۰ نفر
۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
کودکستان‌ها سقف شهریه دارند؟

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: معاون سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: کودکستان‌های ضمیمه دولتی در مدارس دولتی نسبت به کودکستان‌هایی که به صورت استیجاری و در ملک‌های خصوصی فعالیت می‌کنند؛ شهریه‌های کمتری دریافت می‌کنند.

تهرانی، معاون سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: شهریه‌هایی که برای مهدهای کودک و کودکستان‌ها مشخص شده اند، سقفی دارد و از آن طرف حمایت‌هایی نیز برای مناطق محروم از طرف سازمان تعلیم و تربیت کودک دیده شده است. البته بودجه‌هایی نیز برای این موضوع پیش بینی شده است که اکنون نیز با مجلس شورای اسلامی در حال رایزنی هستیم. مخصوصا بودجه‌ای که در گذشته برای غذای گرم و بهزیستی در نظر گرفته شده بود. در حال تلاش هستیم که آن بودجه‌ها جذب شوند و به مناطق محروم و کودکستان‌های محروم داده شوند.

او گفت:‌ در کودکستان‌ها کودکان بیشتر از ۴ ساعت و نیم نباید بمانند و برای همه مراکز حداکثر افزایش شهریه را معلوم کرده ایم. این طور نیست که در این امر نظارتی وجود نداشته باشد؛ چرا این که این اتفاق در آن شرایط با عدالت آموزشی در تضاد خواهد بود.

تهرانی گفت: اکنون کودکستان‌های ضمیمه دولتی در مدارس دولتی نسبت به کودکستان هایی که به صورت استیجاری و در ملک های خصوصی فعالیت می‌کنند؛ شهریه های کمتری دریافت می کنند. البته به کیفیت آموزشی این مراکز از نظر استانداردهای آموزشی توجه ویژه‌ای داریم تا اگر کودکی در یک مرکز دولتی حضور دارد از امکانات درست و محیط آموزشی استانداردی هم بهره‌مند شود.

او گفت:‌ از طریق یارستان که برنامه آن اعلام شد و همچنین نرم افزارها و محتواهایی که بتوانند در اختیار خانواده‌ها و مربیان باشند، در فضای مجازی ورود خواهیم کرد. در این مسیر بیشتر مخاطب ما مربیان و خانواده‌ها هستند و به طور خاص و به عنوان مثال پادکست‌ها و لالایی‌هایی نیز برای کودکان هم پیش بینی شده اند.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1684202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =