۲ نفر
۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
دو قاتل در یک قاب!/ فیلم

کروکودیل‌ها از خوردن لاشه حیوانات مرده که اغلب شکارچیان دیگری‌ آن‌ها را شکار کرده‌اند، خوشحال می‌شوند اما منتظر نمی‌مانند که شکارچی دیگری جلوی چشمانشان طعمه را ببلعد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ببرها گوشتخوار و از شکارچیان راس هستند، آنها گوشتخوارانی بالفطره هستند و عملاً تمام مواد غذایی خود را با خوردن حیوانات دیگر دریافت می‌کنند. طعمه مورد علاقه آنها مانند آنچه در فیلم زیر آورده شده‌است، گراز وحشی، است.

تکنیک شکار ببرها روش کمین انفرادی است و شامل سه مرحله است که عبارتند از: پنهان کردن، تعقیب و هجوم ناگهانی نهایی به طعمه. حیوانات کوچک معمولاً با گاز گرفتن پشت گردن کشته می‌شوند. همانطور که آنها گاز می‌گیرند، ببر دندان نیش خود را در شکاف بین مهره های گردن فرو می‌کند. این باعث جدا شدن آنها می‌شود و نخاع را می‌شکند. روی حیوانات بزرگتر کار نمی‌کند زیرا نیش آنقدر بلند نیست که بتواند بین مهره‌ها برسد. بنابراین، طعمه‌های بزرگ‌تر نیش گلو دریافت می‌کنند که نای را خرد می‌کند، جریان هوای حیوان را قطع می‌کند و عملاً آنها را خفه می‌کند.

نبرد سنگین‌وزن‌ها؛ دو قاتل در یک قاب!/ فیلم

ببرها و کروکودیل‌ها هر دو شکارچیان راس هستند. کروکودیل‌ها طعمه طبیعی ببرها نیستند. با این حال، گزارش‌های جداگانه ای از ببرهای بالغ بزرگ وجود دارد که می‌توانند بر یک کروکودیل در خشکی غلبه کنند. ببرها همچنین ممکن است برای غلبه بر کروکودیل با یکدیگر همکاری کنند. آنها در تکه تکه کردن پوست سخت خزنده با دندان‌های خود مشکل دارند.

به طور مشابه، مشاهده نادری از تمساح‌ها وجود دارد که ببرها را می‌کشند. به طور کلی، آنها به جای شکار یکدیگر، تمایل دارند برای طعمه مشابه رقابت کنند. اگر کروکودیل‌ها بتوانند مخفیانه به یک ببر بی‌خبر حمله کنند و آن را به داخل آب بکشند، مزیت بیشتری در آب خواهند داشت. در خشکی، همانطور که در این تصویر می بینیم، ببر کمتر از کروک می‌ترسد.

منبع: AZANIMALS

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1879589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =