۲ نفر
۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
قیمت جدید لاستیک اعلام شد/ جزییات

به گفته سخنگوی انجمن تایر عرضه تایر با دیگر کالاها تفاوت دارد و در اخذ تصمیم برای ممنوعیت فروش سبدی این تفاوت در نظر گرفته نشده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مصطفی تنها سخنگوی انجمن تایر در شرحی از آخرین وضعیت بازار تایر ارائه کرد و گفت: توزیع تایر در بازار وضعیت مطلوبی دارد و بی‌شک عرضه این بازار در شب عید با وجود شرایط قدرتمند تولید، علی‌رغم رشد تقاضا با مشکلی روبه‌رو نخواهد شد.

ایلنا در گزارشی نوشت: وی افزود: با این حال بخش‌نامه اخیر سازمان حمایت درباره ممنوعیت فروش سبدی انواع تایر می‌تواند صنعت را دچار مشکلاتی کند؛ این روش توزیع سال‌هاست که در صنعت برقرار است و مدل توزیع مورد نظر سازمان حمایت با جریان غالب بر توزیع تایر تطابقی ندارد. بنابراین اجرای این مصوبه شدنی نیست و این مصوبه علاوه بر تولید، بازار را هم به طور منفی از خود متاثر می‌کند.

تنها خاطرنشان کرد: عرضه تایر را نمی‌توان با کالاهای دیگر مقایسه کرد. با این وجود به هنگام اخذ این تصمیم این تفاوت‌ها در نظر گرفته نشده است. علاوه بر همه اینها توزیع تایر در خارج از چهارچوب سبدی به متضرر شدن تولیدکننده می‌انجامد و حاشیه سود او را کاهش می‌دهد.

سخنگوی انجمن تایر اظهار کرد: این ممنوعیت در حالی بر تولیدکنندگان تایر ابلاغ شده که آنها مدت‌هاست خواسته خود را مبنی بر خارج شدن تایر تولید داخل از قیمت دستوری دنبال می‌کنند و هنوز در این زمینه به نتیجه‌ای نرسیده‌اند.

بنا بر داده‌های منتشرشده در سامانه اطلاع‌رسانی قیمت کالا و خدمات قیمت انواع تایر تولید داخل به شرح زیر اعلام شده است:

تایر سواری سایز ۷۰/۱۷۵R۱۳ مدل اول هر حلقه ۸۶۶ هزار و ۲۶۷ تومان و مدل دوم ۷۵۹ هزار تومان

تایر سواری سایز ۶۵/۱۸۵R۱۴ هر حلقه ۹۹۷ هزار و ۱۴۳ تومان

تایر سواری سایز ۶۵/۱۸۵R۱۵ هر حلقه یک میلیون و ۷۳ هزار تومان

تایر سواری سایز ۶۰/۲۰۵R۱۴ هر حلقه یک میلیون و ۱۳۲هزار و ۸۲۵ تومان

تایر سواری سایز ۶۵/۱۸۵R۱۴ هر حلقه ۹۹۷ هزار و ۱۴۳ تومان

تایر سواری ۶۰/۱۷۵R۱۳ هر حلقه ۸۰۷ هزار تومان

تایر سواری سایز ۵۵/۲۰۵ R۱۶ هر حلقه یک میلیون و ۳۷۹۰ هزار تومان

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1876533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =