وزش باد شدید و کولاک در قزوین

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین از پدیده باد و کولاک در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ قدرت اله مهدیخانی، مدیر کل مدیریت بحران استان با اعلام این خبر گفت: بنا بر هشدار نارنجی صادره از سوی سازمان هواشناسی، از بعد از ظهر امروز ۳۰ ام دیماه الی صبح فردا جمعه ۱ بهمن،  با ورود و گذر  یک سامانه سرد بارشی از سطح استان، شاهد بارش برف در سطح استان و در پی باد شدید، پدیده کولاک و مه گرفتگی در گردنه ها ، محورهای مواصلاتی و  نواحی  کوهستانی خواهیم بود. لذا  به دلیل کاهش دمای  هوا تا پایان هفته، در سطح جاده ها و راههای روستایی و گردنه های مرتفع به دلیل  یخبندان ، پدیده لغزندگی  رخ خواهد داد و احتمال اختلال در تردد وجود دارد.

مهدیخانی تاکید کرد: مقتضی است هم استانی های محترم  هشدارهای صادره  را جدی  گرفته و از  تردد بی مورد در جاده ها و مسیرهای لغزنده و نیز صعود به ارتفاعات خودداری  کنند.

 به پرورش دهندگان دام و طیور نیز توصیه می شود نسبت به ذخیره سوخت کافی اقدام کنند. همچنین توصیه می شود نسبت به محکم سازی سازه های موقت و سبک و نیز داربست ها اقدام نمایند.  علاوه بر این از ایمنی وسایل گرمایشی گاز سوز جهت جلوگیری از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن  اطمینان حاصل کنند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1594554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =