ایسنا نوشت:

مجتمع امور اقتصادی در تازه‌ترین اطلاع‌رسانی خود از صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست برای تعداد زیادی از متهمانی خبر داد که از بانک‌های مختلف کشور مبالغ هنگفت میلیاردی کلاهبرداری، اختلاس یا تحصیل مال نامشروع کرده‌اند. این درحالی است که درطی سال‌های گذشته بارها بحث بدهکاران بانکی و چگونگی برخورد قضایی با آنها مطرح بوده است.

در یکی از این پرونده‌ها با اعلام شکایت ازسوی اداره حقوقی قضایی وزارت اطلاعات پرونده دو متهم اقتصادی دردستورکاردادسرای اموراقتصادی قرارگرفت. شعبه پنجم بازپرسی دادسرای امور اقتصادی دو متهم در یک پرونده اقتصادی را به اتهام مشارکت درتحصیل مال ازطریق نامشروع به مبلغ ده میلیارد و دویست و بیست و نه میلیون ریال (‌000/000/229/ ‌10ریال ) مجرم شناخت.

متهم ردیف اول پرونده علاوه براین به اتهام کلاهبرداری ازطریق انتقال منافع مال غیر به میزان یک میلیارد و سیصد وپنجاه میلیون ریال ( ‌000/000/350/ ‌1 ریال) نیز تحت تعقیب کیفری است.

براساس این گزارش این پرونده پس از صدورکیفرخواست و قرارمجرمیت متهمین دردادسرای ناحیه ‌22 اموراقتصادی ، هم اکنون در شعبه ‌1191 دادگاه عمومی تهران مستقر در مجتمع قضایی اموراقتصادی درحال رسیدگی است.

 تحصیل 196 میلیارد مال نامشروع از بانک سپه

هم‌چنین با اعلام شکایت ازسوی اداره کل حقوقی بانک سپه دادسرای ناحیه ‌22 اموراقتصادی تعدادی ازمتهمان یک پرونده اقتصادی را مجرم شناخت. متهمان این پرونده درقالب عقود مختلف، ضمن اخذ تسهیلات از بانک سپه از انجام تعهدات خود دربرابر بانک خودداری کردند. براساس این گزارش متهمان این پرونده که پنج نفر هستند، همگی به اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع به مبلغ یکصد و نود و شش میلیارد و یکصد و بیست و سه میلیون و دویست و نود ریال (‌000/290/123 /‌196 ) ریال مجرم شناخته شده و پرونده پس از صدورکیفرخواست جهت ادامه مراحل رسیدگی به شعبه‌1193 دادگاه عمومی تهران مستقر در مجتمع قضایی امور اقتصادی ارسال شد.

پایگاه اطلاع رسانی قسط اعلام کرد که اسامی متهمین پرونده براساس قانون پس از قطعیت حکم ازسوی دادگاه اعلام خواهد شد.

  صدورکیفرخواست برای یکی ازکارمندان بانک رفاه

شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 22 اموراقتصادی یکی ازکارمندان رسمی بانک رفاه کارگران رامجرم شناخت.

متهم پرونده که یکی از کارمندان بانک مذکور بوده است با ایجاد حساب های صوری وتغییر درسیستم حسابداری بانک با بدهکار و بستانکار کردن حساب ها مبالغی رابه حساب بستگان ودوستان خود واریزکرده سپس اقدام به برداشت وخروج آن مبالغ از بانک می‌کرده است.

براساس این گزارش با شکایت اداره حقوقی بانک رفاه، پرونده مذکور دردستورکاردادسرا قرار گرفته و پس ازتحقیقات لازم واظهارات متهم ، مجرمیت نامبره محرز وکیفرخواستی علیه وی صادرشد.

بدیهی است دراجرای مقررات ماده 188 قانون آیین دادرسی کیفری مشخصات کامل متهم پس ازرسیدگی دردادگاه و قطعیت حکم اعلام خواهد شد.

 «م.ط.ز» 900 هزار دلار از بانک ملی ایران کلاهبرداری کرد

با اعلام شکایت ازسوی اداره حقوقی بانک ملی ایران علیه یک کلاهبردار پرونده این متهم دردستور کار مجتمع قضایی امور اقتصادی قرار گرفت.

شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه 22 امور اقتصادی قرار مجرمیت متهم این پرونده را به اتهام کلاهبرداری صادر کرد. براساس این گزارش متهم این پرونده آقای «م.ط.ز» به اتهام کلاهبرداری به مبلغ 900 هزار و 800 دلار امریکا از بانک ملی ایران مجرم شناخته شد.

گفتنی است پس ازصدورکیفر خواست دردادسرای اموراقتصادی پرونده جهت ادامه رسیدگی قضایی به شعبه 1193 دادگاه عمومی تهران مستقر در مجتمع قضایی امور اقتصادی ارسال شد.

بدیهی است دراجرای مقررات ماده 188 قانون آیین دادرسی کیفری مشخصات کامل متهم پس ازرسیدگی دردادگاه و قطعیت حکم اعلام خواهد شد.

 یک کارمند زن 27 میلیارد از بانک تجارت اختلاس کرد

شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه ‌22 اموراقتصادی علیه تعدادی از متهمان یک پرونده اقتصادی کیفرخواست صادرکرد.

این پرونده با شکایت اداره حقوقی بانک تجارت در دستور کار مجتمع قضایی امور اقتصادی قرار گرفت و سپس با استناد به نظریه کارشناس رسمی دادگستری واظهارات متهمان پس از موافقت سرپرست دادسرای اموراقتصادی کیفرخواست و قرار مجرمیت علیه متهمان پرونده صادرشد.

براساس این گزارش متهم ردیف اول خانم «ه.ص» کارمند بانک تجارت باسوءاستفاده از موقعیت شغلی خود و بادخل وتصرف غیرمجاز در حساب مشتریان اقدام به اختلاس کرده است.

نامبرده به اتهام اختلاس از بانک تجارت به مبلغ بیست و هفت میلیارد و هشتصد و هشتاد و سه میلیون و یکصد و پانزده هزار و ششصد وبیست وسه ریال(‌623/115/883/ ‌27 ریال) تحت تعقیب کیفری است.

متهم ردیف دوم آقای «پ.ع» به اتهام تحصیل مال ازطریق نامشروع به مبلغ سیزده میلیارد و نهصد و بیست ودو میلیون و ششصد وبیست ودو هزار و دویست و سی ریال (‌230/622/922/ ‌13 ریال) و همچنین متهم ردیف سوم آقای «الف.الف» به اتهام تحصیل مال ازطریق نامشروع به مبلغ نهصد و بیست و شش میلیون ریال (‌000/000/ ‌926 ریال) مجرم شناخته شدند.

دیگر متهم این پرونده آقای «ف.ح.ز» که وی نیز از کارمندان بانک است وسرپرستی شعبه را برعهده داشته است متهم به اهمال منجر به تضییع اموال دولتی به مبلغ شش میلیارد و سیصد وشصت وپنج میلیون و چهارصد و هجده هزار و دویست و سی وسه ریال (‌233/418/365/ ‌6 ریال) است.

مجتمع قضایی امور اقتصادی اعلام کرد، بدیهی است دراجرای مقررات ماده ‌188 قانون آیین دادرسی کیفری مشخصات کامل متهم پس ازرسیدگی دردادگاه و قطعیت حکم اعلام خواهد شد.

 اثبات مجرمیت 5 متهم به کلاهبرداری میلیاردی از بانک‌های ملی و ملت

شعبه سوم بازپرسی مجتمع امور اقتصادی، پنج متهم یک پرونده اقتصادی را مجرم شناخت.

با اعلام گزارش ازسوی سازمان بازرسی کل کشور و همچنین اداره حقوقی بانک های ملی و ملت پرونده کلاهبرداری یکصد و چهل و چهار میلیارد ریالی از بانک‌های مذکور تشکیل شد.

متهمان این پرونده با تشکیل شرکت‌های متعدد صوری و غیر فعال و ارائه اسناد غیر واقعی به بانک اقدام به اخذ وجوه و تسهیلات به صورت غیرقانونی از بانک های ملی و ملت نموده و درعمل این وجوه را صرف خرید املاک و زمین های متعددی کرده‌اند.

براساس این گزارش شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه ‌22 اموراقتصادی پنج متهم این پرونده که همگی متهم به مشارکت در کلاهبرداری به مبلغ چهل میلیارد و هشتصد و هفتاد و هفت میلیون و پانصد و هشتاد و هشت هزار و نهصد و سی وهفت ریال (‌937/ ‌588/877/ ‌40 ریال) از بانک ملت و مبلغ یکصد و سه میلیارد و سیصد و نه میلیون و یکصد و پانزده هزار و ششصد ریال (‌600/115/309/ ‌103 ریال) و هم‌چنین ‌000/000/ ‌11 درهم امارات ازبانک ملی بودند را مجرم شناخت.

بر اساس اعلام مجتمع قضایی اموراقتصادی، در اجرای مقررات پس از قطعیت حکم، اسامی کامل متهمان اعلام خواهد شد.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 165031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    دانه درشت ها را بگو
  • ابوذر خانی IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    حتما فکر میکنید مردم این رقم های مصخره ای که دادید را باور دارند؟عزیزان بهتر است سرمان را از برف بیرون بیاوریم!!!اگر کل مبلغ‌000/290/123 /‌196ریال را برای یک نفر میگفتید بیشتر قابل باور بود تا این مبلغ‌000/000/350/ ‌1را برای یک نفر.واقیعیت اقتصاد بیمار ما فرای این ارقام و اعداد می باشد.انشاالله خدا همه ما را به راه راست هدایت کند و دست این دزدان بیت المال را رو کند.
  • بدون نام IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    تشکر از دقت نظر شما
  • بدون نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    پورسانت بگیرها را چرا نمی گید. پورسانت جرم نیست!؟
  • بدون نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    وارد کننده های کالاهای قلابی و کم کیفیت را چرا نمی گیرید.
  • احمد IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    رئیس شعبه ها کجا بودند . برای یک وام یک میلیونی پدر ملت را در می آورند تا امضا کنند . اینها را چطور امضا کردند؟
  • بدون نام IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
    0 0
    چرا دانه درشت تر ها و آقازاده ها را نمی گیرید. این مبالغی که اینها دزدیده اند در مقابل مبالغی که دانه درشتها و آقازاده ها دزدیده اند واقعا هیچ هست.
  • بدون نام IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
    0 0
    این بنده خدا ها که کم دزدیدند برید آنهایی را بگیرید که تریلیاردی دزدیدند همه مردم هم می دونند اینا کیند؟
  • امیر A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    0 0
    آقا اومدم نظرمو بنویسم فشارم رفت بالا.بی خیال به ما چه مربوط.سرمونو بندازیم پایین به زندگیمون برسیم