سیدمحمد خاتمی از نیویورک بازگشت، جوانان به استقبالش رفتند /رونمایی از طرح ۱+ ۷ مقابل طرح ۲+ ۶ نهضت آزادی

مرحوم آیت الله هاشمی‌رفسنجانی روز نوزدهم شهریور به بازگشت خاتمی از نیویورک و استقبال از او اشاره کرده‌است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پایگاه اطلاع رسانی خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی خاطرات مرحوم آیت الله هاشمی در نوزدهم شهریور ماه سال ۱۳۷۹ را بازخوانی کرده است.

آقای دکتر [عبدالله] جاسبی [رئیس دانشگاه آزاد اسلامی] آمد. گزارشی داد، از جریان انتخاب شدنش به عنوان عضویت اجرایی انجمن بین‌المللی دانشگاه‌های جهان که ۸۰۰ دانشگاه عضو آن هستند و گفت، ابتدا نامزد نشده بود. تعدادی از رؤسای دانشگاه‌های دولتی ایران که آنجا بودند، نامزد شده بودند، ولی آقای [محمد] امیری، معاون بین‌الملل دانشگاه آزاد، خواب دیده که رئیس کمیته مربوطه به او گفته که دکتر جاسبی انتخاب می‌شود و با اصرار او، اسم نوشته و رأی آورده و باعث ناراحتی دولتی‌ها شده است. از احتمال همکاری دولت و مجلس، در محدود کردن اختیارات دانشگاه آزاد، اظهار نگرانی‌ کرد و در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری [۱۳۸۰] هم پیشنهادهایی داشت.

[آقای احد قضائی] سفیر جدید در [جمهوری] آذربایجان آمد؛ قبلاً کنسول ایران در آذربایجان بوده. گفت، جمهوری اسلامی برای جذب آذربایجان، از فرصت‌ها استفاده نکرده و زمینه خوب مردمی را از دست داده و باید تلاش کرد که این دومین کشور شیعه را که متحد طبیعی ماست، جذب کنیم. دربارۀ راهکارهای این هدف مشورت کرد. من هم موانع واقعی کار را توضیح دادم.

گروهی از دانشجویان آمدند. برنامه‌ای برای دفاع از ارزش‌ها و افتخارات، من‌جمله افتخارات جنگ دارند. مشورت کردند و کمک خواستند. طرحی به عنوان ۱+ ۷ دارند؛ در مقابل طرح نهضت آزادی ۲+ ۶ که منظورشان مقایسه یک ساله فرماندهی لیبرال‌ها، در مقابل هفت سال فرماندهی ارزشی‌ها است.

عصر مدیران روابط عمومی‌های مرکز و شهرستان‌های صداوسیما آمدند. آقای [محمد] هنردوست [معاون ارتباطات و امور بین‌الملل رسانه ملی] گزارش داد و من هم دربارۀ وظایف مهم صداوسیما و روابط عمومی، در مقابل تهاجم وسیع تبلیغاتی دشمنان صحبت‌ کردم. آقای [محمدرضا] عباسی‌فرد آمد. از خریدن منزل گفت و نیز خواست به محسن [مدیرعامل شرکت متروی تهران]، بگویم، تکلیف اراضی بیمارستان آیت‌الله [سیدمحمدرضا] گلپایگانی را که در طرح مترو افتاده است، مشخص‌ کند. پیغام از سوی آقای سیدجواد گلپایگانی‌ آورده است. آقای [سیدمحمد] خاتمی، با استقبال ‌جوانان در فرودگاه [مهرآباد]، [از سفر نیویورک] مراجعت کرد.

بیشتر بخوانید:

۲۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1811651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =