۱ نفر
۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹
شیرآلات دومنظوره چیست؟

انسان‌ها روزبه‌روز بیشتر به اهمیت و جایگاه بدن سالم در زندگی پی می‌برند و می‌دانند که این مسئله تنها از طریق غذا و آب بهداشتی قابل دسترسی است.

به همین دلیل از دانش و تکنولوژی موجود استفاده می‌کنند تا بهترین‌ها را برای زندگی خود تدارک ببینند. اما در مقابل خیلی از آب‌های شهری قابل آشامیدن نیستند و به دنبال راه‌حل این مشکل شیرآلات آشپزخانه مختلفی تولید شده‌اند که بهترین آن‌ها شیرآلات دومنظوره محسوب می‌شود.

به‌صورت مستقیم و ساده می‌توان گفت که شیرآلات دومنظوره یا دوکاره نوعی از شیرهای بهداشتی هستند که از دو خروجی آب برخوردار هستند. یکی از خروجی‌ها برای خروج آب شهری است که عموماً در راستای شستشو مورد استفاده قرار می‌گیرد و دیگری به تصفیه آب متصل است که مشخصاً برای آب آشامیدنی استفاده می‌شود.

پس به این ترتیب همه افراد در مناطق مختلف کشور می‌توانند به‌راحتی به آب پاکیزه و آشامیدنی که برای هر بدنی ضروری است، دسترسی آسان داشته باشند. البته موضوع تنها به این مورد ختم نمی‌شود و برند یا تولیدکننده شیر هم شرط است. پس برای آگاهی بیشتر شما از عملکرد و مزایای مهم این شیرآلات به بررسی جزئیات و بهترین مدل خواهیم پرداخت.

ویژگی‌ها و نحوه عملکرد شیرآلات دومنظوره

در اکثر شیرآلات دومنظوره یا شیر تصفیه‌دار از دو اهرم استفاده می‌شود که یکی برای آب تصفیه و دیگری برای آب شهری است. عملکرد این شیرهای بهداشتی به این صورت است که زمان باز شدن اهرم شیر تصفیه، ابتدا آب به سمت دستگاه تصفیه هدایت می‌شود و سپس از خروجی مربوط به خود خارج می‌شود. زمانی هم که اهرم آب شهری را باز کنید، آب مستقیم از لوله‌ها به سمت خروجی مربوط به آن می‌آید.

یکی از ویژگی‌های پراهمیت این نوع از شیرآلات آشپزخانه عدم نیاز به اتصال شیر مجزا برای آب تصفیه‌شده است که علاوه بر اشغال کمترین فضای ممکن، کارایی راحت‌تر و فضای مرتب‌تری را برای شستشوی ظروف به وجود می‌آورد.

همچنین نصب تصفیه آب این شیرآلات به‌آسانی انجام می‌شود و دردسرهای نصب اقلام جداگانه روی سینک را از بین برده است. در نتیجه برای کسانی که به سلامت خود اهمیت می‌دهند، انتخاب مرغوبی به شمار می‌رود.

۵ مورد از مهم‌ترین مزایای شیرآلات دومنظوره

5 مورد از مهم‌ترین مزایای شیرآلات دومنظوره

اگر تا به اینجا از اهمیت و نحوه عملکرد شیر ظرفشویی دومنظوره مطلع شده باشید، نوبت به آشنایی با مزایای کلی و بسیار مهم این شیرها می‌رسد تا از انتخاب آن‌ها مطمئن شوید. چند نمونه از این مزایا شامل از بین بردن کلر و آلاینده‌ها، بهینه‌سازی مصرف، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و دسترسی آسان به آب سالم است.

  1. از بین بردن کلر

کلر موجود در آب لوله‌کشی شهری نه‌تنها منفعتی ندارد، بلکه برای سلامتی مضر به حساب می‌آید و در خیلی از موارد باعث دادن یک طعم بد به آب می‌شود. اکثر شیرآلات تصفیه‌دار باکیفیت این کلر را از بین می‌برند و آبی پاکیزه در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند.

  1. از بین بردن آلاینده‌های موجود در آب

شیرآلات دومنظوره مرغوب آلاینده‌های مضر موجود در آب را از بین می‌برند و در نهایت آب را با حداکثر پاکیزگی برای آشامیدن و غذا درست کردن خارج می‌کنند. حتی در صورت وجود ویروس و مواد شیمیایی آن‌ها را هم تصفیه می‌کند.

  1. بهینه‌سازی مصرف

با داشتن شیرآلات دوکاره نیازی به نصب جداگانه دستگاه تصفیه آب و شیر مخصوص آن در قسمت دیگر سینک نیست و به‌راحتی می‌توانید بدون اشغال فضای اضافی، با شیر ظرفشویی از آب تصفیه‌شده هم بهره‌مند شوید.

  1. صرفه‌جویی در هزینه‌ها

عدم نیاز به نصب جداگانه دستگاه تصفیه، حذف هزینه‌های جدای نصب و خرید ابزارآلات مخصوص را به دنبال می‌آورد. به عبارتی دیگر کل پکیج را با یک خرید به دست می‌آورید و یک تیر و دو نشان می‌شود.

  1. دسترسی آسان به آب سالم

با بهره‌گیری از شیرآلات دومنظوره تنها کافی است اهرم شیر مورد نظر را حرکت دهید تا آب آشامیدنی یا آب شهری برای شستشو خارج شود.

با در نظر گرفتن نکات و مزایای مطرح‌شده مشخص می‌شود که شیر ظرفشویی دومنظوره برای مصارف مختلف، سلامت بدن و به‌ویژه افرادی که دسترسی به آب پاکیزه ندارند، لازم است. تنها باید به یک نمایندگی و برند معتبر مراجعه کنید تا از این مزایای پرکاربرد بهره‌مند شوید. به همین دلیل در ادامه بهترین برند تولیدکننده این محصول را معرفی خواهیم کرد.

بهترین تولیدکننده شیرآلات دومنظوره کدام برند است؟

بهترین تولیدکننده شیرآلات دومنظوره کدام برند است؟

یکی از ممتازترین تولیدکنندگان انواع شیرآلات، برند کی دبلیو سی محسوب می‌شود که در راستای تولید شیرآلات دومنظوره بهترین برند است. شیرهای دوکاره این کمپانی از متریال و اجناسی با بالاترین درجه کیفی ساخته شده‌اند تا نتیجه مطلوب و شایسته‌ای در اختیار متقاضیان قرار دهند.

همچنین شیرآلات KWC بر اساس استانداردهای لازم طراحی شده‌اند و در نتیجه از عملکرد قابل‌توجهی برخوردار هستند. از لحاظ هزینه هم می‌توان گفت که شیرآلات این برند با توجه به کیفیت مرغوبی که دارند، دارای مناسب‌ترین قیمت ممکن هستند تا مشتریان رضایت کامل داشته باشند. البته تنها این موارد نشان نمی‌دهند که شیر دومنظوره کی دبلیو سی بهترین است، بلکه چنین مواردی هم این مسئله را ثابت می‌کنند:

  • شیرآلات دومنظوره این کمپانی دو خروجی مجزا دارند که یکی از آن‌ها برای آب شهری و دیگری برای آب تصفیه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • یکی از قابلیت‌های چشمگیر شیر ظرفشویی دوکاره KWC امکان آب‌دهی ۱۲ لیتر در دقیقه برای آب شهری و ۸ الی ۱۰ لیتر برای آب تصفیه است.
  • حتی مغزی شیر یا کارتریج‌های موجود در هر یک از این شیرها از مدل‌های باکیفیتی هستند.
  • شیرآلات این برند از رنگ‌بندی جذابی شامل کروم، مشکی، سفید، طلایی، رزگلد و سفید برخوردار هستند تا سلایق مختلف رنگ دلخواه را انتخاب کنند.

این موارد تنها گوشه‌ای از منافعی هستند که با شیر ظرفشویی دوکاره KWC تجربه می‌کنید و دیگر مزایا در دراز مدت و ماندگاری این شیرآلات مشخص می‌شوند.

قیمت شیرآلات دومنظوره

اگرچه در بسیاری از برندها و مدل‌ها قیمت شیرآلات دومنظوره بالا یا گران است اما با خرید شیرآلات از برند کی دبلیو سی این هزینه کاملاً به صرفه و مناسب خواهد بود. همچنین با وجود قیمت بالاتر این محصول در مقایسه با شیرآلات معمولی بازهم می‌توان گفت که پرداخت این هزینه عقلانی و در راستای سلامت شما است. در نهایت برای مطرح کردن سؤالات می‌توانید با کارشناسان KWC تماس بگیرید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1645602

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =