نهادها و دستگاه‌های فرهنگی،«بودجه‌های حجاب» را کجا هزینه کرده‌اند؟

فارس نوشت:دادستان همدان با توجه به گلایه‌های به حق مردمی از بدحجابی و بعضاً بی‌حجابی‌ها در سطح جامعه، گفت: نهادها و دستگاه‌های فرهنگی، باید پاسخگو باشند بودجه‌های خود در را حوزه حجاب کجا هزینه کرده‌اند؟

حسن خانجانی موقر صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حضور نوجوانان و جوانان در مساجد به مانند سابق پررنگ نیست اظهار کرد: در حالی که با زبانی ملایم و برنامه‌های راهبردی، متنوع و مختلف با جذب جوانان به مساجد، می‌توان آنها را با ارزش‌های دینی آشنا ساخت و زمینه‌ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه شد.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی پویش «به حرمت امام رئوف می بخشم» برای اشاعه فرهنگ بخشش در جامعه است افزود: این روزها گویا فرهنگ گذشت و بخشش آنچنان که باید و شاید وجود ندارد که اگر بود بسیاری از پرونده‌های قضایی از ابتدا تشکیل نمی‌شد.

دادستان همدان با تاکید بر اینکه سابق بر این بزرگان و ریش سفیدان محله با همفکری و همیاری یکدیگر، دست در دست هم داده و برای رفع مشکلات مردم پیش قدم می‌شدند گفت: ریش سفیدان با ترغیب و تشویق دو طرف دعوی به بخشش، در نهادینه سازی صلح و سازش تأثیربه سزایی داشتند.

وی با بیان اینکه متأسفانه در سال‌های گذشته جامعه به جای اخلاق محوری به سمت حقوق محوری هدایت شده است اضافه کرد: با این وجود می‌توان در میلاد امام حسن(ع) سیره آن حضرت را در سطح جامعه رواج داد.

خانجانی‌موقر در ادامه به راه اندازی "پویش به حرمت امام رئوف می بخشم" اشاره کرد و گفت: چه خوب است با الگو قرار دادن ولی نعمتمان؛ امام مهربانی‌ها، امام رضا(ع) با ترویج سنت حسنه بخشش، معیارهای اخلاقی به ویژه گذشت را در جامعه بیش از پیش رواج دهیم.

نهادها و دستگاه‌های فرهنگی، بودجه‌های خود در حوزه حجاب را کجا هزینه کرده‌اند؟

وی در بخش دیگر با توجه به گلایه‌های به حق مردمی از بدحجابی و بعضاً بی‌حجابی‌ها در سطح جامعه، عنوان کرد: کاستی‌های دستگاه‌های فرهنگی در این حوزه مشهود است، در حالی که می‌توانند با برنامه ریزی صحیح بر احیای حیا، عفت، پاکدامنی و حجاب گام‌های مؤثرتری بردارند.

دادستان همدان با اشاره به اینکه نهادهای فرهنگی نیز باید پاسخگو باشند بودجه‌های چندساله گذشته خود را در چه راهی هزینه کرده‌اند که اکنون وضع جامعه این گونه است؟! تصریح کرد: در موضوع حجاب دشمن نه با برخورد بلکه با برنامه ریزی چندین و چندساله اش به صورت نرم در افکار نوجوانان و جوانان ما رخنه کرده و عقاید، باورها و ارزش‌های درونی آنها را با استحاله فرهنگی دچار چالش کرده است.

وی در پایان یادآور شد: متولیان فرهنگ برنامه‌های خود را با پیوست فرهنگی ارائه دهند چراکه در جنگ شناختی آنچه که بیشتر از هر چیزی به آن نیاز داریم، ارایه طرح‌های نو و مبتکرانه با پیوست فرهنگی برای استوارسازی حیا، عفت و حجاب در مسیر باورسازی عقیدتی است.

بیشتر بخوانید:

21220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1751059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =