هزینه جراحی بینی در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

جراحی بینی یکی از پرطرفدارترین عمل های جراحی در بسیاری از کشورها، از جمله ایران است. از مهم ترین علل جراحی بینی می توان به برطرف نمودن مشکلات تنفسی و نارضایتی افراد از فرم بینی خود، اشاره کرد.

در برخی موارد با یک عمل جراحی می توان هر دو مشکل را برطرف نمود. کشور ایران در صدر رتبه بندی کشور هایی است که عمل جراحی بینی در آن ها صورت می گیرد. بطوریکه روزانه هزاران عمل جراحی در ایران به خصوص در کلان شهر ها انجام می شود.

جراحی بینی در واقع عملی درمانی و همچنین زیبایی محسوب می شود. عمل بینی به جز اهداف زیبایی به علت انحراف شدید بینی، مشکلات پلیپ بینی، شکستگی ها، مشکلات تنفسی و... انجام می شود. می توان گفت در ایران متخصص های زیادی در این حوزه مشغول به فعالیت هستند که گاها می بینیم از خارج از کشور هم در این خصوص به ایران مراجعه می کنند.

در این مقاله قصد داریم تا در خصوص انواع بینی و نیاز های متفاوت هر یک به نوع خاصی از جراحی صحبت کنیم. همچنین در بخش پایانی نیز به بررسی هزینه جراحی بینی خواهیم پرداخت. تا پایان با ما همراه باشید.

آشنایی با انواع بینی

طی یک نقسیم بندی کلی که بر اساس ضخامت پوست انجام می شود بینی افراد به دو نوع گوشتی و استخوانی تقسیم می شود. بینی هایی که دارای پوست ضخیمی هستند به بینی های گوشتی و بینی های دارای پوست نازک تر به استخوانی شناخته شده اند.

بینی گوشتی

بینی گوشتی، همانطور که اشاره نمودیم، از پوستی با لایه ی ضخیم تر از حد معمول تشکیل شده است و معمولا غضروف بینی (بافت نرم نوک بینی) در این افراد پهن تر و بزرگ تر است. همچنین در بخش انتهایی بینی نیز غضروف های بزرگی را مشاهده خواهید کرد. نوک بینی این افراد معمولا از چربی بالایی برخوردار است. برای جراحی افرادی که دارای بینی گوشتی هستند نکات مهمی را باید مد نظر قرار داد از جمله:

  • توجه به میزان چربی و ضخامت گوشت بینی
  • تقویت غضروف نوک بینی و در پی آن تقویت پایه بینی

در صورتی که بینی شما از نوع گوشتی است و قصد جراحی آن را دارید باید بدانید که نتیجه جراحی بینی گوشتی حداقل دو سال پس از انجام جراحی به طور کامل قابل مشاهده خواهد بود.

بینی استخوانی

از ویژگی های بینی استخوانی می توان به پوست نازک و یا متوسط بینی اشاره نمود. بینی استخوانی غضروف های قوی و محکمی داشته به طوریکه شما در این نوع بینی به ندرت افتادگی خواهید دید. وجود قوز در قسمت تیغه بینی یکی از رایج ترین خصوصیات بینی های استخوانی است. بینی استخوانی به دلیل داشتن پوست نازک امکان مشاهده ی جزئیات بینی را توسط جراح فراهم می سازد؛ بطوریکه اگر در بینی شکستگی ای اتفاق افتاده باشد به راحتی قابل لمس خواهد بود.

از مزایای جراحی بینی های استخوانی می توان به بالا بودن طیف خلاقیت جراح در هنگام مواجه شدن با این نوع بینی اشاره کرد. اما در مقابل به دلیل حساس بودن این نوع بینی و نازک بودن پوست آن لازم است که جراحی با نهایت دقت انجام شود؛ زیرا کوچکترین بی دقتی می تواند فرم بینی را تحت تاثیر قرار داده و نتیجه ی نامطلوبی را در پی داشته باشد.

در کل فرم دادن به بینی های استخوانی از هر حیث نسبت به بینی های گوشتی راحت تر بوده و می توان با توجه به سلیقه و خواسته فرد انواع روش های جراحی را برای آن ها به کار برد. کاری ک در مواجهه با بینی های گوشتی امکان پذیر نیست.

جراحی بینی

انواع جراحی بینی

عموم افراد بر این باور هستند که جراحی بینی صرفا جهت اهداف مربوط به زیبایی است حال که اینطور نیست و بسیاری از افراد به دنبال رفع یک مشکل تنفسی و یا داشتن پلیپ به انجام عمل جراحی روی می آورند. با این توضیح می توانیم بگوییم که جراحی بینی با سه هدف عدف عمده انجام می شود.

بهبود فرآیند تنفس و رفع مشکلات تنفسی

بسیاری از افراد به طور مادرزادی دارای مشکلات تنفسی هستند بطوریکه در هنگام نفس کشیدن با تنگی نفس مواجه می شوند و یا در هنگام خوابیدن با توجه به وجود اختلال در تنفس، خواب راحتی را تجربه نمی کنند. افرادی که به نارسایی های تنفسی مبتلا هستند ناچارا از طریق دهان تنفس می کنند و همین عامل موجب خشکی شدید دهان در هنگام خواب می شود. این افراد با جراحی بینی می توانند مشکل خود را برطرف کنند.

اصلاح و ترمیم زائده های ایجاد شده حاصل از جراحی های قبلی

در بین افرادی که بینی خود را جراحی نموده اند، هستند کسانی که به جهت قصور پزشکی و یا انجام ندادن مراقبت های بعد از جراحی بینی دچار انواع مشکلات از جمله: چسبندگی بینی، عدم تقارن سوراخ های بینی و برطرف نشدن مشکلات تنفسی و یا بعضا ایجاد مشکلات تنفسی می شوند. این افراد جهت رفع مشکل خود ناچار به انجام مجدد جراحی بینی هستند.

تغییر در انداره و شکل بینی (جراحی زیبایی)

دسته ی آخر جراحی های بینی، که از پرطرفدر ترین انواع جراحی بینی در کشور ما است، جراحی های زیبایی است که صرفا جهت تغییر در ظاهر و اندازه بینی انجام می شود. در این نوع جراحی پزشک مربوطه با توجه به نوع بینی فرد، که می تواند گوشتی یا استخوانی باشد، مشاوره های مورد نیاز را به فرد خواهد داد و با توجه به سلیقه و خواسته او اقدام به جراحی خواهد نمود.

آمادگی برای جراحی بینی

مهمترین عوامل موثر بر هزینه جراحی بینی

به طور کلی هزینه های مربوط به عمل جراحی به دو دسته ی هزینه های قبل عمل و هزینه های بعد از عمل تقسیم می شود، که در ادامه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.

هزینه مشاوره

برخی از پزشکان قبل از جراحی هزینه ای را جهت مشاوره و ویزیت فرد دریافت می کنند. بنابراین در محاسبه ی هزینه های جراحی بینی این هزینه را باید در نظر بگیرید.

هزینه آزمایش های قبل از جراحی

همانند تمامی جراحی ها قبل از عمل جراحی بینی نیز باید یک سری آزمایشات از قبیل: غلظت و میزان انعقاد خون، قندخون، کم خونی، کمبود آهن و اسکن بینی را انجام دهید. انجام تمامی این آزمایشات برای انجام عمل الزامی است و پزشک در روز جراحی نتایج آزمایشات را به طور قطع از شما دریافت خواهد نمود.

هزینه عکس برداری از بینی

عکس اتلیه نیز برای انجام جراحی بینی الزامی است. برخی از پزشکان در مطب خود شرایط این نوع عکس برداری را فراهم می کنند ولی برخی دیگر طی یک معرفی نامه شما را به اتلیه های مورد اعتماد خود معرفی می کنند. عکس های اتلیه بینی باید عکس هایی بدون روتوش باشد تا پزشک به درستی و با دقت ایرادات بینی را تشخیص دهد و بتواند از روایای مختلف بینی را بررسی کند.

هزینه عمل جراحی و دستمزد پزشک

این هزینه بسیار متغیر بوده و به طور مستقیم به تخصص و مهارت پزشک بستگی دارد. در انتخاب جراح بینی خود نهایت دقت را به خرج دهید و صرفا به دنبال جراحی با هزینه ی پایین نباشید. زیرا در صورتی که بینی شما به هر دلیل بعد از عمل جراحی دچار مشکل شود باید هزینه ی به مراتب بیشتری را برای عمل ترمیمی خود متحمل شوید. از دیگر عواملی که دستمزد جراح را افزایش می دهد پیچیدگی عمل و نقص بینی فرد است که به هر میزان این پیجیدگی بیشتر باشد هزینه جراحی نیز طبیعتا افزایش پیدا می کند.

منبع : mediran.clinic

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1653265

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =