مدیرکل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با موادمخدر با تاکید بر اینکه انتقال هر نوع مواد مخدر و روان‌گردان‌ به عربستان تحت هر شرایطی ممنوع است، اعلام کرد: کشف مواد مخدر به هر میزان از زائران حج، آنان را برای همیشه از سفر معنوی حج بازداشته و علاوه بر ابطال گذرنامه‌شان، برای همیشه ممنوع‌الخروج می‌شوند.<BR>

محمدمسعود زاهديان در گفت‌وگو با پايگاه اطلاع‌رساني ستاد در حاشيه آيين معنوي بدرقه نخستين گروه زائران حج تمتع سال 90 تاكيد كرد: انتقال هر نوع مواد مخدر و روان‌گردان‌ تحت هر شرايطي ممنوع است و در صورت مشاهده و برخورد با مسافران اينچنيني از خروج آنان از كشور جلوگيري و ويزاي آنان به كشور عربستان باطل خواهد شد و اجازه تشرف اين افراد به اين سفر معنوي داده نخواهد شد.
مديركل مقابله با عرضه ستاد افزود: براساس موضوع ماده 17 اصلاحيه قانون مبارزه با موادمخدر جمهوري اسلامي ايران علاوه بر ممنوع‌الخروج شدن اين افراد از كشور، گذرنامه آنان نيز توقيف خواهد شد، لذا لازم است افرادي كه به يكي از انواع موادمخدر آلودگي دارند و قصد حمل آن را به عربستان دارند، كاملاً به قوانين فوق آگاهي داشته باشند.
زاهديان اظهار داشت: از ابتداي امسال تذكرات لازم در كاروان‌هاي زيارتي و جلسات توجيهي حج در خصوص عدم حمل هر گونه مواد مخدر و روان‌گردان‌، به حجاج داده شده است و زائران مي‌بايست توجه لازم را در اين خصوص داشته باشند.
وي افزود: كشف مواد مخدر به هر ميزان از زائران حج، آنان را براي هميشه از اين سفر معنوي باز مي‌دارد و علاوه بر اين ممانعت هميشگي، گذرنامه‌‌شان باطل و براي هميشه ممنوع‌الخروج مي‌شوند و ديگر نمي‌توانند به هيچ كشور خارجي مسافرت كنند.
اين مقام مسوول در ستاد همچنين در خصوص بهبوديافتگان گفت: سيستم پزشكي حج موظف است تا خدمات درماني لازم را به كساني كه درمان شده‌اند و نياز به دارو و ادامه درمان خود دارند، ارائه كند.
زاهديان افزود: انشاءالله اين سفر معنوي كه موجب جلاي روح و تحول در انسان‌ها مي‌شود، بتواند براي قليل افرادي كه به مواد مخدر آلودگي دارند،‌ اين تاثير را داشته باشد كه اعتياد خود را كنار گذاشته و زندگي سالمي داشته باشند.
وي ادامه داد: روحانيون و مديران كاروان‌ها بايد با توجيه به‌موقع و افزايش آگاهي اين دسته از زائران بتوانند آنان را در جهت اصلاح رفتار و سلامت جسمي‌شان هدايت كنند تا ما مشكل خاصي در حج امسال نداشته باشيم.
مديركل مقابله با عرضه ستاد افزود: با اقدامات پلیس فرودگاه‌ها در كشور و برخوردهای سختی كه در زمینه مقابله با قاچاق مواد مخدر انجام شده است مطمئناً همچون دو سال گذشته شاهد انتقال هيچ‌گونه محموله‌اي از موادمخدر به عربستان و دستگيري احدي از زائران در آن كشور نخواهيم بود.
زاهديان ادامه داد: از مجموع دستگير شدگان در حج‌هاي تمتع سال‌هاي گذشته، بيشترين موارد سني اعتياد مربوط به افراد ميانسال و سالخورده و بيشترين مواد مكشوفه نيز مربوط به مواد مخدر سنتي و تنها به قدر مصرف شخصي بوده است.
وي در پايان گفت: مقامات عربستان در برخورد با موضوع موادمخدر چه استعمال و چه همراه داشتن آن توسط برخي از زائران سخت‌گيري‌هاي شديدي دارند و زائران حامل مواد مخدر پس از دستگيري توسط مقامات اين كشور، مدت‌هاي طولاني بلاتكليف و مجازات‌هاي سنگيني در انتظارشان خواهد بود، لذا افرادي كه به مواد مخدر آلودگي دارند مي‌بايست نسبت به عدم حمل آن توجه لازم را داشته باشند و هيچ نوع ماده مخدري را با خود حمل نكنند.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 177325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۷
    1 0
    بنظر شما جالب نیست که حاجی ها معتاد هستند؟ برای مصرف الکل مردم را شلاق می زنند اما مصرف مواد مخدر در این اجتماع قبح ندارد!! البته من با مصرف الکل هم مخالف هستم و اشتباه نگیرید.
  • بدون نام IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۷
    1 0
    داخل كشمش حاجي ها رو خوب بگرديد مواد فراوان است