طوفان‌الاقصی و تاثیر آن بر یهودیان آمریکا/ صهیونیست‌ها احساس ناامنی می‌کنند

نتایج یک نظرسنجی حاکی از آن است که عملیات «طوفان الاقصی» از سوی مقاومت فلسطین منجر به احساس ناامنی در میان یهودیان ساکن آمریکا شده است.

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس نتایج یک نظرسنجی که در پی عملیات «طوفان الاقصی» در هفتم اکتبر انجام شده است، حدود دو سوم یهودیان آمریکایی اعلام کردند نسبت به دوره مشابه سال قبل احساس امنیت کمتری دارند.

این نظرسنجی که نتایج آن توسط رسانه‌های عبری منتشر شده است، نشان می‌دهد که حدود ۶۳ درصد از یهودیان آمریکایی احساس می‌کنند که از امنیت کمتری برخوردار هستند. طبق این نظرسنجی موسسه ای‌جی‌سی (AJC)، حدود ۳۴ درصد نیز گفته‌اند که وضعیت آنها مشابه سال گذشته است.

به گزارش ایسنا، این نتایج، مجموعه‌ای از داده‌های چند نظرسنجی است. «کمیته یهودیان آمریکا» موسوم به ای‌جی‌سی گفت که این نظرسنجی بر اساس مصاحبه‌های تلفنی و آنلاین از ۵ اکتبر تا ۲۱ نوامبر انجام شده و یافته ها با نظرسنجی‌های یک سال قبل مقایسه شده است.

نتایج این نظرسنجی همچنین حاکی از آن است که تنها سه درصد یهودیان آمریکایی معتقدند وضعیت امروز آنها امن‌تر از گذشته است.

پس از «طوفان الاقصی» نظرسنجی‌های مختلفی برای سنجش میزان تأثیر آن بر یهودیان در سراسر جهان و دیدگاه‌های آن‌ها در مورد عملکرد آمریکا وکابینه رژیم صهیونیستی در رابطه با آن انجام شد.

برجسته‌ترین این نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بیش از نیمی از پاسخ‌دهندگان می‌گویند عملکرد کابینه جنگ آنها را سرخورده کرده است و ۳۰ درصد از شهرک‌نشینان صهیونیست هم معتقدند که تل‌آویو در جنگ خود علیه غزه شکست خواهد خورد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1872878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =