سخنگوی قوه قضائیه، از اتهام سنگین پسر یکی از نماینده های مجلس در رابطه با فساد اقتصادی بزرگ خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، غلامحسین محسینی اژه ای امروز در نشست خبری خود گفت: "پسر یکی از نمایندگان مجلس در رابطه با فساد اقتصادی اخیر با اتهامی سنگین بازداشت شده است."

پیش از این خبرهای مختلفی درباره بازداشت فرزند یکی از نماینده های مجلس متنشر شده بود که این اخبار تایید نشده درباره فرزندان یکی ازاعضای هیات رئیسه و البته یکی از روسای کمیسیون های مجلس بود.

دادستان کل کشور در این باره می گوید: "این فرد بازداشت شده فرزند نماینده مجلسی که عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی است، نیست و فرزند یکی دیگر از نمایندگان است."

به گفته اژه ای تاکنون از 4 نماینده در رابطه با پرونده فساد اقتصادی مورد تحقیق شده است.

 

یکی از متهمان اعتراف کرد

سخنگوی قوه قضائیه همچنین از اعتراف یکی از متهمان خبر داد. پیش از این رئیس دستگاه قضا گفته بود متهمان در بازجویی ها حرف نزده اند و انها برای این زمان آموزش دیده بودند.

اژه ای اما از اعتراف یکی از متهمان خبر می دهد: "اتفاق خوب دیرهنگام رخ داد؛ بالاخره یکی از متهمان حدود 10 روز قبل به حرف آمد و گفت، مدارکی را از جریان فساد مالی در جایی مخفی کردیم.  ما حدس می‌زدیم بخش اصلی اسناد و رایانه دوم که اطلاعات اصلی در آن بود باید در جایی پنهان شده باشد که اول منکر این موضوع می‌شدند اما سرانجام اعتراف کردند."

سخنگوی قوه قضائیه گفت: "این فرد عصر پنجشنبه عنوان کرد که فردی دیگر اسناد را در نقطه‌ای از تهران مخفی کرده است. او را شناسایی کردیم ولی مدعی شد خودش باید برای شناسایی حضور داشته باشد. با مراقبت‌های ویژه به محل مورد نظر که ساختمانی مسکونی اما خالی از سکنه بود مأموران اعزام شدند اما مشخص شد بخشی از اسناد در آن ساختمان بود ولی قبل از حضور مأموران آنجا تخلیه شده بود. همزمان با حضور مأموران در آن زمان زنی که با فرد خارج کننده اسناد از آن ساختمان در ارتباط بود به آنجا آمد و بلافاصله پس از تحقیقاتی از او، مشخص شد فرد مورد نظر به شمال کشور گریخته است. مأموران همان شب و با حکم قضایی به شمال کشور رفته و فرد حامل اسناد را در آنجا شناسایی کردند. او هم اسناد را در بخش دیگری از شمال مخفی کرده بود که همان شب تعدادی رایانه کشف و بقیه مدارک و اسناد اصلی که در اختیار فرد دیگری بود در عصر جمعه پیدا شد."

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه این اسناد در سه نقطه تهران و یک نقطه شمال کشور مخفی شده بودند گفت: "بعد از 4 ماه رسیدگی به این پرونده با کشف این اسناد فصل جدیدی در رسیدگی باز شد."

 

گروه آریا در دو سال هزار و 700 هکتار زمین گرفت

محسنی اژه‌ای گفت: از تیر سال 88 تا مرداد امسال در این پرونده مصوب شده که هزار و 700 هکتار زمین به این گروه داده شود هر چند بخش اعظمی اجاره‌ای بوده و بخش دیگری به آنها داده نشده اما آیا واقعاً به این مقدار زمین نیاز داشتند چرا یک گروه با این حجم تخلفات باید موفق به تخصیص این میزان زمین به خود شود خود آنها می‌گویند برای یک پروژه 80 هکتار گرفته‌اند که خودشان گفته‌اند این پروژه نهایتاً به 20 هکتار زمین نیاز داشته است.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: از زمانی که ال سی‌ها در بانک صادرات شعبه اهواز باز شده تا زمانی که این فرد وجه آن را از بانک ملی شعبه کیش دریافت کرد و از آن فقط یک ساعت طول کشیده شده است تسهیل امور خیلی خوب است اما وقتی که در راهی صحیح صورت گیرد.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سارا IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
    18 0
    شما هم مثل برنامه 90 اسم که نمیگین چه فایده
  • admin IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
    5 3
    یکی به من بگه آیا این فروشگاه زنجیره ای شیرین عسل که بنام شرکت گروه آریا تو تمام نقاط تهران هستش مال همین گروه اختلاس گرا هستش!!!؟
  • بدون نام IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    0 0
    دولت خودش زمینهای بایر را به بخش خصوصی واگذار میکند تا اباد کنند