۳ نفر
۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
مراحل انجام طلاق با کمک وکیل خانواده

بر اساس اظهارات وکلای پایه یک دادگستری طلاق یکی از رایج ترین و شایع ترین مسائل خانوادگی دنیای امروز است.

اغلب، زوجین طلاق را راه حلی قانونی و روتین برای حل مشکلات زناشویی، ناسازگاری، عدم تفاهم و ... می‌دانند. هچنین طلاق به عنوان یک پدیده مهم در کوچکترین رکن جامعه دارای ابعاد روانی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی است و بر تمامی این ابعاد در جامعه نیز اثرگذار خواهد بود. در واقع طلاق یکی از مهم ترین تصمیم های زوجین برای زندگی مشترک است؛ و انسان همیشه برای تصمیم گیری های مهم خود به مشورت و توصیه های فردی متخصص و باتجربه نیازمند خواهد بود.

در امر طلاق نیز بسیاری از شهروندان پایتخت به دنبال مناسب‌ترین و بهترین وکیل خانواده تهران هستند. حضور، مشاوره و وکالت بهترین وکیل خانواده تهران می‌تواند مسیر پرونده شما را بسیار کوتاه‌تر، هموارتر و روشن تر کند. در واقع وکیل با دانش حقوقی خود، آگاهی از انواع، مراحل و روند دادرسی طلاق و همچنین تجربه و توانایی وکالت خود می‌تواند از بار روانی مسئله طلاق بکاهد.

انواع طلاق

طلاق دارای انواع مختلفی است که بر اساس نوع جاری شدن صیغه و فرد درخواست دهنده به دو دسته کلی تقسیم خواهد شد. در واقع طلاق بر اساس اینکه مرد یا زن (زوج یا زوجه) درخواست طلاق را مطرح کند به سه دسته توافقی، طلاق از طرف زوج، طلاق از طرف زوجه تقسیم خواهد شد؛ و بر اساس اینکه صیغه به چه روشی جاری شود نیز به دو دسته طلاق رجعی و طلاق بائن تقسیم خواهد شد.

انواع طلاق بر اساس فرد درخواست دهنده

طلاق از سوی زن (طلاق از سوی زوجه) و طلاق از سوی مرد (طلاق از سوی زوج) همانطور که از نامشان پیداست، به در خواست زن و یا مرد صورت می‌گیرد. و در این بین مرد باید تکلیف حقوق زن از جمله مهریه، نفقه، اجرت المثل ایام زوجیت، جهیزیه و ... را مشخص کند. در هر دو نوع طلاق معمولا بانوان روند بسیار سختی را پیش رو خواهند داشت چرا که حق طلاق در اکثریت مواقع با زوج است و زن حقی در این خصوص نخواهد داشت. به همین سبب معمولا به خانم ها توصیه می‌شود که در روند طلاق به وکیل خانواده مراجعه کرده و تمامی امور را به مهارت‌های او بسپارند. طلاق توافقی نیز نوعی طلاق است که هر دو طرف به طور مشترک در خصوص تمامی حقوق خود به تفاهم رسیده‌اند و بر ارائه دادخواست طلاق توافق دارند.

انواع طلاق بر اساس نوع جاری شدن صیغه

علاوه بر اینها، طلاق رجعی و بائن نیز وجود دارد که بسته به شرایطی که صیغه طلاق جاری خواهد شد، طلاق به یکی از این انواع تقسیم بندی خواهد شد. فاحش ترین تفاوت این دو نوع طلاق در این است که در صورت جاری شدن صیغه طلاق بائن، پس از طلاق دیگر راهی برای بازگشت و رجوع زوجین به یکدیگر وجود نخواهد داشت اما در طلاق رجعی، همانطور که از نامش پیداست، امکان بازگشت و رجوع زوجین به یکدیگر و از سر گیری زندگی مشترک فراهم است.

وکیل خانواده تهران - طلاق توافقی

مراحل انجام طلاق طبق قانون

جدای از انواع، طلاق دارای مراحلی است که با وجود دانش محدود و یا ناچیز حقوقی ما ممکن است بسیار پیچیده و گیج کننده به نظر برسد. اولین مرحله از مراحل طلاق، ارائه دادخواست طلاق به دادگاه خانواده از طریق ثبت در دفتر خدمات قضایی است. پس از این مرحله، دادخواست به دادگاه محل سکونت خواهان ارجاع داده خواهد شد و دادگاه با توجه به حجم پرونده های موجود، زمانی را برای مراجعه زوجین به شعبه دادگاه تعیین خواهد کرد. این جلسه دادگاه را جلسه بدوی طلاق گویند که در آن دفاعیات هر دو طرف شنیده خواهد شد و در نهایت رای صادر خواهد شد.

اما اگر هر یک از طرفین به رای صادر شده اعتراضی داشته باشند، جلسه دومی با عنوان جلسه تجدیدنظر برپا خواهد شد تا اعتراضات و ادله شنیده شود و در صورت ادامه داشتن این اعتراض پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع خواهد شد. و در نهایت پس از تمام این پیگیری ها و صدور قطعی رای، طرفین می‌توانند به دفترخانه ها مراجعه کرده و صیغه طلاق را جاری نمایند.

همانطور که به آن اشاره شد، پس از صدور حکم نهایی طلاق از سوی دادگاه، زوجین می‌توانند با مدارکی از جمله شناسنامه، کارت ملی، سند ازدواج، رای دادگاه و ... به یکی از دفاتر ازدواج و طلاق در شهر محل دادگاه صدور حکم مراجعه کرده و درخواست جاری شدن صیغه طلاق را نمایند. پس از سال 98 نیز برای جاری شدن این صیغه نیازی به حضور شاهد نیز نیست. در صورت عدم تمایل هر یک از زوجین برای حضور در دفترخانه، وکیل خانواده شرق تهران می‌تواند در دفترخانه حضور یابد و به جای ان‌ها برگه طلاق‌نامه را امضا نماید.

وکیل پایه یک دادگستری در امر طلاق

طلاق از هر نوع و با هر روند دادرسی و در هر نقطه ایران و تهران که باشد، بخشی از پرونده های حقوقی محسوب می‌شود که بسیار استرس‌زاست و با ابعاد روانی انسان درگیر است. همچنین پرونده حقوقی طلاق معمولا دارای پیچیدگی‌های حقوقی است که وجود یک مشاور حقوقی خانواده تلفنی در کنار ما را الزامی خواهد کرد.

در واقع اگر بخواهید بدون حضور شما و با کمترین میزان اضطراب، بدون حضور در کلاس ها و جلسات اجباری مشاوره، با پیاده‌سازی طلاق دقیقا بر اساس توافقات و عدم حضور در کلیه مراحل علی الخصوص دادگاه، روند دادرسی طلاق خود را پیش ببرید به خدمات مشاوره حقوقی در تهران و همچنین وکیل خانواده در تهران نیاز خواهید داشت. حال اگر وکیل مورد نظر شما، متخصص امور، دعاوی و پرونده های خانواده علی الخصوص طلاق باشد، دیگر نگرانی در روند طلاق معنایی نخواهد داشت.

در برخی مواقع نیز طرفین درگیر در پرونده طلاق، بنا بر ناسازگاری و لجبازی گذاشته و از سر لجاجت ممکن است دست به اقدامات و اخذ تصمیمات نادرستی بزنند. در چنین مواقعی، حضور یک مشاور حقوقی خوب می‌تواند نقش مثبتی در تصمیم گیری صحیح و هموار شدن راه طلاق چه از نظر روانی و چه از نظر حقوقی شود.

در واقع وکیل خانواده با آشنایی کامل به قوانین خانواده، به کارگیری مواد قانونی مناسب در روند پرونده، آگاهی و از تمامی مراحل انواع طلاق، روانشناسی و مشاوره حقوقی متناسب با شرایط زوجین، پیگیری مستمر روند دادرسی، هوشمندی در احقاق حقوق موکل خود سبب خواهد شد تا شما با خیالی آسوده از خدمات حقوقی در دعاوی خانواده خود استفاده ببرید.

گروه حقوقی دادارمنش

در مجموع، وکیل خانواده در تمامی مراحل طلاق در کنار شما عزیزان خواهد بود و حتی الزام به حضور شما را نیز کم خواهد کرد. و همچنین در پیگیری امور بسیار تخصصی و سریع اقدام خواهد کرد. پیشنهاد ما به شما انتخاب وکیل خانواده از یک گروه حقوقی ممتاز در شرق تهران است.

وکیل پایه یک دادگستری در تهران

ما وکیل پایه یک دادگستری تهران گروه حقوقی دادارمنش را به شما پیشنهاد می‌کنیم. گروه حقوقی دادارمنش با همکاری بهترین وکیل خانواده در شرق تهران آماده ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی، مشاوره حقوقی حضوری و همچنین امور وکالتی به شما عزیزان است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی وارد وبسایت آنها شوید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1650676

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =