سرقت ۱۴۰ گیگابایت اطلاعات ارزشمند از چینی‌ها

گجت‌نیوز نوشت: گزارش‌ها حاکی از این است که گروهی از هکرها موفق به سرقت ۱۴۰ گیگابایت اطلاعات ارزشمند از چینی ها شده‌اند. ماجرای سرقت داده‌ها چیست؟

سرقت اطلاعات ارزشمند و هک سیستم‌های امنیتی یکی از مهم‌ترین اقدامات سایبری دولت‌ها علیه یکدیگر است. حتماً بارها شنیده‌اید که فلان کشور توانسته یکی از سیستم‌های امنیتی کشور دیگری را هک کند یا به آن آسیب برساند یا اینکه اطلاعات ارزشمند و حیاتی‌اش را بدزدد.

آمار و گزارش‌های جدید حاکی از این است که آژانس امنیت ملی آمریکا طی سال‌های اخیر نزدیک به ده هزار حمله سایبری علیه سیستم‌های امنیتی کشور چین انجام داده و ۱۴۰ گیگابایت از اطلاعات و داده‌های چینی‌ها را به سرقت برده است. گزارش‌های جدید توسط مرکز ملی واکنش اضطراری ویروس‌های رایانه‌ای چین منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: تمسخر استثنایی آیفون ۱۴ توسط دختر استیو جابز !

ماجرای هک برخی از دستگاه‌های مهم چینی از جایی آغاز می‌شود که دانشگاه پلی تکنیک نورث وسترن به عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشگام در عرصه هوانوردی چین اعلام کرد که به تازگی مورد تهاجم گروهی از هکرها قرار گرفته است. پس از این اطلاعیه، بازرسان و کارشناسان سعی کردند ریشه این حملات را ردیابی کنند.

به گفته معاون اداره پلیس کشور چین، جین چی، دانشگاه پلی تکنیک نورث وسترن مورد هدف هکرها قرار گرفت، زیرا بسیاری از استعدادهای سطح بالا در آنجا مشغول فعالیت هستند. همچنین بسیاری از پروژه‌های تحقیقاتی در سطح ملی در آنجا انجام می‌شود.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1671587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =