۰ نفر
۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
پاسخ وزارت علوم به یک خبر

پیرو انتشار خبری در خبرآنلاین وزرات علوم واکنش نشان داد.

در پی انتشار خبری با عنوان « تغییرات اتوبوسی در وزارت علوم» در تاریخ ۸ شهریور وزارت علوم توضیحاتی در قالب یک جوابیه ارائه داد.

در این جوابیه آمده است:

« فرایند انتخاب روسای دانشگاهها و موسسات آموزشی و پژوهشی بدین شرح است که مطابق ماده واحده «تفویض صلاحیت انتخاب روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به کمیته منتخب شورای عالی انقلاب فرهنگی» که در جلسه ۷۶۴ مورخ ۵/۳/۱۳۹۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی و بنا به پیشنهاد مشترک وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به تصویب رسیده است، به منظور تسهیل در فرایند انتخاب روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، وظیفه تایید روسای مزبور مطابق بند «ب» ماده ۴ آئین نامه جامع مدیریت دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری، از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به کمیته ای با ترکیب ذیل واگذار می شود:

۱.رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ۲. وزیر علوم ۳. وزیر بهداشت ۴. دبیر شورای انقلاب عالی انقلاب فرهنگی ۵.رئیس هیات نظارت و بازرسی شورای انقلاب فرهنگی .

روند قانونی در انتخاب روسای دانشگاه‌ها به صورت کاملا دقیق و در مجرای قانونی خویش انجام شده و به هیچ وجه یک شبه و اتوبوسی نبوده است. بلکه آخرین مرحله که تصویب و تایید نهایی کمیته مزبور در شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است، به عنوان تمام فرایند وانمود شده و باعث ایجاد شبهه گردیده است و لذا تیتر خبری تغییرات اتوبوسی در سک شبه اصلا صحیح نبوده و موکدا تکذیب می‌گردد.»

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1680617

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =