۱۱ نفر
۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
توپخانه موشکی جدید ارتش و سپاه / عکس

توپخانه‌ موشکی نیروهای مسلح ایران از هر زمانی دقیق‌تر و زهردار شده‌ و با ورود سامانه‌هایی چون فتح و ابابیل قدرت آتش بالایی پیدا کرده‌ است.

به گزارش خبرآنلاین، سال‌های اخیر سامانه‌های موشکی توپخانه‌ای جدیدی در ایران توسعه‌یافته‌اند که از ۲ اصل دقت و کمیت نیز پیروی می‌کنند. در گذشته نیروی زمینی ارتش به راکت‌های فجر، نازعات و زلزال مجهز بود که هدایت‌پذیر نبودند و بیش‌تر از پرتابگرهای یک‌فروندی شلیک می‌شدند. نیروی زمینی سپاه هم به راکت‌های فجر مجهز بود که عملا دقتی نداشتند.

بر اساس گزارش پارتیزان، در سال‌های اخیر این دو نیرو به سامانه موشکی فتح مجهز شده‌اند. سامانه فتح از پرتابگر ۶ فروندی برخوردار است که از موشک‌هایی با برد تا ۱۸۰ کیلومتر بهره‌مند است. این موشک‌ها از سرجنگی‌های مختلفی به‌وزن ۱۵۰ کیلوگرم و از انواع شدیدالانفجار و بارانی هم برخوردار است.

توپخانه موشکی جدید ایران، زهردارتر از همیشه

در نیروی هوافضا سپاه نیز سامانه موشکی ابابیل توسعه‌یافته که از موشک‌های ابابیل، ابابیل-OP و ابابیل عمودپرتاب برخوردار است که تا ۸۶ کیلومتر نیز برد دارند. کمیت سامانه ابابیل به‌صورت ۸ فروندی است و موشک‌های این سامانه هم از سرجنگی‌های مختلفی به وزن ۴۵ کیلوگرم استفاده می‌کند.

توپخانه موشکی جدید ایران، زهردارتر از همیشه

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1871657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =