تاکید استاندار بر تکمیل مصلی الغدیر خرم آباد

استاندار لرستان بر ضرورت بر تعیین وتکلیف اعتبار لازم جهت تکمیل فضای فیزیکی مصلی خرم‌آباد تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، فرهاد زیویار در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ، کاهش جمعیت را یکی از مسائل تهدیدکننده جهان امروز برشمرد و اظهار کرد: جمعیت فعال هر کشور یک عامل تعیین‌کننده در معادلات قدرت محسوب می‌شود.

وی افزود: امروزه عده ای به خاطر مشکلات اقتصادی بحث کنترل جمعیت را مطرح می‌کنند، و این موضوع باعث می شود در سال‌های آینده خسارات جبران ناپذیر پیری جمعیت، متوجه مردم و جامعه شود.

زیویار تصریح کرد: در شرایط فعلی با این روند تعداد بازنشسته‌ها در سال‌های پیش‌رو افزایش چشم‌گیری خواهد داشت و در کمتر از ۱۵ سال تعداد بازنشسته‌ها از تعداد شاغلین سبقت می گیرد و طبعا مشکلاتی در خصوص بیمه نیز ایجاد خواهد شد.

وی بیان کرد: بعد از انقلاب از سال‌های ۶۰ و ۷۰ شاهد رشد جمعیت بودیم که اکنون همان نسل در حال ازدواج و زاد و ولد هستند و با تحقق این مهم اثرات مثبتی را در خصوص رشد جمعیت شاهد می‌شویم.

استاندار لرستان با اشاره به سالروز تشکیل نخستین نمازجمعه در کشور نیز گفت: اگرچه نمازجمعه از صدر اسلام برپا شده، اما الگو و مدل آن پس از انقلاب در ایران شکل جدیدی به خود گرفت و ظرفیت‌های مختلف رسانه‌ای و اعتقادی را به منصه ظهور گذاشت.

وی تاکیدکرد: در سال‌های گذشته به جهت غفلت یا هر مورد دیگری، رقم ناچیزی برای تکمیل فضای فیزیکی مصلی خرم‌آباد اختصاص داده شده بود که همان مقدار هم بدون استفاده باقی مانده و تورم اثر خود را بر آن گذاشته است.

زیویار بیان کرد: اعتبار لازم به صورت غیرمستقیم در اختیار نهاد نماز جمعه قرار می‌گیرد و رقم اختصاصی برای تکمیل مصلی مقطعی است و باید به سازوکاری برسیم که این موضوع تعیین تکلیف شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1654585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =