۲۳ هزار تن سیر در شهرستان بهارهمدان تولید شد/خواص سیر برای سلامتی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار گفت: سیر در یک هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی شهر بهار طی سال زراعی جاری کشت و ۲۳ هزار تن محصول از این اراضی برداشت شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان، عبدالحسین اکبری در جمع خبرنگاران گفت: بیش از ۹۰ درصد کشت سیر در شهرستان بهار به صورت مکانیزه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۵۰ بهره‌بردار در شهرستان بهار به کشت و کار محصول سیر مشغول هستند افزود: سیرتند استان همدان مرغوبیت خاصی دارد و نسبت به سیر دیگر مناطق جهان زبانزد و معروف است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار با توجه به برنامه‌های ابلاغی طرح الگوی کشت و تاکید بر توسعه محصولات کم آب‌بر در سال جاری خاطرنشان کرد: تمام سطوح کشت شده این محصول مجهز به سیستم‌های آبیاری تحت فشار است.

وی با اشاره به اینکه ارقام مورد کشت در این شهرستان، شامل سیر سفید و قرمز است تصریح کرد: سالانه بخشی از محصول تولیدی سیر در واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی شهرستان فرآوری می‌شود اگرچه به ایجاد واحدهای فرآوری بیشتری به منظور جلوگیری از خام فروشی و ایجاد اشتغال و ارزش افزوده نیاز است.

اکبری با توجه به میزان تولید این محصول و نیاز به انبارداری مناسب گفت: مجوز ۲ واحد سردخانه نگهداری سیر با ظرفیت پنج هزار تن صادر شده است به طوری که در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: برداشت محصول در شهرستان بهار از اواخر خرداد تا اواخر تیر ماه صورت می‌گیرد همچنین همه ساله کاشت این محصول از دهه اول مهرماه شروع و تا اواسط آبان ادامه می‌یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار اضافه کرد: تامین نهاده‌های مورد نیاز، برگزاری برنامه‌های آموزشی گروهی و انفرادی، بازدیدهای کارشناسی و ارائه توصیه‌های فنی همچنین نظارت و کنترل در مراحل کاشت، داشت و برداشت از جمله اقدامات انجام شده در این بخش است.

لازم به ذکر است، شهرستان بهار در فاصله ۱۵ کیلومتری شهر همدان قرار دارد.

به گزارش خبرآنلاین، سیر یکی از محصولاتی است که از زمان های گذشته به دلیل طعم دهی به غذا ها و خواص درمانی بی شماری که دارد مورد توجه همگان قرار گرفته است.

این ماده ی غذایی علاوه بر این که به عنوان یک چاشنی لذیذ در پخت انواع غذا ها به کار می رود، در تهیه انواع ترشی، سس و غیره نیز بسیار پرکاربرد است.

این گیاه فوق العاده در بسیاری از مناطق ایران کاشته می شود ولی استان همدان به دلیل طبیعت خاص، شرایط جوی و نوع خاک زمین های کشاورزی مرغوب ترین سیر را به بازار عرضه می کند.

سیر تولید شده در همدان نسبت به سایر سیر ها خاصیت بیشتری دارد و از لحاظ ظاهری و مزه نیز این تفاوت کاملا مشهود است.

"خواص سیر برای سلامتی"

تقویت کننده سیستم ایمنی بدن
کمک به کاهش فشار خون
کاهش کلسترول
پیشگیری کننده سرطان
دارای خاصیت آنتی بیوتیک قوی
پیشگیری از آلزایمر
مرطوب کننده پوست و ضد آکنه
جلوگیری از بیماری های پوستی و قارچی
پیشگیری از پیری زودرس
محافظت از پوست سر و کمک به رشد مو
ضد شوره
افزایش طول عمر
کمک به جذب آهن
درمان عفونت های کلیوی و ادراری...

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1863922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =