ادعای جنجال برانگیز معاون رئیسی علیه مجلس بعد از رد کلیات لایحه بودجه  ۱۴۰۳ /نمایندگان دلخور بودند و به صراحت گفتند در بودجه تلافی خواهند کرد

ایسنا نوشت: معاون پارلمانی دولت سیزدهم گفت: در رد شدن کلیات لایحه بودجه مسائل جنبی مطرح بود مثلا برخی نمایندگان دلخوری هایی بابت تخصیص بودجه به حوزه‌های انتخابیه خود داشتند یا ازمدیران استانی دلخوری داشتند و به صراحت گفتند این مساله را در بودجه تلافی خواهند کرد.

سیدمحمد حسینی چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره رد شدن کلیات لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: دیروز کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ مورد موافقت قرار نگرفت و دولت یک هفته فرصت دارد تا با اعمال اصلاحات، کلیات را دوباره به مجلس ارسال کند.

وی ادامه داد: امسال برای اولین بار بود که در آیین نامه داخلی مجلس تغییراتی داده شده و قرار شد بودجه در دو مرحله ارسال شود و برخی نمایندگان ایراد گرفته بودند که هزینه‌ها و مصارف چه می‌شود؟ در حالیکه این موارد قرار نبود در این مرحله تقدیم شود بلکه فقط سقف منابع و درآمدها بیان شود و در مرحله دوم جداول بیاید.

ضرب الاجل قالیباف به دولت رئیسی برای اصلاح لایحه بودجه ۱۴۰۳ /بودجه دو دوازدهم اصلا به مصلحت نیست /لایحه کسری قابل توجهی در بخش حقوق بازنشستگان دارد

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: برخی نمایندگان موضوع افزایش مالیات را مطرح کردند در حالی‌که دولت سراغ کسی رفته است که فرار مالیاتی داشته‌اند نه کسبه خرد و افرادی عادی. شبهاتی درباره مسائل بازنشستگان مطرح کردند در حالی‌که آقای منظور قول داده بود که به نظرات نمایندگان توجه شود.

حسینی همچنین گفت: در رد شدن کلیات بودجه مسائل جنبی هم مطرح بود مثلا برخی نمایندگان دلخوری هایی بابت تخصیص بودجه به حوزه‌های انتخابیه خود داشتند یا از مدیران استانی دلخوری داشتند و به صراحت گفتند این مساله را در بودجه تلافی خواهند کرد. بعضی نمایندگان تصور می کردند اگر بودجه تصویب نشود، بررسی مجدد بودجه به بعد از انتخابات مجلس موکول می شود. آنها می گویند ما تاکنون درگیر لایحه برنامه هفتم بویم و رقبای ما در حال فعالیت هستند و بودجه را دو دوازدهم تصویب کنیم که رئیس مجلس این نظر را رد کرد و گفت باید بلافاصله لایحه جدید بلافاصله مورد بررسی قرار گیرد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1848089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =