کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی نوشت:

کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در اواخر هفته گذشته و درچارچوب برگزاری سمینارهای این کانون ، با حضور مهندس هانی تنهایی، بهمن شعبانی و محمد امیری سمیناری با موضوع "تحصیل و اشتغال در خارج از کشور"را در سالن علامه طباطبایی دانشگاه علوم پایه برگزار کرد.

در این سمینار که بااجرای مبینا نصیری مجری و گوینده رادیو وتلویزیون برگزار شد حاضرین هریک به تفصیل در خصوص معرفی انواع ویزاها و شرایط مهاجرت به کشورهای مهاجر پذیر پرداختند.
زبان رکن اصلی است

نخستین سخنران این جلسه بهمن شعبانی استاد سفارت فرانسه و کارشناس آموزش بود او سخنانش را درباره زبان و یادگیری زبان های انگلیسی و فرانسه بر روند مهاجرت در کشور های مهاجر پذیر آغاز کرد و گفت"امروز همگان به این نکته معترف هستند که اگر قرار باشد به یک کشور خارجی سفر کنیم باید به زبان کشور مقصد مسلط باشیم.زبان رکن اصلی در ایجاد ارتباط است. نمی شود بدون اطلاع ازیک زبان بین المللی نمی توان با کسی ارتباط برقرار کرد.زبان انگلیسی و فرانسه دو زبان مهم بین المللی برای ایجاد ارتباط در سرتاسر دنیا است.میزان و چگونگی استفاده از این زبان ها نیز بر اساس مهارتی و نیاز ما در کشور مقصد تعیین می شود.به همین دلیل امروز در کلاس های آموزش زبان همه چیززبان را به متقاضیان آموزش نمی دهند بلکه مهارت و نیاز فرد به آن زبان را برای کار او می سنجند و آن میزان از زبان را به او آموزش می دهند."


ویزا های تحصیلی
مهندس هانی تنهایی سخنران دوم این جلسه بود. او دارای مدرک لیسانس اقتصاد و بازار یابی بین المللی و کارشناس کار و اشتغال در خارج از کشور است. تنهایی سخنانش را با معرفی انواع ویزا ها آغاز کرد.او با بیان اینکه ویزا ها به دو دسته موقت و دائم تقسیم می شوند گفت:" ویزا ها موقتی ویزا هایی هستند که فرد به دلایل خاصی نسبت به آنها اقدام می کند.این ویزا ها شامل تفریحی ، تحصیل و کار می شوند.ویزا های دائمی نیز بر اساس نیاز کار و بازار در کشور مقصد ایجاد می شوند.به این ترتیب کشور های خارجی براساس تامین نیروی کار و نیازهای شغلی در جهت جذب نیرو و سرمایه و سرمایه گذار اقدام می کنند."


وی ادامه داد" کسانی که با ویزا های دانشجویی وارد یک کشور هدف می شوندبزرگترین مشکلاتشان بحث اقتصادی است.البته این هزینه ها در کشور های مختلف دنیا متفاوت است. البته برخی از کشورها برنامه ریزی اساسی برای این نوع از ویزا ها دارند زیرا سرمایه های قابل توجه و نیروی کار ارزان را برای کشورهای هدف به همراه دارد.


اخذ پذیرش از دانشگاه کشور هدف، نخستین گام برای ویزای دانشجویی است اما این پذیرش به معنای گرفتن ویزا نیست و باید مراحل مختلفی طی شود تا این امر حاصل شود.البته کسانی که اقامت کشورهایی مانند کانادا و استرالیا را دارند هزینه های دانشگاهیشان تا 75 یا 80 درصد کاهش می یابد. آلمان با 200 هزار دانشجو خارجی ، کانادا با 150 هزار دانشجو، سوئیس واسترالیا در شمار کشور های دانشجو پذیر به حساب می آیند. کشور آلمان سومین کشور دانشجو پذیر دنیا است .در این کشور90 روز تمام وقت و180 روز نیمه وقت در سال به دانشجویان اجازه کار داده می شود.


با این میزان کار دانشجویان می توانند هزینه های زندگیشان را تامین کنند." تنهایی افزود" تحصیل در کشور سوئیس ارزان است.هزینه تحصیل در این کشور سال 2 هزار یورو است و به لحاظ سطح زندگی نیز وضعیت مناسبی داد.البته کسانی که می خواهند در زمینه دارو سازی ، دندان پزشکی ، روانشناسی و علوم پزشکی تحصیل کنند.نمی توانند در این کشور تحصیل کنند زیرا اجازه تحصیل در این چهار رشته مختص افراد مقیم است.


پیشنهاد اول ما ورود به دانشگاه های فرانسوی زبان این کشور است. کانادا نیز دیگر کشور دانشجو پذیر است. این کشور هر ساله 150 هزار دانشجوی بین المللی را جذب می کند.امکان تحصیل برای دانشجویان در هر مقطعی و در هر کالج ها و دانشگاه های کانادایی وجود دارد. کسانی که در دوره دکترا تحصیل می کنند می توانند برای گرفتن اقامت نیز اقدام کنند.کشور استرالیا را می توان برترین انتخاب برای دانشجویان بین المللی دانست.این کشور سرویس های ویژه ای برای دانشجویان بین المللی در نظر می گیرد که شامل اجازه خرید خانه ، خودرو ، بیمه های درمانی ، 20 ساعت کار در هفته و نیز اجازه کار تمام وقت برای همسر می شود.هزینه دوره های کارشناسی 10 تا 15 هزار دلار ، دوره ارشد 15 تا 25 هزار دلار است.از سوی دیگر کسانی که دانشجو دانشگاه های استرالیا بوده اند در صف اول و اولویت اقامت دائم در این کشور قرار دارند. "


سالی 10 هزار نیروی مورد نیاز برای کانادا
تنهایی در ادامه به شرایط برخی کشورها مانند کانادا و استرالیا اشاره کرد و گفت:"در کانادا و در دو بخش فدرال و کبک. در سیستم فدرال 29 فرصت شغلی برای نیروهای بین المللی ایجاد شده است و باید سالی 10 هزار نفر به بازار کانادا اضافه شود.در بخش فدرال افرادی که 67 امنیاز از 100 امتیاز را بیاورند می توانند این نوع ویزا را دریافت کنند از سوی دیگر مدرک اخذ شده باید نزدیک به شغل باشدو اولویت هم بر شغل است.سیستم امتیاز دهی در کبک هوشمندانه تر از بخش فدرال است.حداقل امتیاز برای متاهلین 63 و مجردین 55 در نظر گرفته شده است. همچنین برای افراد محدودیت هم قایل نشده است.اگر کسی بخواهد شغلی خارج از این 29 شغل داشته باشد باید درخواست رسمی از یک کارفرما را در اختیار داشته باشند.اگر کسی انگلیسی اش ضعیف تر است بهتر است برای کبک اقدام کنند و فرانسه بخواند و این زبان را به عنوان زبان اول انتخاب کنند."


بهترین راه ورود به استرالیا ویزای تحصیلی است

وی در باره شرایط فعلی جذب نیرو در استرالیا نیز گفت :"سیستم امتیاز دهی در استرالیا در اولیل 2011 میلادی تغییر کرد و حداقل امتیاز از 120 به 65 رسیده است. تفاوت این کشور با کانادا در مکان ارزشیابی مدرک است.برای کشور کانادا شما باید ارزشیابی مدارکتان را در کشور مقصدانجام دهید ولی برای کشور استرالیا این ارزشیابی مدرک در کشور مبداء انجام می گیرید.به این ترتیب زمانی که وارد کشور استرالیا می شوید مستقیم وارد بازار کار می شوید در حالی که درمورد کشور کانادا مدت زمانی باید در این کشور برای جذب بازار کار معطل می شوید.در حال حاضر بهترین راه برای ورود به استرالیا ویزای تحصیلی است"

45301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 192947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سيد احسان IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    9 4
    آقا ما كه رفتيم استراليا خدا نگهدار....
  • مهرداد قنبری IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
    2 4
    ایده خوبی هست من میتوانم ویزای تحصیلی بگیدم لطفا راهنماییم کنید
  • بدون نام IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
    8 2
    بی خود جو گیر نشین.
  • مجتبی IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
    10 5
    باتشکر از زحمات شما. حداقل پول لازم برای رفتن به کانادا برای کار وتحصیل به چه میزان میباش؟.آیا با کار در کانادا میتوانیم هزینه تحصیل مان را پرداخت کنیم؟
  • صدیقه A1 ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    4 0
    سلام برای بورس دکتری باید چه کارهایی انجام دهم؟
  • صدیقه A1 ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    0 2
    سلام برای بورس دکتری باید چه کارهایی انجام دهم؟