ثبت ۶۱ درصد اطلاعات و تراکنش‌های کالایی در سامانه جامع تجارت

امسال تاکنون ۶۱ درصد اطلاعات کالایی و تراکنش‌های خرید و فروش استان در سامانه جامع تجارت ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به الزام خرید و فروش برخی کالاها در سامانه جامع تجارت، گفت: تجار، تولیدکنندگان و واحدهای عمده و خرده‌فروشی با دریافت کد نقش از سامانه جامع تجارت محصولات استراتژیک از جمله سیمان، مقاطع فولادی و پتروشیمی و همچنین کالاهای اساسی نظیر برنج، گندم، شکر، آرد، مرغ و مواد شوینده را مبادله می کنند.

سجاد رستمی افزود: ثبت‌نام تجار و واحدهای عمده و خرده‌فروشی در این سامانه سبب می‌شود تا تمامی کالاهای اساسی و مهم در استان قابل رصد باشد و از هرگونه احتکار و عرضه خارج از شبکه جلوگیری شود.

رستمی همچنین تصریح کرد:هم اکنون ۲۰۹ میلیون و ۵۳۰ هزار و۹۰۲ واحد گروه کالایی در ۴۳۲ انبار پر بارش و پرتراکنش چهارمحال و بختیاری موجود است.

وی افزود: این میزان در ۵۴ گروه کالایی از جمله فولاد، سیمان، برنج، روغن نباتی،چای،سیگار، شکر، قند، گوشت، مواد ضدعفونی کننده و..... ذخیره شده اند .

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خاطرنشان کرد: تمامی افراد حقیقی و حقوقی فعال در زمینه ذخیره و نگهداری کالا در انبار ها برای جلوگیری از ورود و پخش غیر قانونی کالا ها باید از ۲۵ تا ۲۸ هر ماه ، موجودی انبار خود را در سامانه جامع انبار ها به نشانی nwms.ir ثبت کنند.

وی گفت:انبارداران جهت آگاهی، آموزش وکسب اطلاعات بیشتردرخصوص چگونگی روندوفرآینده ثبت اطلاعات درسامانه های جامع انبار ها وتجارت می توانند به سازمان صمت استان مراجعه کنند.

دولت سامانه جامع تجارت (سامانه یکپارچه‌سازی و نظارت بر فرآیند تجارت) را با هدف یکپارچه‌سازی فرآیند تجاری در کشور، ایجاد شفافیت تجاری و نظارت بر زنجیره کلان صادرات و واردات کشور و سامانه جامع انبار ها nwms.ir را جهت ارائه راهکار برای جلوگیری ازقاچاق و احتکار کالا ایجاد کرده است. 

با استفاده از این سامانه ها، انجام مبادلات تجاری به سمت مبادی قانونی هدایت خواهد شد و پدیده قاچاق کاهش خواهد یافت. 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1575135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =