اعلام جزییات کنسرت‌های یک گروه ایرانی در ارمنستان

گروه موسیقی «حنانه» همزمان با فرارسیدن عید نوروز مجموعه کنسرت‌هایی را در تعدادی از شهرهای کشور ارمنستان پیش روی مخاطبان و علاقه مندان موسیقی ایرانی قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،کامران همت‌پور پژوهشگر، نوازنده و سرپرست گروه موسیقی «حنانه» درباره تازه‌ترین فعالیت‌های این گروه موسیقایی، به خبرگزاری مهر گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، همزمان با شروع نوروز ۱۴۰۳ تور نوروزی گروه موسیقی «حنانه» در کشور ارمنستان پیش روی مخاطبان قرار گرفته است و این کنسرت‌ها تا دوشنبه ۶ فروردین ادامه دارد.

وی افزود: این تور کنسرت‌ها در تعدادی از مجموعه‌های فرهنگی هنری شهرهای ایروان، مغری، قره‌باغ و جلفا برگزار می‌شود و طی آن قرار است قطعاتی از آثار مرتبط با موسیقی ایرانی در قالب‌های مختلف تقدیم حاضران در این کنسرت‌ها شود. البته در این زمینه مهدی سبحانی سفیر ایران در ارمنستان، محمد اسدی موحد رایزن فرهنگی کشورمان در ارمنستان و ایوت تجریان از جمله افرادی بودند که همکاری بسیار خوبی برای سفر گروه به ارمنستان انجام دادند.

همت‌پور در معرفی قطعاتی که برای این کنسرت‌ها در نظر گرفته شده است، توضیح داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته این کنسرت‌ها در ۲ بخش برگزار می‌شود. در بخش اول تصنیف «اگر مستم»، تک‌نوازی دف، تصنیف «بیا تا گل برافشانیم»، تصنیف کردی «شمامه خال»، تک‌نوازی کمانچه، تصنیف لری «بارونه؛ لرزان»، تک‌نوازی سه‌تار و ساز و آواز و تصنیف «سپیده» اجرا می‌شوند. در بخش دوم نیز تک‌نوازی قانون، تصنیف ترکی «کوچه لر- ملودی ارمنی ساری گلین»، تصنیف بیرجندی «سه‌گدار»، تک‌نوازی عود، تصنیف کردی «آمان هی آمان»، تصنیف کردی-فارسی «کجاوه» پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت.

سرپرست گروه موسیقی «حنانه» در معرفی اعضای گروه اجرایی این کنسرت‌ها نیز بیان کرد: سیروس ملکی خواننده، فرود خاموشیان نوازنده عود، بهروز قنسولی نوازنده قانون، میلاد شکری زاده نوازنده کمانچه، محمدحسین افشارزاده نوازنده دف و دایره و بنده به عنوان نوازنده سه‌تار اعضای گروه «حنانه» در این کنسرت‌ها را تشکیل می‌دهیم.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1887946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =