چرایی برجسته شدن دوباره ویلای علی کریمی در فضای مجازی

درگیری علی کریمی با یک خبرنگار در چند روز اخیر باعث حواشی زیادی شده است بگونه ای که طرفداران دو طرف وارد میدان شدند و حتی کار به شکایت کشید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ گرانی؛ افزایش قیمت ها و به خصوص نان، که قوت غالب خانوار ایرانی است بازتاب گسترده ای را در افکار عمومی داشت. این بار تعداد واکنش هایی که لطیفه و طنز می ساختند تا همه چیز را به سخره بگیرند کم بود و البته سلبریتی های معترض و چهره های سرشانسی که همیشه نطق می کنند هم کم! با این حال علی کریمی که همیشه سعی کرده خودش را در کنار مردم نشان بدهد در اینستاگرامش متنی را منتشر کرد که مضمونش جان کندن برای نان با بالارفتن قیمت ها بود. چهره ای که انتقادهایش در دولت قبل ابزاری شده بود برای کوبیدن دولت دوازدهم! می گفتند یکی از خودشان هست که صدایش در آمده! بارها و بارها عکس ویلایش را انتشار دادند و از قبض میلیونی برقش گفتند اما این وسط کسی از خودش نپرسید که او سال ها در تیم های متمول عربی بازی کرده، قراردادهای میلیون دلاری بسته و در اروپا بهترین دستمزد را گرفته. در سال های قبل هر انتقادی که می کرد ربطش می دادند به دولت و ناکارآمدی افرادی که در راس بودند! در حالی که حالا به نوع دیگری نقدهای کریمی را پوشش می دهند!

کریمی همیشه یکی از 85 – 86 میلیون نفری است که حرف هایش را می زند. به حمله هایی که علیه اش می کنند توجهی ندارد و آنجا که باید می گوید:«من سمت کسانی هستم که باید برای یک تکه نان جان بدهند.»همین چند روز پیش بود که او چنین چیزی را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد. جنس انتقاد کریمی جنس همان نقد های قدیمی اش بود اما واکنش های متفاوتی را به همراه داشت.واکنشی که اصلا مشخص نیست چرا یک دفعه در توییتر برجسته شد،به او تاختند و دوباره پای ویلای میلیاردی اش را پیش کشیدند؟ ویلایی که بارها و بارها خودش درباره آن توضیح داده و اینکه از چه راهی آن را خریده، در صورتی که شاید نیازی به توضیح هم نبود.

همه چیز از توییت های یک خبرنگار اقتصادی شروع شد. آنجا که کاربری به نام طاهریان دوباره از ویلای علی کریمی گفت، عکس آن را منتشر کرد و از این نوشت که: « مورد داریم تو عمارت چند ده میلیاردی زندگی می‌کنه و قبض برق خونه‌اش از حقوق ماهانه کارگرها بالاتره، اون وقت پست گذاشته حالا باید برای یک تیکه نان جان بکنیم. اشاره نمی‌کنم که اسمش علی کریمیه!»

چرایی برجسته شدن دوباره ویلای علی کریمی در فضای مجازی

توییتی که عصبانیت شدید علی کریمی را به همراه داشت.انتشار چند استوری پی در پی در واکنش به توییتی تکراری: «افتخار می‌کنم که با عرق ریختن برای خانواده‌ام یک خونه درست کردم؛ نه امثال شما که با رانت و هزارتا کثافت‌کاری شکمتون رو سیر می‌کنید. تو اگه واقعا بویی از آدمیت برده بودی یه سرچ می‌کردی که من درآمدم از چه طریقی بوده! پته‌تون خیلی وقته رو شده مادام.»

چرایی برجسته شدن دوباره ویلای علی کریمی در فضای مجازی

کریمی چند دقیقه بعد دوباره تصویر توییت این خبرنگار را منتشر کرد و با کنایه به او نوشت:« البته امثال شما خوب بلدین تو این وضعیت نونتون رو در بیارید. دفعه بعد که خواستی از این تکنولوژی استفاده کنی با یه بزرگ‌تر مشورت کن». واکنش‌های اینستاگرامی اسطوره فوتبال ایران به این دو استوری ختم نشد و او باز هم استوری‌هایی را منتشر کرد. در نهایت هم کار به جایی رسید که خبرنگار منتقد کریمی مدعی شد حتما از او شکایت خواهد کرد.

چرایی برجسته شدن دوباره ویلای علی کریمی در فضای مجازی

نکته اینجاست که پس از فروکش کردن همه حاشیه ها، قصه به سمت دیگری هدایت شد. موضع گیری کاربران توییتری در حمایت از کریمی و خانم خبرنگار. نمی شود همه واکنش ها را نوشت، توهین ها، افتراها و ناسزاهای ردوبدل شده به حدی زیاد است که نه می شود آنها را بازگو کرد و نه در رسانه ای نشر داد! دوستان، رفقا، آشنایان و خیلی از کسانی که ویلای میلیاردی ملکه ذهن شان است به حمایت از خانم خبرنگار پرداختند و چهره های معروف تر در دنیای فوتبال مثل مهدی طارمی هم پشت علی کریمی ایستادند.

چرایی برجسته شدن دوباره ویلای علی کریمی در فضای مجازی

حالا کار به شکایت و شکایت کشی رسیده و خانم خبرنگار حق شکایت از علی کریمی را برای خودش محفوظ نگه داشته است.با این حال باید گفت گرانی همیشه هست، انتقاد همیشه هست و چهره هایی مثل علی کریمی هم هستند که بر اساس شرایط به وضعیت انتقاد کنند، مثل خیلی از چهره های مهم در سراسر جهان. تنها تفاوت این است که خارج از ایران کسی مثلا دیوید بکهام را نقد نمی کنند که چرا یک عروسی با هزینه 3 میلیون دلاری برای پسرش گرفته است یا کسی به ماشین های مختلفی که رونالدو و مسی دارند معترض نیست و قبض آب و برق آنها دلیلی نمی شود برای اینکه ابزاری شوند تا نوک پیکان انتقادها را برای رسیدن به اهدافی مشخص یا نامشخص به سمت شان نشانه روند.

علی کریمی ذاتا انسانی است که نسبت به اتفاقات پیرامون خودش واکنش نشان می‌دهد. او قبلا این را در ماجراهایی چون درگیری با کارلوس کی‌روش، محمدرضا ساکت، مهدی تاج و ... نشان داده و کلا در انتقاد کردن با کسی تعارفی ندارد. کریمی حتی با وجود رفاقت با یحیی و علاقه شدید به پرسپولیس چندی پیش از سرمربی قرمزها هم انتقاد کرد. او در زمان دولت قبل هم موضع‌گیری‌های زیادی علیه مشکلات کشور داشت ولی کسی نه مخالفتی می‌کرد و نه بحث ویلاهای چند ده میلیاردی را پیش می‌کشید. اتفاقا همین مخالفان امروز،در آن زمان کریمی را در حد یک قهرمان ملی بالا می‌بردند و با افتخار استوری‌های او را منتشر می‌کردند ولی معلوم نیست چه چیزی تغییر کرده که این بار به جای تقدیر به او اتهام می‌زنند؟ شاید مشکل از جای دیگری است و به خاطر تغییرات سیاسی در ماه‌های اخیر خیلی‌ها دیگر تاب انتقادات علی کریمی را ندارند!

بیشتر بخوانید:

258 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1631327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    بهتر بود بگید دلیل اصلی دخالت علی کریمی در سیاست. اون خانم صرفا رسالت خبرنگاری اش رو انجام داده و میلیاردرها هیچ دلشون واسه مردم نسوخته. چه کریمی چه طارمی
    • اخبار IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      دقیقا. ما کاری نداریم از چه راهی درآورده. ما میگیم یه آدمی مثل علی کریمی درد فقرا رو لمس نکرده و طبیعتا نمیتونه نظر بده. همین!
    • US ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      جناب اخبار ، شما اول برو ببين علي كريمي قبل معروف شدن و فوتباليست بودن چه زندگي داشته بعد بيا حرف بزن ، علي كريمي مثل بعضي ها تو ثروت و آقازادگي به دنيا نيومده ! در ضمن علي كريمي در مورد شرايط نظر نده ؟ خيلي از افراد كه مسئوليت دارم ولي تحصيلات مرتبط ندارن بايد همين امروز استعفا بدن ! به علاوه همه حق دارن در مورد شرايط كشور نظر بدن ! والا شماها بايد از خجالت آب بشيد ! اون روزي كه علي كريمي به روحاني اعتراض ميكرد شده بود مرجع ، حالا شده كسي كه نبايد نظر بده !
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    فرض کنیم همه از راه درست و حلال ویلایی ساخته اند و راحتی خانواده را مهیا کرده اند. کسب ثروت از راه حلال بسیار هم خوب است و پسندیده و نشاندهنده کوشش و کار فرد یا یک گروه.
  • نامی IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    این جناب علی اقای کریمی (جادوگر سابق )اگر خاطرتان باشد کاندید پست ریاست فدراسیون فوتبال شد و 8 تا رای بیشتر نیاورد و حتی کاپیتان تیم ملی هم به او رای نداد. حال اینبار او رفته به سمت ابی های پایتخت که با رای انها ریاست فدراسیون فوتبال را به دست اورد که این خانه فقیرانه محل زندگی او را به نمایش دراوردند که باعث عصبانیت او و عکس العمل تند او نسبت به توئیت کنند این خبر خانه و کلبه محقر او شد!
  • بابک IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    تو اسطوره خواهی ماند پادشاه تو باعث غرور ما هستی برای کشور سلطان هستی پر غرور
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    ویلا رو با پول کارگری خریده؟! خخخخخخخخخخ
    • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      با عرق ريختن خريده. تو اروپا و آسيا بازى كرده زحمت كشيده، از پول بيت المال كه نخريده.
  • مسعود IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    علی کریمی باید پاسخ می‌داد، نه این که توهین کنه. باید محترمانه و مؤدبانه جواب می‌داد. حق توهین نداشت. اون هم به یک زن. چیزهایی که گفت، فحاشی بود.
    • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      شما مدیون شخصی مثل علی کریمی هستید که نام ایران را زنده نگه داشته، شما برای ایران چکار کردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
  • محمدکوروش آریاعبادی IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    این سایبری ها در حدی نیستند که پا تو کفش اسطوره مردمی فوتبال ایران بکنند.‌
  • GB ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    با عرق ریختن یه خونه برای خانواده ات درست کرده ای؟ بخیل نیستیم. اما این کاخ و نوع زندگی ات (با استناد به سلفی های شبانه روزی ات) با حرف های مثلا مردم دوستت منطبق نیست. مشکل اینجاست.
    • US ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      اولا اگر مردي برو ببين مبلغ قراردادهاي فوتبالي علي كريمي چقدر بوده ؟ و بله ورزشكار حرفه ايي عرق ميريزه و پول در مياره و فوتباليستي در همه جاي دنيا پول بيشتري ميگيرن ! خيلي تداعت ميشه بيا بريم امارات ( مثل كريمي ) تو گرماي دبي ، ٩٠ دقيقه فوتبال بازي كن ! اگر عكس با هدايتي رو مثال ميزني بگو هدايتي چي داده به كريمي كه ادعا ميكنيد ؟ حاجي من عكس از بابك زنجاني و خاوري و بعضي ها ميارم با همون هايي كه شما داري سنگشون رو به سينه ميزني !
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    14 92
    خب مگه بکهام و رونالدو مسی چقدر غیر فوتبالی و سیاسی موضع گیری کردند در خمورد مسایل کشور که توقع دارید به اون زفتارهاشون انتقاد بشود؟؟؟؟؟ نکته همینه!!!
  • معتمدی IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    یک استقلالی ام .اما علی کریمی را یک مردبه تمام معنا میدونم .کسی که همیشه نون بازوش را خورده وازاون مهمتر همیشه طرف مردمه
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    علی کریمی تکه نوکرتم علی آقا فقظ لب تر کن در خدمتیم
  • احمد IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    کسی که با مردم است همیشه در قلب مردم جای دارد .
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    با کدوم عرق ریختن خریدی آقای کریمی؟ خیلیا عرق ریختند و می‌ریزند ولی ویلا که هیچ یه خونه ی ساده هم ندارند
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    کریمی باعرق خوددارایی داردمثل بعضی هاازطریق اختلاس ورانت کسب نکرده است.لایق دارایی خودش است.
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    علی آقای کریمی مسیله این است که ما با صد سال عرق ریختن هم نمیتوانیم حتی اندازه پنت هاوس ویلا(کاخ) شما سرپناه داشته باشیم!در کاخها زندگی کردن مرام ورزشکاران مردمی نیست.
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      93 15
      شما هم برو خارج تو امارات بازى كن بهت پول بدن. اينكه تو كشور نمى شه پول درآورد كه تقصير على كريمى نيست، برو يقه مسئولش رو بگير كه چرا تو خارج مى شه از اين پولها درآورد ولى تو ايران نه.
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    اسطوره فوتبال ایران جادوگر اسیایی تو بارها خودتو به همه نشان دادی که از جنس مردمی
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    علی کریمی هر چی دراورده از پول بیت المال در نیاورده
  • علی حیدری IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    7 2
    دزدی که نکرده