۰ نفر
۲۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۱

ناصر علاقبندان

اگر مجال وسیع‌تری از یک یادداشت مطبوعاتی بود، به آسانی می‌شد ثابت کرد، طراحان ترورهای هسته‌ای در ایران، بسیار باهوش‌تر از متولیان مقابله با این هجوم هستند. این عبار‌ت را می‌توان با لحنی احساسی ادامه داد، تکنیک‌های یادداشت نویسی را به کار بست و سوال‌‌ها و ابهام‌هایی را قطار کرد و مسولان امنیتی را به چالش کشید، اما دیگر نه حتی جای غصه خوردن است.
این، یک روندی است که غیر از متوقف کردن آن، نمی‌توان راه دیگری جُست. فورا باید زنگی را به صدا در آورد اسمش را خطر، هشدار یا هر چیز دیگری می‌توان گذاشت و اصلا اسمش مهم نیست. مهم شنیدن صدایش و جَستن است: 22 دی‌ماه 1388 دکتر مسعود علیمحمدی را مقابل خانه‌اش زدند، او سال‌ها بود که به انحای مختلف تهدید شد. او را در حالی که محافظ نداشت شهید کردند. از آن روز تا همین امروز، که از قضا 22 دی‌ماه 1390 است، آنها توانسته‌اند برسند به نفر پنجم. کمتر از 9 ماه بعد از ترور دکتر علیمحمدی، درست هشتم آذر ماه 1389 دکتر مجید شهریاری را در حالی که محافظ داشت، زدند. همان روز، دکتر عباسی را که به لطف خدا اینک زنده و رییس سازمان انرژی اتمی است، زدند اما او در چند ثانیه‌ای که بین چسباندن بمب به بدنه ماشین تا انفجار مهلت داشت، توانست هم صدای چسبیدن بمب را بشنود، هم کمربند ایمنی را باز کند و هم همسرش را از انفجار دور کند. دکتر عباسی، همه این کارها را خودش کرد و نجات او هیچ ربطی به یک طرح هوشمندانه برای محافظت از وی نداشت. محافظ او مجرح شد. تابستان همین امسال دکتر رضایی‌نژاد را زدند. او شهید شد. آنها فقط یک فصل، کاری پیش نبرده‌اند اما همین اولین ماه زمستان و فقط یک روز قبل از سالگرد شهادت دکتر علیمحمدی، دکتر روشن را زدند. دکتر رضای‌نژاد و دکتر روشن هر دو جوان بودند دکتر علیمحمدی وقتی شهید شد 50 سال داشت. دکتر شهریاری متولد 1345 بود. دکتر علیمحمدی سد شکن بود برای اینکه اوج افتخار برای فیزیک نظری ایران در مجامع جهانی باشد. کار دکتر شهریاری برای عبور یافته‌های علمی نظری به مرحله فناوری بود. و دو دانشمند جوان که دومی با لباس سیاه که برای ایام اربعین حسینی(ع) پوشیده بود به آغوش سید‌الشهدا شتافت. محافظ او هم مجروح و بعد شهید شد. دانشمندان جوان ما سد تثبیت فناوری را شکستند. در این جملات کوتاه دو روند، یکی هجوم خونین دشمن و دیگری مقابله با آن، لمس می‌شود. به نظر شما کدام هوشمندانه‌تر است؟
یک سوال ساده‌تر که پاسخی کوتاه اما وسیع دارد، دکتر فریدون عباسی هوشمندانه‌تر عمل کرد یا هسته طراحی ترورهای هسته‌ای؟
/2727
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 193769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
    0 0
    سلام من یک ایده برای مقابله با این نوع ترور دارم؛ اما نمی دانم چطور و کجا باید آن را مطرح کنم. لطفاً به من کمک کنید. با تشکر امیر