استاندار یزد: زندانیان غیر بومی استان یزد به شهرهای خود منتقل شوند

استاندار یزد گفت: از قوه قضائیه می‌خواهیم دستورات لازم برای انتقال زندانی‌های غیربومی به استان‌های محل زندگی خود و تخصیص اعتبار برای ساخت زندان استان را صادر کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین یزد مهران فاطمی در جلسه شورای اداری با حضور رئیس قوه قضائیه، اظهار کرد: یزد همچنان تشنه و نیازمند آب از طرق مختلف از جمله انتقال آب از دریا است از این رو پیشنهاد استان برای انتقال آب شرب با کیفیت و پایدار از طریق واگذاری معدن با موافقت اولیه معاون رئیس جمهور همراه بوده و مقدمات آن انجام شده است از این رو از ریاست قوه قضائیه انتظار است که در نشست آتی شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا از این طرح حمایت کنند.

وی افزود: معادن بخش جدایی ناپذیر تحول و پیشرفت استان یزد است و برشمردن معادن در فرآیند توسعه ای چالش هایی دارد که با عنایت قوه قضائیه قابل رفع خواهد بود.

فاطمی تصریح کرد: بر پایه تصمیمات سازمان انرژی اتمی فعالیت معادن در خرانق، ساغند و ناریگان بافق و براساس ماده 3 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست نیز فعالیت در مناطق حفاظت شده محیط زیست با محدودیت شدید مواجه است .

وی ادامه داد: این در حالی است که می توان با الزام قانونی معدنکاران به رعایت شرایط این سازمان ها در کنار اجرای قانون، شاهد فعالیت معادن در مناطقی از جمله بافق، خاتم، ساغند و سیاه کوه باشیم و از قوه قضائیه می خواهیم از طرق ممکن یاری گر استان در بهره برداری از این مواهب الهی باشد.

استاندار یزد عنوان کرد: این استان با قریب ۵ هزار بافت تاریخی و شهر یزد با هزار بافت تاریخی، بزرگترین بافت خشتی جهان و نخستین شهر ایرانی ثبت شده در فهرست جهانی یونسکو و اضلاع مثلث گردشگری با ۱۳۰ هزار گردشگر خارجی و ۲.۵ میلیون نفر گردشگر خارجی در سال ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری دارد.

وی یادآور شد: استان یزد برای حفاظت از این بافت و بناهای تاریخی ارزشمند از جمله بناهای متروکه، کثیر المالک، مجهول المالک و قلعه ها با مشکلاتی مواجه است و نیاز است قانون گذار نسبت به وضع قوانین برای مدیریت متناسب با بافت تاریخی اقدام کند تا به عنوان مدعی العموم به عنوان حقوق عامه مددرسان و حافظ این مواریث فرهنگی باشیم.

مهران فاطمی گفت: این مزیت، چالش هایی را رقم زده است که از جمله آن می توان به تبدیل شدن استان به ترانزیت مواد مخدر، قاچاق انسان، تردد اتباع خارجی غیرمجاز، تراکم مددجویان غیربومی در زندان های یزد و مکفی نبودن فضای ندامتگاه های استان اشاره کرد که هر کدام تبعات اجتماعی زیادی به دنبال دارد

وی در پایان خاطرنشان کرد: از قوه قضائیه می خواهیم اوامر لازم برای انتقال زندانی های غیربومی به استان های محل زندگی و تخصیص اعتبار برای ساخت زندان استان، امکان پایش هوایی قاچاق مواد مخدر محدودیت سکونت اتباع خارجی و رفع خلا های قانونی برای مبارزه با قاچاق کالا، ارز و انسان را صادر فرماید.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1668991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =