نمی توان در دنیای رقابت قرنطینه را در استان ها ایجاد کنیم/ به دنبال جذب بازار و مشتری باشیم.

مدیرکل چاپ و نشر معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر یک روزه به استان، از دو چاپخانه طلوع نفیس و پاچاپ و همچنین از دبیرخانه توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی این استان در موسسه آرمان روشن بازدید و در جریان فعالیت ها و ابتکارات این مجموعه برای توسعه فرهنگ مطالعه و شرکت در جشنواره پایتخت کتاب ایران قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، علی اکبر ابراهیمی، با حضور در چاپخانه طلوع نفیس سمنان و بازدید از تجهیزات، امکانات و تولیدات چاپی این واحد، با جعفر طاهریان مدیر این مجتمع دیدار و در جریان فعالیت ها و مسایل و مشکلات آن قرار گرفت.

مدیر مجتمع چاپ طلوع نفیس سمنان در این بازدید، با ارائه گزارشی از فعالیت ها و توانمندی های این مجتمع، ظرفیت این واحد چاپی را در عرصه چاپ و نشر بالا توصیف کرد و گفت: برای توسعه فعالیت های این واحد چاپی، ساختمان جدید در حال احداث است که برای تکمیل و بهره برداری آن 20 میلیارد ریال اعتبار و تسهیلات نیاز است.

وی خواستار، حمایت از صنعت بومی چاپ استان شد و گفت: انجام فعالیت های چاپی برخی دستگاه ها در استان‌های دیگر از مشکلات صنعت چاپ استان سمنان و این مجتمع است.

مدیرکل چاپ و نشر معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همچنین با حضور در چاپخانه پاچاپ سمنان و بازدید از این واحد، در گفت‌وگو با مدیر و کارکنان این مجموعه، شنونده مشکلات و دغدغه‌های این فعالان شد.

در این دیدار، در خصوص مشکلات اساسی حوزه چاپ، صدور مجوزها ،نحوه تسریع در امر خدمت رسانی و دریافت مالیات بر ارزش افزوده از واحدهای چاپی استان بحث و تبادل نظر شد.

مدیرکل چاپ و نشر معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با مدیران این دو واحد چاپی سمنان، برخوردار نبودن چاپخانه های سمنان از ظرفیت و ناوگان مناسب را عاملی برای انجام فعالیت های چاپی مشتریان و دستگاه ها در استانهای همجوار عنوان کرد و گفت: نمی توان در دنیای رقابت قرنطینه را در استان ها ایجاد کنیم تا فعالیت به استانهای دیگر سپرده نشود بلکه باید با ایجاد ظرفیت و افزایش کیفیت و با بهره گیری از ناوگان مناسب و راه اندازی زیر ساخت های جدید، به دنبال جذب بازار و مشتری باشیم.

ابراهیمی، ابراز امیدواری کرد: ارتباط متقابل بین مجموعه های صنعت چاپ با کارشناسان و مدیران حوزه چاپ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنان پررنگ تر و قدرتمندتر از گذشته ادامه داشته باشد و برنامه ریزی و سیاست ها به نحوی باشد تا کسب و کار فعالان این عرصه در مجامع داخلی و بین المللی گسترش روز افزون داشته باشد.

در این برنامه ها، جمعی از مسوولان حوزه چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عباسی کارشناس چاپ و نشر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان حضور داشتند.

مدیرکل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سفر به استان سمنان، از چندین چاپخانه در شهرستانهای مختلف این استان بازدید و در جریان روند فعالیت ها و پیشرفت صنعت چاپ استان سمنان قرار گرفت.

در استان سمنان قریب 120 چاپخانه افست و دیجیتال فعال است.

همچنین به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه چهارشنبه از دبیرخانه توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی این استان در موسسه آرمان روشن بازدید و در جریان فعالیت ها و ابتکارات این مجموعه برای توسعه فرهنگ مطالعه و شرکت در جشنواره پایتخت کتاب ایران قرار گرفت.

یاسر احمدوند در این بازدید که از سوی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسوولان همراهی می شد در این برنامه از دستگاههای کتابخانه الکترونیک "نامک" و سایر ابتکارات این مجموعه دیدن و از تلاش فعالان این دبیرخانه در طراحی و ارائه دستگاههای مذکور تجلیل کرد.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گویی، با تاکید بر اینکه این برنامه دیدار خیلی شیرین و دلنشین بود تاکید کرد: توقع نداشتم با این ابتکارات و خلاقیت ها در موضوع ترویج کتاب در این مکان مواجه شود.

وی با ابراز خوشحالی از تلاش هایی که در خصوص کتاب و کتابخوانی در این مجموعه مردمی انجام شده است گفت: این فعالیت ها و نیز انگیزه و خواسته های جوانان فعال در مجموعه آرمان روشن در این عرصه بسیار ارزشمند است.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این بازدید قول حمایت از فعالیت های مرتبط با کتاب و کتابخوانی داد.

رضا شمس خانی مدیر موسسه آرمان روشن و مسوول دبیرخانه توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی نیز در این بازدید گزارسی از فعالیت ها و برنامه های انجام شده در دبیرخانه ارائه و گفت: بیش از 20 طرح خلاقانه و ابتکاری برای توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی ارائه شده است.

وی این مجموعه را مردمی و با حضور جوانان و مشتاقان کتاب و فرهنگ معرفی و ابراز امیدواری کرد: با تلاش های صورت گرفته امسال سمنان موفق به کسب عنوان پایتخت کتاب شود.

دبیرخانه توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی استان، سمنان سال گذشته با ارائه دهها طرح ابتکاری و فعالیت های گسترده ترویجی موفق شد سمنان را در زمره پنج شهر خلاق کتاب ایران قرار دهد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1704503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =