نصرالله معین در نوروز به ایران می‌آید؟

با اعلام علاقه معین برای بازگشت به ایران و همچنین اعلام نظر مدیران فرهنگی برای فراهم بودن شرایط بازگشت معین به کشور درصد بسیار کمی احتمال دارد که او بعد از تور کنسرت استانبول به ایران بیاید.

ماهرخ عباسپور: مسئله بازگشت نصرت الله معین خواننده نجف آبادی موسیقی پاپ به ایران از بیستم دی ماه امسال، در کانون توجهات قرار گرفت.

آن هم با صحبت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که پس از جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره بازگشت نصرالله معین نجف‌آبادی، گفت: «حضور ایشان در ایران هیچ مشکلی ندارد و طبق قوانین انجام می‌شود. هر کاری درباره هر فردی انجام شود، طبق قانون انجام می‌شود. اجازه فعالیت قدم بعدی است اما حضورشان در ایران هیچ مشکلی ندارد.»

اخیرا اسماعیلی در پاسخ به پرسش درباره مباحث مربوط به بازگشت نصرالله معین نجف‌آبادی _ خواننده و برخی دیگر از چهره‌های هنری به کشور، گفت: «آقای رئیس جمهور در اولین نشست خبری خود یکی از مهم‌ترین سرفصل‌های برنامه‌هایشان را رفت‌وآمد آسان‌تر و جذب راحت ایرانیانِ خارج از کشور اعلام کردند. فکر می‌کنم یکی از نگرانی‌های مخالفین انقلاب اسلامی همین رویکرد است، ما در مورد ایرانیان خارج از کشور هیچ ممنوع‌الورودی به کشور نداریم و همه ایرانیان می‌توانند بیایند و فعالیت کنند.»

اسماعیلی با تاکید بر اینکه سیاست دولت رفت‌وآمد آسان هنرمندان به کشور است، گفت: «ممکن است هنرمندی داشته باشیم که در مقطعی دچار اشتباه شده باشد، حتی بسیاری از هنرمندان عزیزی که اکنون به نیکی از آنها یاد می‌کنیم بازیگران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بودند و کاری را انجام دادند که با نظام ارزشی انقلاب فاصله داشته است، اما اکنون در حال فعالیت هستند.»

اسماعیلی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی فضای بازگشت ایرانیان خارج از کشور را ترسیم می‌کند، بیان کرد: «هر عزیزی که بخواهد در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت کند، منعی برای کارش وجود ندارد چنانچه در مدت اخیر هم از این موارد وجود داشتند. اوایل دوره وزارت بنده، هنرمندی بود که می‌گفت ۴۰ سال است که اجرا نداشته ولی ما مجوز کار برای ایشان صادر کردیم و تئاتر بازی کرد و اکنون هم مجوزهای دیگر گرفته است. همین هنرمند حتی ویدیویی برای تقدیر از آقای رئیس جمهور آماده کرده بودند که آن را منتشر نکردیم.»

او در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا نصرالله معین نجف‌آبادی پس از بازگشت به ایران مجوز برگزاری کنسرت خواهد گرفت یا خیر؟، گفت: «این نکته را تاکید می‌کنم که روز اول هم موضوع فقط درمورد شخص ایشان نبود، بلکه رویه دولت را تشریح کردم. ایران خانه‌ هر فرد ایرانیِ خارج از کشور مثل خوانندگان،‌ هنرمندان،‌ بازیگران و... است. هر فردی که بخواهد می‌تواند به ایران بازگردد و فعالیت او نیز تابع همان قوانین عمومی است که هر هنرمندی در داخل با آن مواجه است.»

معین بعد از دوم فروردین به ایران می‌آید؟

معین و معمای ۲۸ سال حبس

البته دو روز بعد از اظهار نظر وزیر برای بازگشت معین، حسن شماعی زاده خوننده قدیمی که از ابتدای انقلاب به خارج کشور مهاجرت کرده، می‌گوید نصرالله معین درباره‌ی اظهارات وزیر ارشاد درباره‌ی امکان بازگشت او گفته است: اگر برگردم باید ۲۸ سال بروم زندان!

به گزارش انصاف نیوز، آقای شماعی زاده در توییتر نوشت: امشب دوست و همکار نازنینم معین به من تلفون کرد، ضمن گفتگو صحبت ما کشیده شد راجع به دعوتش به ایران. گفت بله چنین صحبت‌هایی شده ولی از طرف مقامی گفته شده که طبق این ماده و فلان ماده باید ٢٨ سال بروم زندان.

شماعی زاده همچنین نوشت: یک حقوق‌دان می‌گوید گر چه [برای] ورود معین به ایران مانعی وجود ندارد اما طبق ماده ۵٠٠ / ۵١٠ / ۶١٠/۶٣٩/ ٧۵۶ قانون جمهوری اسلامی باید آقای معین ٢٨ سال به زندان برود.

معین دوست دارد به ایران بازگردد

همین یک جمله باعث شده تا امروز از وزیر و مدیران هنری و رسانه‌ها و مردم گرفته تا خود معین درباره آن حرف بزنند.

حتی خود معین که این روزها از استانبول تا دوبی برای ایرانیان کنسرت می‌گذارد، اخیرا گفتگویی در صفحه رسمی اش منتشر کرده و درباره بیست وجه از زندگیش ازجمله بازگشت به ایران صحبت کرده است.

او گفته: «هر آهنگ جدیدی که ساخته می‌شود قبل از پخش در خودروی شخصی پخش می‌کنم و با خودرو، دوری می‌زنم تا ایرادات را بفهمم و اصلاح کنم.

من یک بار حوالی ۶ صبح بیدار می‌شوم و بعد دوباره چرتی میزنم و حوالی ۹ بیدار می‌شوم و کنار صبحانه، اخبار ایران را مرور می‌کنم که ببینم در کشورم چه خبر است. صبحانه نان و پنیر و چای، می‌خورم چون کاملا ایرانی هستم. در روز بارها چای ایرانی می‌خورم و چندان اهل قهوه نیستم.

باقالی پلو با مرغ و سبزی پلو با ماهی و آبگوشت غذاهای مورد علاقه من هستند؛ باز هم غذاهای ایرانی. سرگرمی اصلی من دورهمی‌های فامیلی و گپ و گفت ایرانی است‌.

فیلم‌های کهکشانی و بین ستاره‌ای و فضایی را دوست دارم که پر از تخیل هستند. عاشق ستاره‌ها هستم. اگر خواننده نمی‌شدم می‌رفتم دنبال فیزیک و نجوم و ستاره شناسی و ناسا. سال ۱۳۶۰ از ایران رفتم به اسپانیا و بعد از آن نتوانستم به ایران برگردم و چه خوب می‌شود که همه مهاجران بتوانند به وطن بازگردند.

مهم‌ترین شایعه‌ای که برایم ساختند، رفتنم به ایران بود که هیچ گاه محقق نشد و ای کاش واقعیت داشت و می‌توانستم به ایران بروم. وقتی سه سالم بود ناراحتی چشم پیدا کردم و با اینکه جراحی کردم ولی حساسیت به نور باقی ماند و برای همین اغلب عینک آفتابی می‌زنم.

من زمانی که در اصفهان می‌خواندم هم ریش داشتم چون به چهره‌ام می‌آید و اخیرا هم گاهی ریش می‌گذارم که مسئله‌ای شخصی است و ربطی ندارد به اینکه به ایران بروم یا نه! مگر در ایران، همه ریش دارند؟ یا مگر در آمریکا همه بی ریش هستند.

مدت‌هاست می‌خواهم ورزش کنم ولی هر روز به فردا می‌افتد.{میخندد} حیوان خانگی ندارم چون وقتش را ندارم ولی همه جور گلی دوست دارم به خصوص گل‌های ایرانی.

سفر به کوهستان را دوست دارم، سفر به جایی که طبیعت محض باشد و چشمه‌ای و درختی و انگار که در ایرانم. تا به دل طبیعت بروم و به آرامش برسم. عاشق اصفهانم و همه می‌دانند و گز سفارشی اصفهان همواره در خانه‌ام هست و بهترین شیرینی برای پذیرایی.

هیچ گاه به خداحافظی از خوانندگی فکر نمی‌کنم و تور خداحافظی هم نمی‌گذارم و تا وقتی که بتوانم ایرانیان را مخاطب خود داشته باشم ایرانی می‌خوانم.

تمام پیام‌هایی که در اینستاگرام می‌رسد، می‌خوانم و تک تک آن‌ها را لحاظ می‌کنم.

دو بار ازدواج کردم، همسر اولم اسپانیایی بود ولی همسر دوم من ایرانی است. تضاد فرهنگی باعث جدایی از همسر اولم شد ولی بیش از دو دهه است که با همسر دوم هستم؛ همسرم یک ایرانی دوست داشتنی است.

یک دختر به نام پریچهر از همسر اول و یک دختر به نام ستاره از همسر دوم دارم که هر دو هم خیلی ایران را دوست دارند، می‌بینید! از هر راهی که برویم باز به ایران می‌رسم.

اگر واقعا دستم بود و شرایط فراهم بود همین الان دوست داشتم در ایران باشم.

از همه ایرانیان می‌خواهم با هم مهربان باشند، در صلح و صفا زندگی کنند و کنار دوستان، مشکلات را حل کنند و نترسند از اینکه دست دوستان و رفقا و دست همسر و فرزندان را به گرمی بفشارند و یادشان باشد با یک لبخند و گفتگو می‌توانند همه مشکلات را حل کنند.»

علاقه به بازگشت معین

سهرابی، دستیار وزیر و مدیرکل شورای عالی امور ایرانیان درباره معین که این روزها بازگشتش به کشور حاشیه ساز شده نیز گفت که در حال تدارک و برنامه ریزی این موضوع با نهادهای مختلف هستیم و اخبار خوبی در پیش است. او توضیح داد: « در رابطه با معین هم با توجه به این که نگاه وزیر فرهنگ و ارشاد به موضوع نگاه جذب حداکثری است در حال تدارک و برنامه‌ریزی این موضوع با نهادهای مختلف هستیم و اخبار خوبی در پیش است. هم در مورد معین و هم در مورد افراد دیگر ما دنبال این هستیم که جذب حداکثری داشته باشیم. هیچ کسی به یک ایرانی نمی تواند بگوید به ایران نیا، کسی ممنوع الورود نیست. من خواهش می کنم ایرانیان با سفارتخانه ها و نمایندگی های کشورمان در ۱۴۰ نقطه دنیا در ارتباط باشند.»

حالا در این شرایط و برو بیاها و ابراز علاقه معین برای بازگشت به ایران در صورت فراهم بودن شرایط و اعلام نظر مدیران فرهنگی درباره فراهم بودن اوضاع برای بازگشت هنرمندان، باید منتظر ماند و دید آیا معین بعد از تور استانبولش به ایران بازخواهد گشت؟

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1882798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 64
  • نظرات در صف انتشار: 22
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    بابا بی خیال... چندان خبر مهمی نیست... بیاد... نیاد... که چی؟....
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      48 5
      تو خوبی!
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      99 24
      اون ایرانی که تو ذهن معینه با چیزی که در واقعیت وجود داره خیلی فرق داره.برگرده خیلی زود دلش برای آمریکا تنگ میشه.
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      135 8
      ده روز نشده که جشنواره موسیقی کوچه در بوشهر را لغو کردین چون از اینکه دیدید مردم را کمی شاد کرده ناراحت شدین. دیگه این شوآف ها تکراری شده
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    مگه معین مغزش تکون خورده به ایران بیاد/
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    75 5
    بسه دیگه
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    اقای معین جنون ندارد برای چی بیاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      18 0
      معین خودش در جریان نیست اینا هی میگن شاید این هفته بیاید یا نیاید. جمع کنید این مسخره بازیها رو
  • ح.م IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    نیا.... اینجا ایرانه!! کشور خرید وفروش کشور دروغ و فریب وکیل رو میخرن.قاضی رو میخرن.نویسنده رو میخرن. قلم نویسنده رو میخرن!!! تو را هم....میخرن و میفروشن!!!
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    136 9
    خدارحمتت کندآقای معین. سلام مارابه حبیب محبیان برسان.
    • آیدین IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      2 13
      میاد ودر تلویزیون برامون میخونه و ما هض میبریم دلم میخواد به اصفهان برگردم خواهشا ازنقدر آیه یاس نخوانید
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    20 48
    خوش آمدید آقای استاد معین عزیز واقعا که خیلی خیلی خوش آمدی به وطنت
  • رضا IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    پیشاپیش به اوین خوش آمدی
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    25 10
    باید به ایران بیاید
  • حسن IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    97 8
    نیا دق میکنی
  • احمد IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    111 7
    برگرد تاکاری باهات بکنن که مثل حبیب دق کنی سگته کنی وبی صدا دفن ت کنن
  • IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    18 1
    خخخخخخخخخخخ
  • اشنا IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    12 78
    خوب شداین خبرمهم رادادیدوتنهامشکل باقی مانده مان حل شد!!!معین کیلویی چنده؟بیایدیااصلا"نیایدچه اهمیتی داردکه انقدرخرج برای رسانه های گشنه داخلی می کندکه امدنش رامهم جلوه دهندمردم هم فکرکنندچه خبره هجوم به کنسرتهایش ببرندوچندین برابرپول خرج کرده رادربیاوردکفگیرش به ته دیگ خورده که دنبال بازگشت است!
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      52 4
      مفت حرف میزنی. که نشان از خودخواهی توست
  • حمید IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    69 5
    چرا یک هنرمندرو باید زندانی کنن اونم معین دوست داشتنی عزیزخدا لعنت کنه مسئولانی رو که فکر میکنن این سرزمین فقط برای اوناست
  • همت IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    7 94
    با ذهن مخاطب بازی نکنید.خودتون بهتر میدونید خوانندها است آنجلسی.بخشی از پازل دشمن برای هجمه به جمهوری اسلامی هستند. اونها سالهاست که جذب سرویس های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل شدند و بدون اجازه اونها اجازه ندارند هر اظهار نظری کنند.
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      63 3
      قسم می خورم یا مشکل روانی شدید داری یا اینکه بابت کامنتایی که میزاری پول میگیری
  • احمد IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    49 1
    بهتره معین خارج بمونه اگه بیاد سنگ اندازی میکنن نمی گذارن کار کنه حداقل الان از آهنگهای جدیدش مردم لذت میبرن
  • همشهری IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    66 1
    مسئولین فقط در مورد حضور معین در ایران میگویند ولی هیچکس در مورد امکان خروج مجدد ایشان صحبت نمیکنه.
  • ایزدی خواه IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    60 3
    به گفته وزیر ارشا اعتماد نکن ...بیایی می برنت برادر
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    70 2
    قربانی تو اصفهان کنسرت نمیتونه بذاره بعد به معین مجوز میدین
  • سپیده IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    7 78
    آمدن این شخص خواننده به ایران خالی از نقص نیست چرا که با میل خود به خارج رفته بود و این خواننده ها با آمدنشان فضای فرهنگی و مذهبی ایران را دچار تشویش و اختلال میکند اثار غربی این خواننده و آزادی کارهایشان در خارج و تفکرات غربی ضد دین و حمایت از اغتشاش های پارسال نباید نادیده بگیرند مسئولین.
    • اب IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      38 1
      کجا ضد دین خونده میتونی بگی ما هم بدونیم
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      42 2
      از کدوم فرهنگ و مذهب حرف میزنی؟ مگه همفکران قرون وسطایی شما چیزی ازشون باقی گذاشتن؟؟؟؟؟
    • م IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      8 0
      جدی می فرماید؟
    • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      12 0
      حقا که یا بیمارین یا دورو
  • بهنام US ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    29 6
    انصافا نه سیاسی بوده و نه سیاسی خونده ،پرستیژ ایرانی اصلشون رو حفظ کرده ،چرا نباید بیاد
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    30 1
    خدا حبیب را بیاموزد و اما معین ...
  • علی IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    14 13
    پسرش داماد آقای ظریف هست میاد برای عیددیدنی
    • رضا IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      7 0
      باهوش .خودش میگه من دوتا دختر دارم بعد پسرش داماد ظریفه؟ ضمنا ظریف اصلا دختر نداره.خسته نمیشید از این حرفها؟ تازه دامادش باشه شما حسادت میکنی خواستگاری دختر خانمت نیامده؟
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      7 0
      هههه خندیدم . معین پسر نداره که داماد آقای ظریف باشه احمق
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      6 0
      معین دو تا دختر داره!
  • علی IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    4 42
    کنسرت خواننده داخلی را برای یک زن که در داخل اعضای ان است کنسل می کنند چطور میشود یک خواننده فراری که در داخل کنسرتش رقص و بی بند و باری موج می زند بداخل مملکت دعوتش کنند کجا رسیده وضعیت این مملکت اسلامی
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    13 0
    نظرات را منتشر کنید قربان جانم
  • سعیدی IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    16 1
    اعتماد ؟هرگز
  • حامد IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    25 1
    والا چقدر شما ساده این معین تا خرداد برنامه های کنسرتش پره اون وقت فروردین میاد ایران؟
  • ک IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    33 0
    دیگه تمومش کنید،این اخبار رو.فیلم نکنید مردم رو.اخه معین برای چی باید بیاد ایران
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    2 0
    خبرت خرابتر کرد جراحت جدایی چو خیال آب روشن که به تشنگان نمایی
  • بدون نام IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    0 0
    بزودی میاد
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    1 0
    دلم میخواد به اصفهان برگردم
  • بدون نام IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    3 0
    مرحوم اکبر گلپا هم ایران موند
  • حمزه IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    2 0
    ایشالا بازگشت معین 🌹
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    2 0
    بیا مشهد کنسرت برگزار کن. " یه کاسه گندم میریزی تا کفترا رو سیر کنی" بعد انصار میان دنبالت "قطار قطار" دیگه بقیه آهنگاش رو بلد نیستم دوستان کاملش کنن.
  • علي IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    9 1
    جشنواره کوچه رو لغو کردند کنسرت علیرضا قربانی رو لغو کردند.حبیب رو هفته ای دو بار می بردند پاسگاه برای توضیحات به سنگ مزارش هم رحم نکردند از استاد شجریان تا گلپا و ...اجازه اجرا نداشتند.این فیلم هندی ها رو برای کی دارید بازی میکنید؟
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    5 1
    ساسی تو عمان کنسرت گذاشته با رایزنی کنسلش کردید بعد هم خواستید دستگیرش کنید بیارید ایران اونوقت انتظار دارید معین بیاد ایران؟؟؟
  • رضا IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    4 1
    برای چی بیاد چه تضمینی داره بیاد. بیاد تو فرودگاه دستگیرش کنید
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    6 1
    پرواضح و مبرهن است ورود هر ایرانی اپوزیسیون ساکن در خارج از کشور به داخل سرزمین ایران هیچگونه منع قانونی ندارد فقط مشکل اصلی اینجاست خروج او از کشور یا هرگونه فعالیت شغلی و حرفه ای او در ایران با کرام الکاتبین است! نصرالله معین اگر اشتباه استراتژیک کند و به ایران بازگردد حتی اگر به بهانه واهی اشاعه و ترویج فرهنگ مبتذل غرب و مطربی در ایران دستگیر و محاکمه نشود و یا هیچگونه فعالیت هنری و خوانندگی در ایران نداشته باشد باز امکان خروج از ایران را پیدا نخواهد کرد و برای همیشه ممنوع الخروج خواهد شد!
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    1 0
    چطور جوسازی میکنن عمرا معی بیاد ایران
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    3 0
    عاشق معین و ترانه های زیباش هستم ولی خدا کنه نیاد . نیا آقا نیا برادر نیااااااا .
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    2 0
    آره بابا، شبکه سه برای برنامه تحویل سال باهاش بسته
  • محمد IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    4 0
    معین جان تو رو خدا نیا نابود میشی .خیلی جالبه وزیر ارشاد میگه هیچ ایرانی ممنوع الورود نیست ولی حرف از ممنوع الخروجی نمیزنه .یعنی میگه اومدن شما پای خودتونه ولی رفتنتون پای ما.
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    6 0
    شما به علیرضا قربانی مجوز کنسرت در اصفهان ندادید اونوقت میگید معین بیاد ایران؟ بابا بیخیال
  • .... IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    3 0
    بله ممنوع ورود نیست ولی قول نمیدیم که ممنوع خروج نباشه ..اجازه کار هم مثل خدابیامرز حبیب ......اون تونست آقای معین هم میتونن
  • علی کریمی IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    2 1
    استاد برگرد قبل مرگ یه کنسرتتو بیام همه گذشته و خاطرات قشنگمون با اهنگای شما س
  • علی IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    3 0
    انصافا اگر مسئولین انصاف داشته باشند باید این هنرمندان رابرگردونن ودعوتشون کنن.معین یه استادکامل هست هم دراخلاق هم دراصالت وایرانی بودن وخودباخته نبودن.همه مردم عاشق معین هستن اما اگه بیاد یارانشو قطع می کنن نا چارمیشه برگرده 😆
  • سارینا IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    2 8
    یه خواننده معمولی مگه کی هست حالا، شما سعی کنید فعلا نخبگان و محققان را فراری ندهید
  • محمد IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    4 0
    معین جان نیا که اینجا همچی فیلتره
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    9 0
    بله . هیچکس ممنوع الورود نیست اما رفتنش با کرام الکاتبین هست!!
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    8 0
    اگر آمدی عزیزان دل : حمیرا - گوگوش - لیلافروهر - شهره - فتانه را هم بیاور .