یمن: پاسخ صنعا به تجاوز آمریکا و انگلیس در راه است

ایسنا نوشت: درپی ادامه حملات تجاوزکارانه آمریکا و انگلیس به یمن، یک مقام یمنی تاکید کرد که پاسخ کشورش به این تجاوزات در راه است.

یک مقام یمنی در گفت‌وگو با شبکه المیادین اظهار داشت: تجاوزات جدید آمریکایی-انگلیسی به الحدیده تمایل مشترک آنها به تشدید و گسترش درگیری‌ها را تایید می‌کند.

شبکه خبری «المسیره» جمعه شب گزارش داد که ارتش آمریکا و انگلیس بار دیگر طی دو حمله منطقه «الجبانه» در شهر الحدیده یمن را هدف قرار دادند.

این منبع یمنی همچنین خاطرنشان کرد: تداوم تجاوزات آمریکا و انگلیس به یمن و نظامی‌سازی دریای سرخ و تنگه باب المندب، تهدیدی واقعی و خطرناک برای حمل‌ونقل و کشتیرانی بین‌المللی است.

وی با اشاره به اینکه تظاهرات میلیونی مردمی در صنعا و استان‌های یمن موید انسجام مردم با رهبری کشور در خصوص حمایت از فلسطین و حمایت از مقاومت مشروع آن است، تصریح کرد: تظاهرات میلیونی مردمی، رهبری یمن را موظف می‌کند به تجاوزات آمریکا و انگلیس پاسخ داده و به حمایت نظامی از فلسطین ادامه دهد.

این منبع یمنی همچنین تاکید کرد که پاسخ یمن در راه بوده و این تجاوز آمریکا و انگلیس محکوم به شکست است.

وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: آنچه را آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در ۹ سال تجاوز و محاصره یمن به دست نیاوردند، در تجاوز جدید خود نیز در دستیابی به آن ناکام خواهند ماند.

ارتش‌های آمریکا و انگلیس بامداد جمعه ۲۲ دیماه چندین حمله هوایی را به نقاط مختلف یمن در چهار استان از جمله صنعا، الحدیده، تعز و ذمار صورت دادند.

این حملات طی یک هفته گذشته چند بار دیگر تکرار شد و نیروهای مسلح یمن نیز در پاسخ به این تجاوزات چند کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی و آمریکا را در دریای سرخ هدف قرار دادند.

در پی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، نیروهای مسلح یمن اعلام کرد تمامی کشتی‌هایی را که به نحوی به رژیم صهیونیستی مرتبط هستند، در دریای سرخ هدف قرار خواهد داد و این کار تا توقف جنایات رژیم اشغالگر علیه فلسطینیان در غزه ادامه دارد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1862922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =