۳۱ اردیبهشت‌ماه به عنوان«روز نکوداشت شهرکرد»در تقویم چهارمحال و بختیاری جاودان است

رئیس‌ شورای اسلامی شهرکرد گفت: هدف از نامگذاری ۳۱ اردیبهشت ماه به عنوان روز شهرکرد تقویت هویت فرهنگی شهرکرد، تقویت وفاق همدلی و وحدت در بین شهروندان و اقوام است که در تاریخ ماندگار می‌ماند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، مصطفی حیدری صبح امروز در جمع خبرنگاران علاوه بر پاسخگویی به پیگیری برخی از مسائل شهری و دغدغه‌های مردمی، گفت: برخی از افراد بر نامگذاری ۳۱ اردیبهشت‌ماه به عنوان روز استان چهارمحال و بختیاری تاکید دارند و پیگیر تغییر روز استان از ۲۰ بهمن‌ماه مصادف با سالروز بیعت مردم چهارمحال و بختیاری با امام راحل(ره) به این تاریخ هستند.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد افزود: شورای اسلامی شهرکرد انتقادات و نظرات خود را به شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور، استانداری و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اعلام کرد و سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه به عنوان روز شهرکرد در تقویم استان باقی می‌ماند.

وی ادامه داد: در مصوبه چهارمین دوره شورای اسلامی شهرکرد در سال ۱۳۹۵ روز ۳۱ اردیبهشت‌ماه به نام روز شهرکرد انتخاب و با پیشنهاد رئیس‌ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرکرد در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در همان سال موافقت و مصوب شد.

رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد خاطرنشان کرد: ۳۱ اردیبهشت‌ماه مصادف با هجرت و اقامت امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون(س) به دهکرد یا همان شهرکرد است.

حیدری افزود: شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری محل سکونت و کار اقوام مختلف است، مردم به لحاظ وسعت نظر و آرامش درونی مهمان‌نوازی را به اثبات رسانده‌اند و سال‌هاست پذیرای قومیت‌های مختلف هستند.

وی ادامه داد: مردم این شهر ضمن پایبندی به فرهنگ ملی و مذهبی رسمی کشور دارای خرده‌فرهنگ‌های خود نیز هستند و از آنجایی که روز ۲۰ ماه مه میلادی مصادف با ۳۱ اردیبهشت‌ماه از سوی یونسکو به نام روز جهانی تنوع فرهنگی، گفت‌وگو و توسعه نامگذاری شده است فرصت مناسبی را برای تعامل تمام ساکنان این شهر فراهم می‌سازد.

حیدری گفت: اردیبهشت‌ماه به واسطه برخورداری از آب و هوای دلنشین زمینه جذب گردشگر در استان و مرکز آن یعنی شهرکرد فراهم کرده و در توسعه اقتصادی بسیار موثر است.

حیدری بیان کرد: پایان اردیبهشت‌ماه فصل تازه‌ای از کار و تلاش و فعالیت را برای مردم شهرکرد ایجاد می‌کند که نمادی از رستاخیز و حیات دوباره است و هدف از نامگذاری ۳۱ اردیبهشت‌ماه تقویت هویت فرهنگی شهرکرد، تقویت وفاق و همدلی و وحدت در بین شهروندان و اقوام است.

روز شهرکرد و روز استان از یکدیگر مجزا می‌شود

وی افزود: در جلسه‌ علنی شورای اسلامی شهرکرد مقرر شد عضو شورا؛ ماشاالله ایزدی به همراه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای پیگیری و تثبیت این روز خاص در تقویم ملی و جدا کردن آن از روز استان، به شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور مراجعه و پیگیر برنامه‌های اجرایی روز ۳۱ اردیبهشت‌ماه باشند.

حیدری گفت: ششمین همایش بزرگداشت روز شهرکرد در سال ۱۴۰۱ برگزار شد و هفتمین همایش روز نکوداشت شهرکرد نیز در سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

نظارت بر عملکرد تاکسی‌های شهر افزایش می‌یابد

افزایش نظارت بر فعالیت تاکسی‌های شهری به منظور کاهش تخلفات یکی از مواردی بود که به صورت تلفنی توسط رئیس شورای شهر پیگیری شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1689741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =