«مخاطب» و «مردم» دو قطبی تازه پیمان جبلی/ مسئله روایت اول نیست آقای رئیس مسئله روایت مطابق با واقعیت است

آخرین ساعات ۱۰ خرداد، خبری از نشست پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما با دانشجویان دانشگاه امام صادق منتشر شد که واکنش‌های بسیاری را برانگیخت. جبلی چون همیشه به حاشیه رفت و از حاشیه گفت. از حذف هنرمندان خشنود بود و آن را در راستای اهداف سازمان متبوعش می‌دانست، برای آن‌که سد و مانع هر پرسشی باشد، گفته‌ها و عملکرد خودش را به کلیت نظام، امنیت کشور و مردم و چه و چه گره زد تا موج منتقدان را بشکند. به همه انتقادها رنگ و بوی جناحی و سیاسی داد و مخالفان سیاست‌های خودش در سازمان صداوسیما را تا سطح معاند با ساختار و نظام بالا کشید و از آن بزرگ‌تر؛ همه آنان را ضد مردم معرفی کرد.

حسین قره - هرچند که این حربه و تکنیک‌ها برای مغلوب کردن منتقد، دیری است که بی‌اثر شده و اگرچه در این چند روز بسیاری به او پاسخ دادند؛ و حتی امروز (شنبه ۱۳ خرداد) نیز یکی از معاونین سابق سازمان سینمایی نیز به آمارهای او خُرده گرفت؛ اما در گفته‌های او نکته‌ای بود که از منتقدان کسی تا به امروز به آن اشاره نکرد و برای روشن شدن این نکته‌ی مغفول مانده این مطلب نوشته شد.

آنچه پیمان جبلی در سخنانش به آن اصرار داشت و اتفاقاً حاشیه‌ها از همان شروع شد؛ نکته‌ای بود عاری از هر گونه منطق، بازی با کلمات در آن موج می‌زد و عجیب‌تر اینکه دانشجویان نشسته پای صحبت او به این تناقض آشکار، اشاره‌ای نکردند و جبلی تصور کرد حرفش را زده و برگش برده است؛ اما نکته کجاست. بگذارید بدون هیچ دخل و تصرفی بخشی از صحبت‌های او که مورد اشاره است را عین به‌عین بیاوریم تا متهم به تفسیر و از آن بدتر تحریف نشویم.

پیمان جبلی در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان می‌گوید: «بالاخره وقتی این آدم در برنامه‌ای می‌آمده برای خودش خِیلی از مخاطبان را داشته است. اسمش می‌آمده، برنامه با خودش مخاطب می‌آورده است. اسم آن آدم روی شبکه‌ای می‌آمد، آن شبکه خودش را بالا می‌کشید. خب حالا به نظام، مردم و اعتقادات خودش لگد زده است. لگد زده به نمکدان، نمک را ریخته و نمکدانی را شکسته است. آیا از من انتظار دارید برای اینکه من پرمخاطب بشوم بروم خواهش و التماس کنم که تو رو خدا بیا؟! حالا ما چشممان را می‌گذاریم روی هم انگار ندیده‌ایم، اصلاً شما (دانشجویان) و مردم اجازه می‌دهید ما این کار را کنیم؟ آیا ما می‌توانستیم برنامه‌هایی را بدون عز و التماس و بدون پذیرش ذلت در برابر افرادی که پشت پا زدند به اعتقادتشان، تاریخشان، فرهنگ و مردمشان و نظامی که تا به حال از آن ارتزاق کرده بودند که با آن تا به اینجا رسیده بودند، بسازیم؟ پاسخ این است" نه می‌توانیم و نه خواهیم توانست که این کار را انجام بدهیم. پس کار کمی نیست که ما شب عید و نوروزمان را بدون التماس به چهره‌های این چنینی پشت سر بگذاریم تا اثبات کنیم صداوسیما وابسته به چهار سلبریتی وطن فروخته نیست.»

می‌دانید بعضی نوشتند که منظور جبلی عادل فردوسی پور بود و بعد صداوسیما این اسم را تکذیب کرد؛ اما ازآنجایی‌که جبلی به هیچ اسمی اشاره نکرد ما هم صحت را بر این می‌گذاریم که او هیچ اسمی نبرده است. پس نکته کجاست و بازی با کلمات چیست؟ حالا هر کسی که منظور او بوده چه هنرمند و بازیگر چه مجری و ... آن محل بحث نیست، بلکه مسئله این است که پیمان جبلی می‌گوید، برای «پرمخاطب» بودن نباید به کسی التماس کنم و بعد از دانشجویان و مردم مایه می‌گذارد و می‌گوید شما به من این اجازه را نمی‌دهید؛ یعنی از منظر آقای جبلی «مخاطب» کسی و کسانی هستند و «مردم و دانشجویان» قشر دیگری، به عبارتی جبلی می‌گوید من می‌دانم با وجود آن هنرمند یا مجری، برنامه‌ی پرمخاطبی خواهم داشت؛ یعنی تعداد زیادی از مردم باری دیگر پای تلویزیون خواهند نشست، ولی ازآنجایی‌که من نگاه فراخ و جامع بینی ندارم و تصوری کاملاً ایدئولوژیک از اداره صداوسیما دارم و هر کس که مخالف من باشد در دسته «مخاطب» تعریف می‌شود، اجازه نمی‌دهم که او برنامه داشته باشد؛ اما آن اقلیت که مثلاً شما دانشجویان امام صادق در آن قرار می‌گیرد و کسانی که چون من فکر می‌کنند، در دسته «مردم» قرار می‌گیرند. پس بین مردم و مخاطب فرق است. اکثریت مخاطب هستند و اقلیت مردم. تعریف عجیبی است و ترم جدیدی در سیاست.

آخر این دیگرچه جور تفکیکی است. برنامه پرمخاطب ضد مردم است. پس مردم از نظر جبلی یک تعریف دیگر دارد و یک اقلیتی است، حالا هر تعدادی که باشند، اما نسبت به مخاطبان کمترند.

انگار جبلی نمی‌داند، حرفی که زده دقیقاً در راستای حرفی است که دیگران به او می‌گویند، او تلویزیون را محدود کرده و درها را بسته است. این در به روی هر کسی که مخاطب داشته باشد، بسته است، حتی اگر بیشترین اقبال مردمی را هم داشته باشد، این در باز نخواهد شد؛ چراکه سیستم تشخیص آقای جبلی می‌گوید اقبال مردمی مهم نیست. هنرمند پرمخاطب ضد مردم است. فارغ از بازی با کلمات عمق دوقطبی اجتماعی و سیاسی ذهن آقای جبلی را نشان می‌دهد. جدا کردن مردم از مخاطب، جدا کردن مردم از مردم است. چرا مردم باید علیه کسی باشند که مورد اقبال خودشان است. اصلاً این حرف چه معنی می‌دهد.

نکته دیگر اینجاست که پیمان جبلی در جای دادگاه صالحه و هیئت‌منصفه و قاضی نشسته است و به هر شکلی که دلش می‌خواهد حکم می‌دهد، عجیب است که او ارزش واژه‌ها را نمی‌داند و یا تعمد دارد تا چهره هنرمندان را مخدوش کند، کدام دادگاه صالحه‌ای حکم صادر کرده که فلان هنرمند یا مجری که مدنظر آقای جبلی است، وطن‌فروش است، آخر مگر اتهام وطن‌فروشی بار جزایی کمی دارد، کدام اسناد و کدام مدارک فوق سری به دست هنرمندی رسیده و آن را به بیگانه فروخته که امروز مجرم شناخته شده و به او به این سادگی وطن‌فروش می‌گوید، پیمان جبلی فراموش کرده است که در رأس چه نهادی نشسته، او رئیس و صاحب و مالک یک رادیو تک‌نفره یا تلویزیونی خصوصی در گوشه‌ای از دنیا نیست که هر حرفی را بدون مسئولیت بزند، او رئیس سازمانی ملی است که از پول انفال گردانده می‌شود و باید برای تک‌تک اعمال و حرف‌هایش اتفاقاً پاسخگو مردم یا به عبارت خودش مخاطب باشد. اتهاماتی از این دست سنگین را نمی‌شود به هنرمند یا مجری یا هر کسی که نمی‌خواهد با آقای جبلی و سازمان متبوعش کار کند، چسباند و او را از میدان به در کرد. شما آقای جبلی حق اظهارنظر را هم از افراد گرفته‌اید. سازمانی تک‌حزبی ساخته‌اید که هرکه مخالفتان می‌اندیشد باید از چرخه و گردونه خارج شود، چراکه شما و سازمان متبوع و اعضای گروه و جریان و جناح خود را عین نظام، انقلاب، ایران و از همه این‌ها بزرگ‌تر مردم می‌دانید.

بیشتر بخوانید:

مسمومیت دختران دانش‌آموز و بحران مدیریت اطلاع‌رسانی

«درافشانی» ابوالقاسم طالبی و «نیشخند» افخمی، روی آنتن زنده تلویزیون مایه شرم ساری است

مدیریت صداوسیما بدون نگاه به آینده با کنداکتور پر شده از گذشته/ فروش آگهی به مردم در ساعت پخش تکراری

بی‌بی‌سی، من و تو، ایران اینترنشنال و روایت اول

پیمان جبلی در بخش دیگری از این نشست به روایت اول اشاره کرده و مشکلات آن را بازگو می کند و درخصوص اتفاقات و حوادث ناگوار سال گذشته، کل مشکل رسانه‌ای را به روایت اول تقلیل می‌دهد. مسئله این است که همان‌طور که خود جبلی تأکید دارد، برنامه‌هایش کم مخاطب هستند و به روایتی یعنی ریزش سرمایه اجتماعی و از دست دادن اعتماد عمومی و این ریزش مخاطب با یکبار و دو بار و سه بار اشتباه و راوی اول نبودن، رخ نمی‌دهد. شما می‌توانید آخرین رسانه در طرح یک موضوع باشید اما با روایت نزدیک به واقعیت اعتماد عمومی را جلب کرده و داشته باشید. عدم شناخت رسانه ‌این توهم را به وجود آورده که ما اگر اولین گروه و رسانه باشیم که یک ماجرا یا حادثه و رویداد را بازگو کنیم، حتماً روایت ما برنده خواهد بود، این حرف و نظر یعنی برای شعور مخاطبی که امروز امکانات بسیاری برای دریافت اطلاعات دارد، ارزشی قائل نیستید. روایت از عناصر متعدد ساخته شده که یکی از آن‌ها انتشار سریع و به‌موقع است، آخر اگر شما روایت اول هم باشی و چیزی بگویی که با باور عمومی مغایرت داشته باشد، باز هم بازنده خواهی بود، مهم این است که روایت شما نزدیک به واقعیت و باور عمومی باشد، امر اقناع با وجدان مخاطب و شعورش گره خورده و در ارتباط است نه با حواس پنج‌گانه‌اش. اینکه شما اول بگویید یک ظرف یخ، داغ است که مخاطب را اقناع نمی‌کند. چون قدرت فاهمه اجزا آن ظرف را تشخیص داده و ادراکی متفاوت از گزاره شما حاصل شده است.

اینکه هر وقت به مسئولان فرهنگی و رسانه‌ای مملکت می‌گویند شما کجای ماجرا بودید، سریعاً پای سه رسانه‌ی من و تو، ایران اینترنشنال و بی‌بی‌سی را وسط می‌کشند و آن را مشکل اطلاع‌رسانی داخلی تلقی می‌کنند، یک بازی بازنده است. سازمان صداوسیما و آقای جبلی با درآمد از آگهی و بودجه ملی می‌تواند ده‌ها شبکه خبری از این دست داشته باشد، اگر ندارد و به این سه شبکه که منابع مالی و تعداد کارکنان مشخصی دارند، میدان خبر را می‌بازد و گاه به‌سختی برنده می شوند، ربطی به روایت اول ندارد، بلکه به مدیریت و مدیریت فرهنگی مرتبط است.

«مخاطب» و «مردم» دو قطبی تازه پیمان جبلی/ مسئله روایت اول نیست آقای رئیس مسئله روایت مطابق با واقعیت است

۵۰۰ مدیر کجا رفتند

آقای پیمان جبلی در بخش دیگری از این نشست از حذف ۵۰۰ مدیر در سازمان صداوسیما خبر می‌دهد، اقدامی در جهت کوچک‌سازی سازمان متبوعش. اولین پرسش مخاطب (مطابق طبقه‌بندی جدید که با مردم فرق دارد) این است، صداوسیما چطور سازمان عریض و طویلی است که ۵۰۰ مدیر، -توجه کنید نه کارمند و کارگر، مدیر- از آن حذف شدند و اتفاق محسوسی در ساختار آن سازمان نیفتاده است؛ یعنی هیچ برنامه‌ای نه در کوتاه‌مدت و نه در بلندمدت به این ۵۰۰ مدیر وابسته نبوده است. این مطلب بسیار شوک‌آوری است. چرا حذف شدند؟ این افراد اتفاقاً باید به مراجع قضایی سپرده می‌شدند که اگر در تمام سال‌های استخدامی کاری نکرده‌اند که مفید و مؤثر بوده باشد و یک مدیریت کلان می‌تواند آنان را حذف کند و آب از آب تکان نخورد، باید پول بیت‌المال را پس داده یا حداقل جبران کنند، اگر هم کارشان مهم بوده و نقش و تأثیری داشته‌اند باید آقای جبلی را نسبت به حذفشان پاسخگو کنند، و اگر این دو حالت نیست، یک حالت سوم دارد و آن اینکه آن افراد که استخدام رسمی دولت با حقوق و مزایای مکفی هستند، جایی نرفته‌اند؛ صرفاً از یک اتاق به اتاق دیگری منتقل شده یا از سازمانی به سازمانی رفته‌اند و این امتیازی برای آقای جبلی نیست. به این تغییرات کوچک‌سازی نمی‌گویند، کوچک‌سازی صداوسیما باید در راستای کوچک‌سازی دولت باشد که از قرار معلوم آبی از آب تکان نخورده است. آقای جبلی خبری که گفتید بیشتر به یک نمایش تلویزیونی شبیه است تا واقعیتی میدانی.

«مخاطب» و «مردم» دو قطبی تازه پیمان جبلی/ مسئله روایت اول نیست آقای رئیس مسئله روایت مطابق با واقعیت است

کشف چهره‌های جدید در صداوسیما

رئیس سازمان صداوسیما در بخش دیگری از این نشست گفته بود که چهره‌هایی جدید را کشف کرده است و اتفاقاً سلبریتی تازه ساخته. آقای جبلی سلبریتی تازه کشف شده شما را هم باید ده سال دیگر دید، سلبریتی‌هایی که امروز شما آن‌ها را از گردونه خارج کردید، کشف مدیران قبلی بودند، آن‌ها هم همین تصور را داشتند، چراکه عده‌ای را حذف کرده بودند. برعکس شیوه شما مسئله اصلی همگرایی است، اگر شما مطابق وظیفه و مسئولیتی که قانون اساسی به شما محول کرده، عمل کنید، هر روز باید به سلبریتی‌ها و شخصیت‌های تلویزیونی اضافه شود، نه آنکه برای حذف‌شدگان جایگزین بیابید. باید همگان فرصت حضور در برنامه‌های صداوسیمای ملی را داشته باشند.

چرا راه دور برویم دو جلسه است و در دو برنامه متفاوت دکتر موسی غنی نژاد (فارغ از هم‌نظری و مخالفت نگارنده این سطور با نظرات ایشان و یا مخالفانشان) به‌عنوان نماینده طیفی از مردم و تحصیل‌کردگان به صداوسیما آمد، حرف‌هایش را زد و جواب‌هایی را شنید، هیچ آبی از آب تکان نخورد، اتفاقاً مردم از طریق شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی آن برنامه‌ها را دیدند. اگر آماری از بازتاب این برنامه در شبکه‌های مجازی داشته باشید و آن را با آمار برنامه زنده‌ای که پخش کردید مقایسه کنید، ظرایف و حقایقی دستتان می‌آید که قابل‌تأمل است.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1773573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 60
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    اگر مخاطب از قبل تصمیم گرفته باشه که حرف صدا و سیما رو باور نکنه و اگر صدا و سیما بگه ظرف یخ سرده و مخاطب بگه نه طرف یخ داغه اونوقت تکلیف چیه؟این که ایشون مخاطب رو از مردم جدا کرده یا نکرده رو هم باید خودش توصیح بده نه که شما بخوای نتیجه ی دلخواه و بیمار مدنظر خودت رو بگیری.حالا ممکنه ایشون خیلی توی سخنرانیش به تفاوت مخاطب و مردم فکر نکرده باشه.اگر پخش فیلم پورن از تلویزیون مخاطب داشته باشه و آقای جبلی بیاد بگه که من می دونم پخش این فیلمها مخاطب داره اما اگر من این فیلمها رو پخش بکنم شما دانشجویان و مردم اجازه میدید؟ باز هم نویسنده این متن این اراجیف رو می نویسه و در دفاع از پخش فیلم پورن قلم فرسایی می کنه ؟که اگه می کنه تف به شرفش و اگر نمی کنه پس متننی که نوشته از اساس مزخرفه.بعد ایشون کجا از کم بودن یا نبودن مردم نسبت به مخاطب حرف زده ؟هنرمندی هم که نمی خواد با سازمان متبوع اقای جبلی کار کنه خیلی غلط کرده با شما که از اول وارد اون سازمان شده.اینکه وارد این سازمان بشه و با امکاناتش به شهرت برسه و بعد شروع کنه به جفتک انداختن فقط نشانه نمک به حرامیه اونه و بس
    • DE ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      73 9
      در هر جامعه ای انسانی یک عرف و سنتی وحود دارد که فراتر از شرع و قانون است و رعایت آن نیاز به ناظر هم ندارد و ذاتی است ، اینکه شما مثالی زدید که طبق هیچ عرف و سنتی در جامعه ایرانی هیچ جایگاهی ندارد ! نشان میدهد ، بیشتر تفکر کنید و منطقی تر باشید !!!!
    • DE ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      98 11
      ابتدا تا انتهای متن چقدر بی احترامی و فحاشی .... حتما " به یک روانکاو مراجعه کنید ، برایتان آرزوی شفا و سلامتی داریم ...
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      79 4
      حتماً روانپزشک و روان شناش ت رو عوض کن
    • مهدی IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      84 7
      داداش گلم، امکانات صداو سیما در واقع امکانات مردمه... هر نظام و هر صدا وسیمایی فقط نماینده مردمه و بس. افرادی که گفتید در واقع با امکانات مردم به شهرت رسیدند و حرف دل مردم را زدند. حرف دلی که البته برای مدیران رسانه که خودشونو بر خلاف واقعیت، صاحب و همه کاره رسانه میدانند «جفتک انداختن» محسوب شده...
    • هم وطن IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      3 1
      فرررررررررررتینا به تحلیلت،کپی خودشونی
    • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      3 2
      جناب ناشناس با پرچم آلمان.خودت داری میگی عرف.اگه اکثریت به تماشای فیلمهای مستهجن نظر مثبت داشته باشن اونوقت پخش اون فیلمها میشه کار عرفی.اصلا معنی عرف رو می دونی چیه؟
    • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      3 1
      آقای مهدی اگر اون امکانات مردمه و اون سلبریتی ها تمایلی به کار توی اون امکانات ندارن پس رسما به مردم پشت کردن و حرف آقای جبلی کاملا درسته
    • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      3 4
      طبق معمول وقتی جوابی ندارید میگید برو میش روانکاو.باشه من میرم پیش روانکاو ولی مساله اینجاست که حتی روانکاو هم برای امثال شما هیچ کاری نمی تونه بکنه.شما رو تا آخر عمر باید ببندن به تخت
    • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      3 2
      فعلا که کار مملکت دست یه مشت .... هست ؟!! زیاد بخودتون فشار نیارید .....
    • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
      3 0
      آقای مهدی من به عنوان یکی از مردم تکذیب می کنم.حرف دل خودت و امثال خودت رو پای همه ی مردم ننویس
    • احسان الله IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
      8 4
      روانیهایی مثل تو و جبلی ایران رو تبدیل به سودان میکنن
    • م FR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
      4 2
      متاسفانه دوجمله از پاسخت رو خوندم و با اینکه سعی کردی مودبانه بنویسی ولی دوجمله بیشتر دووم نیاوردی و قبل از اظهار دلیلهایت به نویسنده برچسب «ذهن بیمار » زدی . همین کفایت میکنه که وقت رو برای اراجیفت تلف نکنم . سعی کن اول از متفکر شدن ، روش حرف زدن و نقد رو یاد بگیری و بعدش اظهار فضل کنی
    • خشن IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
      2 2
      خیلی سعی کردی از ابتدای متن با مغلطه یک منطق سست رو جفت و جور کنی ولی در انتهای متن طرز تفکر، ادبیات، هویت و ماهیت خودت و خودتون رو نشون دادی
    • منصور IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
      1 1
      خاک بر سرت که هیچی نمیفهمی
    • مهدی IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
      1 2
      دوستی نوشته بود: «آقای مهدی من به عنوان یکی از مردم تکذیب می کنم.حرف دل خودت و امثال خودت رو پای همه ی مردم ننویس» مسئله دقیقا همینه که هم من مردم هستم و هم شما و هیچ کس حق نداره بعضی افراد را مردم تر از بقیه بدونه. همانطور که نظرات شما باید در صدا و سیمایی که برای همه مردم هست مطرح بشه، نظرات من و امثال من هم باید مطرح بشه. یک دوست دیگری هم در جواب من مغالطه ای کرده بودند که اگر جواب من را درست میخوانند چنین حرفی نمیزدند. چون من در انتها نوشته بودم که مدیران بر خلاف واقعیت خودشونو همه کاره و صاحب رسانه میدانند و مردم را هیچ کاره...
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    12 98
    باید همگان فرصت حضور در صدا و سیما را داشته باشند؟کی گفته؟کجا همچین حرفی زده شده که ضد انقلاب و برعنداز و تجزیه طلب هم باید توی صدا و سیما سهمی داشته باشن؟کدوم کشوری همچین سهمی قائل میشه برای این دسته افراد
    • مهدی IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      64 7
      شهید مطهری گفته. میتونید به نوشته های ایشون در کتاب «آینده انقلاب اسلامی» مراجعه کنید. امکانات این کشور برای همه مردم ایرانه چه برانداز و طرفدار نظام و چه... همه باید در برخورداری از این امکانات سهم داشته باشند... این کشور برای همه مردمه نه فقط برای یک قشر خاص.
    • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      2 5
      شهید مطهری هم اگه گفته اشتباه گفته.مگه حرفهای ایشون وحی منزله؟یه کشور اسم ببر که به دشمنان نظام خودش تریبون بده.این آرزو رو به گور خواهید برد
    • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
      7 2
      مثلاً ضد انقلاب چرا نباید تریبون داشته باشه؟ مخالفت با انقلاب هم یک گرایش سیاسیه مثل بقیه گرایش‌ها
    • مهدی IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
      1 2
      دوستی گفته بود یک کشور نام ببرید که به مخالفان نظام خودش تریبون میده... اولا نظام خیلی از کشورها در دنیا مخالف سیاسی نداره چون همه نگاهها داخل همون حکومت حل شده. ثانیا به نقل از شهید مطهری یک نمونه نام میبرم که به مخالفهای خودش تریبون میداد: حکومت حضرت محمد. ایشان در کتاب آینده انقلاب اسلامی مینویسند: «شما در کجای تاریخ عالم دیده‏اید که در حکومتی که لااقل به‌ظاهر خیلی قسمت‌هایش مذهبی بوده و همه مردمش احساسات مذهبی دارند، به‌ غیر مذهبی‏ها آن اندازه آزادی بدهند که بیایند در مدینه در مسجد پیغمبر و در مکه در مسجدالحرام بنشینند و آزادانه اصول دین را انکار کنند؛ فردی برود در مسجد مدینه بنشیند و خدا را انکار کند، درباره خدا بحث کند و بگوید من خدا را قبول ندارم؛ دیگری بیاید در مسجدالحرام بنشیند و حج را مسخره کند، بگوید من این عمل را قبول ندارم، من خدا را قبول ندارم، پیغمبر را قبول ندارم. ولی در تاریخ اسلام، ما اینها را می‏بینیم و به دلیل همین آزادی‌ها بود که اسلام توانست باقی بماند. »( آینده‌ انقلاب اسلامی، مرتضی مطهری ص ۴۷)
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    107 8
    چرا این آدم را جدی میگیرید؟رفته یه جایی که بجای درس خوندن شعار دادن یاد می‌گیرند.نمونش بکار گیری چکیده اون باصطلاح دانشگاه در دولت فعلی که از افتضاحات تاریخ ایران خواهد بود .برای اونها افاضات کرده واونها هم حال کردن.حیف وقت که به اینها فکر کرد.
    • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      3 2
      شما توی کدوم دانشگاهها درس می خوندید؟.دانشگاههایی که توشون رکیک ترین فحاشی ها رو به زبون میارن ک توی شعارهاشون استفاده می کنن.همین چند ماه میش رو یادمون نرفته.شما که حاصل آموزشتون اون الفاظ فوق رکیکه بهتره سکوت کنید چیزی نگید چون آبروی خودتون میره بیشتر
  • US ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    104 6
    شاخصه معمول این جماعت همسان دانستن خود و عقاید خودشان با اسلام ،ایران مردم و عقاید و نظرات مردم است و دشمن و معاند دانستن هر آنکه کوچکترین زاویه ای با افکار آنها دارد ،این افراد روحیه کاملا شناخته شده ای دارند و اصولا نباید به این مناصب گمارده شوند بلکه بعد از طی کردن مراحل درمانی جهت امرار معاش کار ساده ای در حد مامور دون پایه یک اداره کوچک محلی مشغول به کار شوند
    • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      2 2
      شاخص معمول شما چیه؟غصب کردن نظر مردم و دادن رکیک ترین فحش ها به مخالفینتون توی شعارهای آزادی خواهانتون؟روحیه امثال شما که چهل و پنج سال پیش شناخته شد و به خاطر همین با اردنگ از مملکت داری پرت شدید بیرون.شما لایق گمارده شدن توی چه کاری هستید با این روحیات؟بسته شدن به گاری برای شخم زدن زمین های کشاورزی یا بارکشی؟
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    92 5
    جبلی تو لیاقت ... رو هم نداری
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    7 106
    یعنی روایت اینکه مهسا امینی شکنجه شد را قبول داری؟! فیلم به این واضحی که بنده خدا مشکل قلبی داشت را باور ندارید؟!
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    100 7
    باید به حال مملکتی که چنین رییس صدا و سیمایی دارد ، خون گریست
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      4 6
      و باید به حال مملکتی که اپوزوسیون بی ادب و هتاکی مثل شما دارد گریبان درید
    • OM ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
      5 3
      خون گریست رو خوب اومدی. این آقا خانوادگی ضد انقلاب هستند فعلآ به خاطر این پست ژست ولایت مداری گرفته وگرنه فردا که میز رو ازش بگیرن میره کانادا شروع به فعالیت ضد نظام می کنه.
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    66 5
    خدا شاهده 6ماه است که 3یا4روز میشه یه بار هم تلویزیون روشن نمی کنیم .البته گاهی مسابقات ورزشی یا مستند یا نمایش اگه فیلم سینمایی خوب و تکراری نداشته باشه ،
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      3 5
      خب که چی؟صدا و سیما نمی بینی میشینی پای زباله های ماهواره دیگه.اینم قمپز در کردن داره آخه؟
    • IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
      5 3
      معلم هستم از سال ۸۸ تلوزیون یا رادیو داخلی را ختی برای یک ثانیه هم نداریم بارها بخاطر عدم اطلاع از تعطیلی به محل کارم رفتم و با در بسته مواجه شدم اما اگر هزار سال هم عمر کنم هوس نگاه کردن نمیکنم حتی قوتبال یا مستند را هم
    • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
      2 2
      مگه هر کی تلویزیون نبینه حتما ماهواره میبینه؟
  • ناشناس IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    61 3
    با این اوصاف همه مردم، اصناف، اقشار مختلف کشور کر، لال، کور شوند تا شما قشر تندرو افراطی هر غلطی دلتان می خواهد بکنید. و هیچ کس هم حق اعتراض، احقاق حقش را ندارد. مملکت مال و منال شخصی شما و ارثیه پدریتان می باشد. و شما به عنوان صاحبان کشور برای 85میلیون ایرانی تعیین تکلیف میکنید. و تصمیم گیری می نمایید چون کل 85 میلیون ایرانی بچه خردسال هستند و ناقص العقل و شما مصلحت آنها را بهتر می دانید. بنابراین همگی بایستی خفقان بگیرند تا شما با ظلم، ستم، زور، استکبار، قلدوری، دیکتاتوری بر آنها حکومت کنید. کل کشور، بیت المال را بدزدید، ببرید، غارت، چپاول، و به یغما ببرید. دیگه داری خیلی گنده تر از دهانت حرف مفت می زنی و چرت و پرت می گویی سعی کن یاد بگیری که یک ایرانی را هیچ وقت تهدید نکنی و بدان و آگاه باش که صبر و تحمل مردم هم حد و اندازه ای دارد. دوران پست، منصب اینقدر طولانی نیست بالاخره تمام می شود. مراقب خودت باش
    • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      4 3
      شما لطف کن کلمه ی مردم رو به نفع خودت غصب نکن.افراطی و تندرو تویی که خودت رو مردم می دونی و به هر کی عین تو فکر نمی کنه میگی افراطی
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    37 3
    کلی از بودجه مملکت خرج صدا و سیما میشه به اسم تبلیغ ارزش های اسلامی ..شما فقط یه تحلیلی رو کارتون ها شبکه پویا داشته باشین ببینین چی دارن به خورد کودکانمان میدن ...شبکه ای فیلم سریال های دهه ۷۰ و شبکه های دیگه ردون هیجان و مر از سریال های سرشار از خیانت و خونهدهای لاکچری و رابطه دختر و پسر بدور از خانواده و...یه شبکا هم کا ثابت سریال کره ای نشون میده والله اگر نصف رودجا صدا سیما رو به آموزش و پرورش میدادن الان کشور ما کلی میشرفت کرده بود
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    12 94
    احسنت به آقای جبلی بعضیا فکر می کردند اگه لگد بزنن وبرن صدا وسیما تعطیل میشه خبر ندارند که خیل جوانان هنر مند ومتعهد در راهند خداقوت آقای جبلی
    • US ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      3 1
      دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش آید
    • هم وطن IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      3 2
      آره جون خودت،چه هنرمندایی کشف کردین.الحق که در خریت هنرمندن
    • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
      3 2
      الان هم عملا تعطیل شده با این وضعیت افتضاحش
    • حمید IR ۰۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
      0 2
      تو بمیری . ارواح عمه ات
    • ایدا IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
      5 2
      دوست من. صدا و سیما خیلی وقته تعطیل شده: درست از روزی که جبلی امد. شده یه جعبه بی خاصیت که چاه ویل پول مردمه بدون هیچ بازدهی
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    6 0
    جبلی لیاقت مسئولیت در صدا وسیما و هیچ پست مهمی در کشور را ندارد برکنارشود
  • احمد IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    6 0
    دو قطبی کردن مردم خیانت است مردم تحمل جبلی و امام صادقی ها را ندارند یکی از دلایل خالی شدن مساجد همین افکار است
  • احمد IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    5 0
    آن تیپ آقای جبلی در شأن صدا و سیما نیست آدم افسردگی می گیره خیلی ما مرتبه
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    7 0
    تو این صدا و سیما من فقط به خاطر پسر ۹ ساله ام شبکه پویا را روشن میکنم. تمام کارتون ها تکراری و برای ۲۰ سال گذشته است که واقعا حوصله سربر و تکراری بود. نصف زمان برنامه ها هم که سرود های انقلابی و جنگی بود آدم فکر می کرد تو دهه ۶۰ هست. این همه پول را چکار می کنید؟
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    0 0
    جبلی نظر خودش رو گفت خیلی سخت نگیر
  • مهدی IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    2 0
    ما ماهواره هم نداریم اما چون تلویزیون هم برنامه درست حسابی نداره روشن نمیکنیم
  • عاجزی IR ۰۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    6 0
    چه جاهلانی بر ما حاکمند.
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    0 1
    این جماعت هر دم بیل رو سرکار نیارین نیرو های انقلابی تربیت کنین در مورد شهید سلیمانی چرا فیلمی ساخته نمیشه مافیا و این اراجیف مهم تره ؟؟ جبلی خیلی خوب کار نکردیا زود باش
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    4 0
    اندر احوال آقای جبلی و صدا و سیمای ایشان که نزد مردم سخت بی اعتبار است: قلندرانِ حقیقت به نیم جو نخرند قبایِ اطلس آن کس که از هنر عاری‌ست
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    5 0
    کاش متوجه بودند که فرهنگ و تمدن ایران فراتر از یک گروه معلوم الحال است، به نظرم به ریاست رساندن چنین افراد کوته فکر و نادانی فقط باعث از بین رفتن سرمایه های مادی و معنوی این مملکت می شود.
  • مجید IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    5 0
    جواب یک کلمه هستش و اونم واس ماس واس ماس. تا زمانی که هر مدیر و مسعولی فکر میکنه فقط واسه منه همینه. نقد باعث میشه خوبتر بشیم و تعریف و تمجید باعث خود بزرگ بینی میشه. متاسفانه بیشترین ضربه رو ادم از افراد ریاکار و خودبزرگ بین میخوره.
  • اولاد صفرخان IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    5 0
    والا هیچکس نمی‌ خواد چشمش به جبلی امثال جبلی بخوره
  • غلامرضا از گلستان IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    6 0
    آقای جبلی عزیز الان تلویزیون به لحاظ کیفیت و جذب مخاطب واقعا در پایین ترین سطح خود از ابتدای انقلاب اسلامی قرار گرفته است. من ی فرد غیر سیاسی و متمایل به هیچ جناح سیاسی نیستم. خواهشا سعی کنید به سلیقه و نظرات مردم توجه کنید لطفا
  • علیرضا IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    0 2
    روایت درست دروغ پردازی خبرآنلاین راجع به استاد پناهیان بود دهنتان راببندید
  • ج ح د IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    2 0
    جیب خالی ! یخچال خالی !تلوزیون خموش آقای جبلی مخاطب سیری چند !!!؟؟؟
  • سمیرا IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    2 1
    آقای جبلی و افراد نظیر ایشان، اقلیت ناکارآمد، با افکاری منجمد و متحجرانه، با قیافه های عبوس، انسانهای قشری و سخت و... به طور کلی از محبوبیت و مقبولیت افراد هم میترسند و هم به آنها حسادت میکنند. با شادی و نشاط و به روز بودن مخالفند. اینها نماینده همان اقلیت همطراز خود هستند. بین مردم و در دل مردم جایی ندارند به جرأت میگم. اینها با عقده های خودکم بینی و دلهای سیاهی که دارند با همه سر دشمنی و ناسازگاری دارند. من که از عامه مردمم و بین عامه زندگی میکنم، به جرأت میگم اکثریت قریب به اتفاق مردم همین نظر را دارند.
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    1 1
    واقعا دیدن برفک تلویزیون بهتر از برنامه‌های اونه