ویروس «پیرولا» به ایران رسید؟/ علائم پیرولا را بشناسید

ایسنا نوشت: معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در خصوص وضعیت بروز آخرین زیرسویه‌های کرونای اُمیکرون در ایران توضیح داد.

دکتر بابک عشرتی درباره وضعیت بروز سویه‌های جدید کرونای اومیکرون در کشور، گفت: با توجه به کاهش چشمگیر موارد کرونا در مدت اخیر، آخرین سکانس‌های ژنی انجام شده بر روی تست‌های اخذ شده کرونا مربوط به پایان تیرماه است؛ چون در مرداد ماه موارد بسیار پایین بود هنوز اطلاعات سکانس ژنی نداریم.

وی افزود: موارد جدید کرونا مانند BA.۲.۸۶ که با نام «پیرولا» شناخته می‌شود یا EG۵.۱ و... نیز هنوز در ایران شناسایی نشده است اما، این احتمال که به ایران نیز برسند وجود دارد.

او تاکید کرد: نگرانی فعلی این است که زیر سویه‌های اخیر کرونا به یکباره در کشورهایی از جهان که آنها را گزارش دادند، به سرعت افزایش یافته است؛ البته هنوز شواهدی وجود ندارد که این زیر سویه‌ها مرگ و میر و عوارض شدیدتری ایجاد کنند.

وی درباره علائم ابتلا به زیرسویه‌های جدید کرونا، اظهار کرد: علائم مشابه یکدیگر هستند و مبتلایان علائمی مانند سرماخوردگی، تب، سردرد، بدن‌درد، سرفه و سوزش گلو تجربه می‌کنند.

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره زیرسویه‌هایی از کرونای اومیکرون که تاکنون در ایران شناسایی شده است، توضیح داد: از تیرماه سال قبل تا پایان تیرماه سال جاری ۱۸ زیرسویه از اومیکرون در ایران شناسایی شده است. در تیرماه بیشترین موارد شناسایی شده در ایران XBB۲ بوده است اما در اردیبهشت‌ ماه درصد شیوع XBB۱ بیشتر گزارش می‌شد.

عشرتی همچنین درباره واکسیناسیون کرونا گفت: در خصوص واکسیناسیون کرونا همچنان می‌گوییم گروه‌های در معرض خطری که از تزریق دز دوم واکسن آنها یک سال گذشته است باید نسبت به تزریق دز سوم واکسن اقدام کنند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1809861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =