برخورد با ۴۸ متخلف درطرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس چهارمحال و بختیاری

همزمان با اجرای طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس چهارمحال و بختیاری با ۴۸ متخلف برخورد قانونی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ،مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با اجرای طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریورماه تاکنون از ۲۰۰ واحد صنفی عرضه نوشت افزار بازرسی شد.

فضل ا... رحمتی افزود: در این بازرسی ها برای واحدهای صنفی دارای تخلف پرونده های تعزیری به ارزش ۱۶۱۳۶۲۴۰۱ ریال تشکیل شده است.

وی گفت: در این طرح بازرسی از واحدهای تولیدی و شرکت‌های واردکننده لوازم التحریر شامل: انواع دفتر، مداد، خودکار، کیف و ... در سطح استان و بررسی قیمت و میزان تولید یا واردات و مقایسه با مدت مشابه سنوات گذشته به منظور تحلیل وضعیت بازار و برخورد قانونی و سریع با تخلفات احتمالی مورد تحقیق بازرسان است.

رحمتی گفت:بررسی عملکرد واحدهای تأمین کننده لوازم التحریر از لحاظ میزان تولید، واردات، فروش، قیمت محصولات، کیفیت آن و همچنین بررسی دفاتر درسی تولیدی و وارداتی از لحاظ رعایت صحت تعداد اوراق مندرج بر روی آن؛ احصاء برنامه تأمین بازار شرکت های صنعتی تولیدکننده نوشت افزار مستقر در استان و انعکاس موانع و مشکلات پیش روی تولیدکنندگان از جمله موارد هدف این طرح است.

مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: آگاه‌سازی تولیدکنندگان در خصوص لزوم تولید محصول با کیفیت و استاندارد، تطبیق کالا با مشخصات درج شده برآن (تعداد اوراق دفاتر و ...)، درج قیمت مصرف کننده بر روی اقلام مشمول درج قیمت، صدور فاکتور فروش معتبر و رسمی، عدم تولید و عرضه هرگونه نوشت افزار منقوش به تصاویر غیر اخلاقی و ضد ارزشی؛تاکید برلزوم خرید نوشت افزار با فاکتور معتبر و رسمی، و عدم خرید و فروش محصول قاچاق، تقلبی و بی کیفیت؛ از طریق اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی از موارد دیگر اجرایی در این طرح نظارتی است

رحمتی همچنین به واحدهای تولیدکننده، واردکننده و عرضه کننده در زمینه لزوم رعایت ضرایب سود عمده و خرده فروشی و نصب نرخنامه در محل واحد صنفی تاکید کرد.

وی همچنین بر جلوگیری از فروش اجباری نوشت افزار به صورت سبدی به مشتریان و نظارت بر رعایت درصد سود مجاز در مقاطع عمده و خرده فروشی تاکید کرد.

مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری گفت: نظارت بر ثبت اطلاعات واحدهای تولیدی و واردکنندگان لوازم التحریر در سامانه جامع تجارت و نیز قیمت انواع محصولات تولیدی در سامانه ۱۲۴ و همچنین دریافت و رسیدگی به موقع به گزارشات و شکایات مردمی از طریق سامانه ۱۲۴وهمچنین شناسایی انبارهای لوازم التحریر در استان و برخورد با موارد عدم عرضه هم از موارد مدنظر این طرح است.

رحمتی تصریح کرد: گزارش عملیات بازرسی صورت گرفته و پرونده های تخلف متشکله در بازه زمانی طرح نظارتی در سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی (سامانه سیمبا) ثبت می شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1814527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =