اولین همایش منطقه ای پاکسازی سواحل دریای خزر از پسماند پاکتهای چند لایه امروز(هفتم دیماه) در ساری برگزار شد

به گزارش خبرآنلاین، در این همایش ضمن برگزاری نشستهای تخصصی حول محور مدیریت بازیافت پسماند تلاش شده تا فعالان بخش خصوصی با چرخه اقتصادی حاصل از بازیافت به خصوص بسته بندی های چند لایه آشنا شوند.
بسته بندی های چند لایه که در ایران با نام تجاری تتراپک شناخته می شوند در فرایند بازیافت به گرانول مقوا و PVC تبدیل می شوند که در حال حاضر موارد مصرف صنعتی فراوانی دارند. اولین کارخانه بازیافت این محصول در کشور راه اندازی شده و درصورت ورود بخش خصوصی به فرایند جمع آوری این پسماند ها از مناطقی مانند سواحل دریای خزر امکان خرید تضمینی این پسماندها فراهم شده که مورد سواحل خزر این امکان توسط شهرداری ساری انجام می گیرد.
علی اشرفی مشاور پسماند شرکت تتراپک ایران در گفتگو با خبرآنلاین در مورد اهداف برگزاری این همایش یک روزه گفت: پاکتهای چند لایه که در ایران به عنوان تجاری تتراپک شناخته می شوند چند سالی است که در ایران به عنوان یک بسته بندی مناسب برای محصولات غذایی از لبنیات گرفته تا انواع آب میوه کارکرد گسترده ای پیدا کرده و با توجه به تولید ومصرف حدود 20 هزار تن از این نوع بسته بندی در کشور به اضافه حجم بالای واردات محصولاتی که در این نوع بسته بندی عرضه می شوند، توجه به چرخه بازیافت و جمع آوری زباله های باقی مانده از آن به ضرورتی غیر قابل اجتناب تبدیل شده است.
به گفته او این همایش با همکاری دانشگاه مازنداران، شهرداری ساری، ستاد توسعه پایدار شهرداری تهران و شرکت تتراپک ایران برگزارشده است و در عمل علاوه بر انتشار اطلاعات علمی در زمینه مدیریت پسماند به معرفی یک فرصت سرمایه گذاری به فعالین در این بخش پرداخته است.
اشرفی گفت: اگرچه این همایش اولین همایش منطقه ای در منطقه ساحلی خزر محسوب می شود ولی پیش از این دو همایش از این دست در شهر تهران که بزرگترین قطب تولید زباله و پسماند در کشور است نیز برگزار شده است و می توان گفت در صورت انجام حمایت های لازم از سوی دستگاههای متولی با اطلاع رسانی که از طریق این نوع همایش ها صورت می گیرد به زودی بازار بزرگی با اشتغال زایی مناسب در بخش بازیافت پسماند بسته بندی های چند لایه در کشور ایجاد خواهد شد.
4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • !!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    15 0
    يعني ميشه يه روزي ساحل درياي شمال رو زيبا و بدون زباله بينيم؟؟؟؟؟؟؟!!!!!
    • بدون نام IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
      12 0
      اگه خودمون زباله نریزیم میشه. نه توی ساحل دریا نه توی جنگل.
  • بدون نام IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    6 0
    با روندی که شمال کشور در حال زباله ای شدنه به زودی آنجا را از دست خواهیم داد. یا به مردم اموزش بدهند یا ورود به شمال را سخت کنند..........
  • سیاوش IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
    4 2
    پیشنهاد میکنم دریای خزر رو خشک کنند بعد جاش شهر بسازند اونوقت میشود شهرداری ساخت و فرهنگ شهر نشینی و نریختن زباله را به مردم آموخت بابا خانه از پای بست ویران است وقتی یک خانواده با پراید یا بنز میتونن بیان ب آب جولان بدن خب پوشک بچه اشون رو هم میندازن همون جا ، 90% مردم ایران بی فرهنگنند چرا؟ حداقل 90% مردم ایران آب دهانشان و چرک بینیشان را پرت میککنند روی زمین ، خب از اینها توقع داری لب دریا آشغال نریزند.
  • عباس IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
    3 0
    سلام بايد براي پاکسازي سواحل اولا به مردم آموزش داد که زباله شان رادر ساحل ودريا نريزندازطريق نصب تابلو واز طريق رسانه هاي جمعي دوما چيزي که در سواحل ما يافت نمي شود سطل زباله است وبعضي مردم از روي ناچاري زباله شان را در ساحل ميريزندسوما دستگاههايي وجود دارد که ماسه ساحلي را برداشت وغربال وسرند ميکندوزباله موجود در آن را در يک مخزن جمع آوري ميکند که به شهرداريهاي شهرهاي ساحلي توصيه ميکنم از اين دستگاه تهيه وبراي قسمتهاي ماسه اي از آن استفاده کنند چون حجم زيادي از زباله خصوصا زباله هاي خطرناک مثل تکه وخورده هاي بطريهاي شيشه اي تيز وبرنده در زير ماسه ها پنهان ميشودوبا دست قابل جمع آوري نيست وشديدا به استفاده کنندگان از سواحل خصوصا کودکان آسيب مي زند.