها و استفاده از کارکنان متخصص، مجرب و تحصیل کرده در زمینه ی مشاوره و مددکاری بوده که تعدادی نیز در قالب پلیس‌های افتخاری مشغول فعالیتند.

وی از بررسی و شناخت آسیب ها، ارائه راهکاری مناسب برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و سازش در پرونده ها به عنوان ماموریت اصلی مددکاران و مشاوران نام برد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان آبادان تصریح کرد: از آنجائیکه بزه کاری ریشه روان شناختی دارد و مشکلاتی در دوران کودکی یا مسایل ژنتیکی در ایجاد بزهکاری نقش دارند، لذا رویکرد ما بایستی از نگاه مجرمانه به بزه به نگاه فرد بیمار نیازمند آموزش و حمایت روان شناختی تغییر کند.

سروان کمایی؛ یادآور شد: بسیاری از مرتکبان جرایم مختلف از جمله جرایم خشونت آمیز افرادی هستند که از درجات مختلفی از مشکلات روان شناختی رنج می برند و این در حالیست که بستر قوانین ما توجه چندانی به این مشکلات روان شناختی ندارند و به طور صرف جرم آنها مورد بررسی و تأکید قرار می گیرد از همین بابت  پلیس با راه اندازی  دوایر مشاوره و مددکاری در کلانتری ها، گام موثری در جهت  بررسی علل و شناخت آسیب ها از طریق گفتمان چهره به چهره کارشناس مشاور با فرد بزهکار برداشته است.

وی گفت: اگر سلامت روان جامعه افزایش پیدا کند خود به خود پرخاشگری و بزهکاری کاهش می یابد.

وی افزود: ریشه بسیاری از رفتارهای پرخاشگرانه در اختلالات اضطرابی و افسردگی و اختلالات خلقی یا نداشتن مهارت های زندگی است از همین رو برای پیشگیری بایستی در سرفصل های نگهداری از فضای جامعه، آموزش مهارت های زندگی، مهارت مدیریت هیجانات، تشکیل پرونده سلامت و پیگیری سلامت افراد و آموزش چگونگی حفظ و نگهداری سلامت برای افراد اقداماتی را انجام دهیم، تا این نگاه تبدیل به فرهنگ شود و در این فضای ایجاد شده جدال افراد با یکدیگر حل شود.

وی ضمن تاکید بر انجام خدمات مشاوره ای رایگان در کلانتری های آبادان توسط مشاوران مددکار که به طور عمده شامل بانوان تحصیل کرده و مجرب در این حوزه هستند، اظهار کرد: خانواده ها و افراد نیازمند به ویژه زوج ها می توانند با مراجعه به این دوایر علاوه بر طرح مشکلات خود در محیطی امن و آسوده، از خدمات مشاوره ای رایگان نیزبهره مند شوند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1567086

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =