امام جمعه ساری: بسیاری از  بدحجاب ها و بی‌حجاب ها در خیابان‌ها ، کوچه‌ها و سواحل ، کارکنان دولت هستند

ایرنا نوشت: نماینده ولی فقیه در مازندران گفت : نهادهای محتلف امر به معروف و نهی از منکر در نظام جمهوری اسلامی نمونه و الگو مطهر جامعه هستند اما صدای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌های اجرایی اصلا شنیده نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لایینی روز پنجشنبه در همایش « امر به معروف و نهی از منکر ، حکمرانی عادلانه ، زیست عفیفانه و جهاد تبیین » در ساری افزود: در حالی امروز با مشکلات جدی امر به معروف و نهی از منکر و مشکلات فساد و کم کاری مواجه هستیم که بسیج ، بازرسی ، حراست ، شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و عیقدتی و سیاسی به عنوان گروه ها مطهر نیز وجود داشته و فعالیت دارند.
وی با طرح این سووال که این گروه های مطهر کجای کار امر به معروف و نهی از منکر هستند ، ادامه داد : کارکنان دولت به عنوان نان خواران و خادمان ملت علاوه بر لزوم رعایت تمام و کمال ضوابط عفاف و حجاب باید ریشه های بی عدالتی و فساد را در دستگا های اجرایی بخشکانند.

امام جمعه ساری با تاکید بر این نکته که شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ابتدا باید خودشان را اصلاح کنند، گفت: همه افراد بدحجاب و بی حجاب در خیابان ها ، کوچه ها و سواحل که بیکار نیستند ، شمار زیادی همین کارکنان دولت هستند ، پس باید امر به معروف و نهی از منکر را از دستگاه های اجرایی شروع کنیم.

وی با ذکر این نکته که تحقیقات و پژوهش های اجتماعی ، مذهبی و اعتقادی زیادی از سوی مراکز علمی و دانشگاهی انجام می شود ، اما همچنان نتایج آن در برنامه های توسعه ای و در تصمیم گیری ها برای حل آسیب های اجتماعی و اعتقادی در جامعه استان جایگاهی نداشته و عملیاتی نمی شود، افزود : به نظر می رسد این همه هزینه هایی که در بخش تحقیقات و پژوهش می شود فقط برای رفع تکلیف و گرفتن امتیاز های شخصی افراد است.

امام جمعه ساری: بسیاری از  بدحجاب ها و بی‌حجاب ها در خیابان‌ها ، کوچه‌ها و سواحل ، کارکنان دولت هستند

بیشتر بخوانید:

محمدی لائینی بر لزوم تعامل و ارتباط بین مراکز تحقیقاتی و پژوهشی علمی و دانشگاهی با دستگاه های اجرایی تاکید کرد و بیان داشت: در چنین وضعیتی ابتدا باید امر به معروف و نهی از منکر را در دستگاه های اجرایی نفوذ بدهیم.

وی با ذکر این نکته که عفاف و حجاب را باید در کنار عدالت ادارای و برخورد با مفسدان در دستگاه های اجرایی دنبال کرد ، گفت : در این صورت مردم را می توان قانع به رعایت مقولات امر به معروف و نهی از منکر کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود : کم کاری در ادارات و بی عدالتی در رفتارهای کارکنان دولت سبب شد تا مقولات امر به معروف و نهی از منکر در همه بخش ها بشدت کم رنگ شود و حتی بدبینی در جامعه به وجود بیاید.

وی یکی از بارزترین منکرات را ماده ۱۰۰ شهرداری ها دانست و بیان داشت : جریمه ماده ۱۰۰ و ۹۹ در شهرداری ها ریشه بسیاری از فسادهای ساخت و سازهای بی ضابطه و غیرمجاز است و در واقع فساد و منکر را با گرفتن جریمه توجیه می کنیم که این مشکلات ریشه ای امر به معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه ساری با اظهار این که معتقد است هرگونه مشکلاتی که در جامعه وجود دارد ابتدا باید یقه شوراها و دیگر نهادهای مسوول در امر به معروف و نهی از منکر گرفت ، گفت : کژی و ناخالصی در آنان نباید باشد ، امروز نگاه تنگ نظرانه و باند همشهری بازی در دستگاه های اجرایی مازندران به عنوان منکرات بیداد می کند.

۲۱۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1651121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =