نرم‌افزار مدیریت مطب ژنیک، دستیار شماره یک این روزهای پزشکان

امروزه تکنولوژی تقریبا در تمامی ابعاد زندگی و کسب‌وکارهای ما نفوذ کرده است و با توجه به سرعت زندگی در دنیای امروزی، کسب‌وکارهایی که نتوانند ابزارهای تکنولوژی مدرن را به کار گیرند، محکوم به عقب ماندن از رقبا و شکست هستند. یکی از حوزه‌هایی که اخیرا در آن استفاده از تکنولوژی و متدهای جدید آنلاین بسیار مورد توجه قرار گرفته پزشکی و دندانپزشکی است.

امروزه ابزارهای مبتنی بر تکنولوژی مانند نرم‌افزارهای مدیریت مطب به کمک پزشکان آمده‌اند تا بتوانند بهترین متد مدیریت انرژی و زمان را در مطب‌های خود اجرا کنند.

مدیریت مطب به وسیله نرم‌افزار چگونه است؟

نرم‌افزارهای مدیریت مطب و کلینیک یکی از ساده‌ترین و در عین حال جامع‌ترین راهکارها برای مدیریت تمام امور مراکز پزشکی و دندانپزشکی هستند. امکانات این نرم‌افزارها به صورتی طراحی شده که به کمک آن‌ها بتوان در کوتاه‌ترین زمان، به بیشترین امور رسیدگی کرد. مدیریت پرونده، مدیریت نوبت، مدیریت امور حسابداری، مدیریت امور بیمه و مدیریت پرسنل از جمله کاربردی‌ترین امکانات این نرم‌افزارها نزد پزشکان و دندانپزشکان هستند.

نرم‌افزارهای مدیریت مطب این قابلیت را دارند که به اطلاعات نظم داده و جست‌جو میان داده‌ها را در سریع‌ترین و ساده‌ترین حالت ممکن انجام دهند.

اصلی‌ترین امکانات نرم‌افزارهای مدیریت مطب:

مدیریت پرونده پزشکی بیماران

سیستم مدیریت پرونده یکی از اصلی‌ترین امکانات نرم‌افزار مطب به شمار می‌رود. با استفاده از این قابلیت، تمام مشخصات بیمار و سوابق بیماری و درمان‌های قبلی به صورت دسته بندی شده در دسترس پزشک قرار می‌گیرد. به کمک این بخش از نرم‌افزار جستجو میان پرونده‌های بیماران و مشاهده سوابق آن‌ها در کسری از ثانیه صورت گرفته و دیگر نیازی به صرف زمان زیاد برای پیدا کردن اطلاعات از میان انبوهی از اطلاعات کاغذی نیست. همچنین تمامی اطلاعات به صورت سیستمی ذخیره و پشتیبانی شده و نگرانی در مورد مفقودی اطلاعات بیماران وجود نخواهد داشت.

مدیریت امور حسابداری

سیستم حسابداری در بسیاری از نرم‌افزارهای مدیریت مطب به اندازه‌ای کامل است که پزشک را از استفاده از هرگونه نرم‌افزار تخصصی حسابداری دیگری بی‌نیاز خواهد کرد. تمامی دریافتی‌ها و پرداختی‌ها با جزئیات کامل ثبت خواهند شد و امکان قسط بندی و دریافت اطلاعات اقساط بیماران نیز وجود دارد. همچنین امکان ایجاد و مدیریت لیست بیمه نیز جهت ساده‌تر کردن رسیدگی به امور بیمه وجود دارد.

مدیریت نوبت دهی به بیماران

مدیریت نوبت یکی از اصلی‌ترین موارد جهت افزایش راندمان کاری در مدت زمان حضور پزشک و البته افزایش رضایت بیماران مراجعه کننده است. ثبت، رزرو و جابه‌جایی نوبت‌ها به راحت‌ترین روش در این نرم‌افزارها انجام می‌شود. با مشخص کردن مدت زمان مورد نیاز برای هر ویزیت توسط پزشک و یا دندانپزشک، سیستم می‌تواند به صورت خودکار زمان بعدی نوبت را مشخص کرده و به این وسیله مدت زمان انتظار بیماران در مطب را به حداقل برساند. همچنین پس از رزرو امکان یادآوری نوبت به بیماران از طریق سامانه‌های پیامکی نیز وجود دارد تا احتمال فراموشی‌نوبت و یا تاخیر احتمالی بیمار در مطب به حداقل برسد.

مدیریت امور انبارداری

یکی از مهم‌ترین معضلات در مدیریت مطب‌ها علی‌الخصوص مطب‌ها و کلینیک‌های دندانپزشکی مدیریت انبار است. زیرا تقریباً تمامی لوازم مصرفی پزشکی و دندانپزشکی دارای تاریخ انقضا بوده و لازم است تا در مدت زمان مشخصی مصرف شوند. در نرم‌افزارهای مطب این مشکل به ساده‌ترین و کارآمدترین روش ممکن حل شده است. امکان تعریف چند نوع انبار، مدیریت تاریخ انقضای محصولات، ایجاد لیست‌های منظم ورودی‌وخروجی و همچنین دریافت گزارشات متنوع، از جمله امکانات بسیار کاربردی این قسمت از نرم‌افزار هستند.

نرم افزار مطب

ویژگی‌های منحصر به فرد برخی از نرم‌افزارها

در میان تعداد بسیار زیادی از نرم‌افزارهای مدیریت مطب و کلینیک فعال در ایران، تعدادی از نرم‌افزارها توانسته‌اند با ارائه امکانات خاص و پشتیبانی بی‌نظیر خود را از سایر رقبا متمایز کرده و نظر اکثر پزشکان را به خود جلب کنند.

یکی از جامع‌ترین نرم‌افزارها در این حوزه نرم‌افزار مدیریت مطب و کلینیک ژنیک است که علاوه بر ارائه تمامی امکانات عمومی، قابلیت‌های خاص زیادی را نیز به پزشکان و دندانپزشکان ارائه می‌دهد. این نرم‌افزار با کاربری روان و امکانات بی‌نظیر خود توانسته به یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای مدیریت مطب تبدیل شود. تعدادی از قابلیت‌های ویژه نرم‌افزار ژنیک که آن را از دیگر رقبا متمایز می‌کند عبارتند از:

امکان نسخه نویسی الکترونیک با اتصال مستقیم به سیستم بیمه تامین اجتماعی

در راستای لزوم نسخه نویسی به صورت الکترونیک و به جهت ساده‌تر کردن مراحل این کار، گروه فناوری اطلاعات ژنیک توانسته نرم‌افزار مدیریت مطب و کلینیک خود را به سامانه تامین اجتماعی متصل کند. به این وسیله دیگر پزشک نیازی به ثبت اطلاعات بیمار و نسخه به صورت جداگانه در نرم‌افزار ژنیک و سامانه تامین اجتماعی نخواهد داشت و تمامی نسخ ثبت شده در ژنیک به صورت خودکار به سامانه تامین اجتماعی منتقل خواهد شد. این اتصال علاوه بر صرفه جویی در وقت، مزایای بسیار زیاد دیگری نیز برای پزشکان محترم خواهد داشت. برای مثال امکان پیشنهاد دارو بر اساس تشخیص بیماری و استفاده از هوش مصنوعی جهت تسریع تجویز دارو، استعلام استحقاق درمان بیماران و ارسال اطلاعات هزینه‌ها به سازمان تامین اجتماعی جهت پرداخت به پزشک در این نرم‌افزار وجود دارد که می‌تواند از نظر صرفه‌جویی در انرژی و زمان بسیار کارآمد باشد.

ژنیک امنیت تمامی اطلاعات شما را تامین خواهد کرد

یکی از مهم‌ترین مسائل در استفاده از نرم‌افزارها تامین امنیت و از بین نرفتن اطلاعات مطب و بیماران است. خوشبختانه با توجه به تحت وب بودن ژنیک، اطلاعات ثبت شده در نرم‌افزار از طریق چندین سرور به طور منظم پشتیبان‌گیری می‌شوند. به این ترتیب نه تنها هیچ خطری اطلاعات حساس پزشکان را تهدید نخواهد کرد، بلکه می‌توان در هر زمان، مکان و با هر سیستمی به راحتی به تمامی اطلاعات مورد نیاز دسترسی داشت.

نرم‌افزار موبایل ژنیک، راهی ساده جهت مدیریت برنامه و درآمد پزشکان

با توجه به مشغله کاری بسیار زیادی که این روزها پزشکان و دندانپزشکان درگیر آن هستند، ژنیک یک راهکار فوق‌العاده جهت ساماندهی به برنامه‌ی کاری کاربران خود در نظر گرفته است. نرم‌افزار موبایلی ژنیک این امکان را به پزشکان و دندانپزشکان می‌دهد که بتوانند تمامی درآمدها و نوبت‌های رزرو شده در مراکز و مطب‌های مختلف را به صورت کلی و یا دسته بندی شده مشاهده کنند. به این صورت علاوه بر مدیریت و اطلاع روزانه از میزان درآمد از هر مرکز، می‌توانند از برنامه کاری و نوبت‌های خود نیز آگاهی داشته باشند.

قابلیت به اشتراک گذاری اطلاعات میان چند پزشک

در بسیاری از کیس‌های درمانی، ممکن است بیمار نیاز به معرفی نامه و یا معالجه هم‌زمان به وسیله چند پزشک داشته باشد. در این صورت نرم‌افزار مدیریت مطب ژنیک این امکان را برای پزشکان فراهم کرده تا بتوانند تمامی اطلاعات مهم بیمار از قبیل آزمایشات، علائم حیاتی و... را به سرعت و سادگی میان‌خود به اشتراک گذاشته و یا معرفی نامه صادر کنند. قابلیت اشتراک گذاری اطلاعات می‌تواند موجب ایجاد حداکثر هماهنگی میان پزشکان‌معالج یک بیمار شده و علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، از ایجاد هرگونه خطا  و تداخل جلوگیری کند.

همین امروز نرم‌افزار خود را تهیه کنید!

در صورتی که مشتاق به استفاده از خدمات و امکانات بی‌نظیر نرم‌افزار مدیریت مطب و کلینیک ژنیک هستید، می‌توانید با ورود به سایت و یا تماس با کارشناسان فروش مشاوره‌های لازم را دریافت کنید. همچنین گروه فناوری اطلاعات ژنیک امکان استفاده آزمایشی رایگان را نیز برای مشتریان خود فراهم کرده است تا پزشکان و دندانپزشکان محترم بتوانند پس از استفاده از نسخه آزمایشی و جلب رضایت، نسخه اصلی را تهیه کرده و با کمک ژنیک به ساده‌ترین و بهترین روش تمامی امور مطب خود را مدیریت کنند.

کد خبر 1586102

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =