هاشم عباسيان - مدير روابط عمومي مرکز توسعه فناوري اطلاعات و رسانههاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي - در گفتوگو با خبرنگار سرويس فناوري اطلاعات ايسنا با بيان اين مطلب اظهار كرد: با توجه به اينکه آمار افرادي که به تکنولوژيهاي نوين مسلط هستند يکي از موارد توسعهيافتگي کشورها محسوب ميشود، مرکز توسعه رسانههاي ديجيتال گام برداشتن در راستاي اين امر را يکي از برنامهها و استراتژيهاي مهم خود ميداند.
وي با اشاره به اينکه هدف مرکز ارتقاي محصولات ديجيتالي است، گفت: در حال حاضر روابط عمومي مرکز رسانههاي ديجيتال سعي دارد برنامههايي را در معرفي هرچه بيشتر محصولات و آشنايي بيشتر مردم با مرکز اجرايي کند.
او عنوان کرد: يکي از وظايف مهمي که روابط عمومي اين مرکز برعهده دارد اين است که در خدمت رسانهها و افکار عمومي باشد و نشستهاي تخصصي را در زمينه رسانههاي ديجيتال و مواردي که به اين امر مربوط است را برگزار كند.
مدير روابط عمومي مرکز رسانههاي ديجيتال افزود: يک الزام و ماموريتي که برعهده مرکز رسانههاي ديجيتال است، راهاندازي قسمتي تحت عنوان روابط عمومي الکترونيک است. اين روابط عمومي سبب خواهد شد دسترسي شهروندان، مخاطبان و مسوولان به اطلاعات و خدمات مورد نياز در راستاي کاهش هزينهها باشد.
وي با اشاره به اينکه ارتباط با مخاطبان نخستين الويت ماست، گفت: روابط عمومي مرکز توسعه رسانه ديجيتال به تازگي در پنجمين نمايشگاه رسانههاي ديجيتال تعامل خوبي با مردم داشت و نتايج نظرسنجي نشان داد مردم از تسهيلاتي که اين مرکز برايشان فراهم کرده بودند، رضايت داشتند.
عباسيان ادامه داد: ميتوانم به صراحت بگويم، نمايشگاه رسانههاي ديجيتال تنها نمايشگاهي است که از رييس مرکز و معاونان تا مديران و پرسنل به صورت رو در رو با مردم تعامل داشتند.
او ادامه داد: ما به اين حداقلها اکتفا نميکنيم و درصدديم تا روابط عمومي اين مرکز بتواند مشكلاتي را كه بهلحاظ سازماندهي، پشتيباني، شأن و جايگاه روابط عمومي وجود دارد، برطرف كند و در دور جديد در نظر دارد تا روابط عمومي اين مرکز را بيش از پيش فعال کند و نماد فعاليتهاي خود را با توانمند کردن هرچه بيشتر مرکز و ارتباط موثر و تعاملي با مردم، به نمايش بگذارد.
وي درباره استراتژي روابط عمومي مرکز رسانههاي ديجيتال در رويدادهاي ديجيتالي گفت: گسترش اطلاعرساني، تبليغات و انتشارات از مواردي است که در جهت ارتقاي مرکز پايهريزي شده است. در تلاشيم با برنامهريزي منسجم، تعامل روابط عمومي مرکز را با فعالان اين حوزه تقويت کنيم و نيز در جهت نيازسنجي مخاطبان، با انجام پژوهش و افکارسنجي به نوعي با نيازهاي مخاطبانمان آشنا شويم که عملياتي کردن هر يک از اين فرايندها به نقش قوي و حضور همه جانبه روابط عمومي نياز دارد.
هاشم عباسيان گفت: تاسيس شوراي اطلاعرساني و سياستگذاري ارتباطات بينالملل و حضور فعالان خارج از کشور به لحاظ معرفي فعاليتهاي مرکز از مواردي است که در تلاشيم از طريق روابط عمومي و امور بينالملل اين امور را به انجام رسانيم.
او ادامه داد: هر چند اين مرکز هر ساله در نمايشگاه خود ميزبان افرادي از کشورهاي مختلف است اما هدف ما برقراري ارتباط مداوم در طول سال است تا با استفاده از تجربيات کشورهاي مختلف و در اختيار قرار دادن تجربيات خود به آنها، به نتايج چشمگيري دست پيدا کنيم.
وي خاطرنشان كرد: روابط عمومي يک سازمان رسالت عظيمي را برعهده دارد؛ اگر بتواند در ارتباط با مخاطبان خلاقيت داشته باشد و رسانهها را در جريان فعاليتهاي سازمان متبوع خود قرار دهد و به نوعي خود را از طريق رسانهها با افکار عمومي آشنا سازد، به مراتب پلههاي ترقي را زودتر طي خواهد کرد.
عباسيان با دعوت از همه اقشار مردم براي ارتباط صميمانه و نزديک با مرکز توسعه فناوري اطلاعات و رسانههاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: روابط عمومي مرکز سعي کرده است بهعنوان گذرگاهي بدون دستانداز ميان مردم، دولت و رسانه راهي هموار ايجاد کند و به نوعي عبور از گذرگاه ديجيتال را لذتبخش كند.
او گفت: مسوولان، رسانهها، کاربران ديجيتالي و همه اقشار مختلف مردم، ميتوانند درصورت نياز با شماره 88311470 با ما در تماس باشند و از طريق ايميل info.dmdc@farhang.gov.ir ما را از نظرات ارزشمندشان آگاه كنند و فعاليتهايي که در مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانههاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي انجام ميشود، از طريق سايت www.ershadit.ir پيگيري كنند.
2121






نظر شما