برنامه «هفت» جمعه شب نیمه‌تمام ماند و مسعود فراستی و امیر قادری نتوانستند فیلم‌های جشنواره را نقد کنند.

به گزارش خبرآنلاین، برنامه «هفت» جمعه شب 28 بهمن به بررسی عملکرد جشنواره سی‌ام با حضور داوران و برندگان سیمرغ‌ پرداخت.
در ابتدای این برنامه، بخش‌هایی از پشت صحنه تولید برنامه «هفت» در روزهای برگزاری جشنواره پخش شد. همچنین بخشی از مراسم اختتامیه و صحبت‌های اخیر جواد شمقدری معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این برنامه بررسی شد.
معاونت سینمایی در بخشی از صحبت‌هایش در خصوص وظایف سازمان سینمایی به این نکته اشاره کرد بود که بعد از تاسیس این سازمان، مسئولیت فیلم بر عهده کارگردان و تهیه‌کننده است و آن‌ها باید در قبال نتیجه کار پاسخگو باشند.
همچنین شمقدری در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفته بود، بعد از تاسیس سازمان سینمایی هیچ فیلم توقیفی نداریم چرا که توقیف برای نظام هزینه‌بر است، اما اگر فیلمسازان به توصیه های ما عمل نکنند، فیلم‌هایشان اکران محدود می‌شود و خودشان به صورت مستقیم پاسخگو هستند.
بهروز افخمی بعد از بازپخش این حرف‌ها روی خط آمد و در واکنش به این اظهارات گفت: «در هیچ‌جای دنیا قانون سینما وجود ندارد و من زمانی که در مجلس نماینده بودم تمام تلاشم را کردم که پای سینما به مجلس شورای اسلامی و قوه مقننه کشیده نشود؛ چرا که مشکلات سینما با قوانین غیرقابل انعطاف حل نمی‌شود.»
انتخاب ما همین بود
در ادامه این برنامه داود میرباقری روی به روی جیرانی نشست تا در خصوص نحوه قضاوت و داوری هیئت داوران و صحت و سقم این داوری‌ها، توضیحاتی ارائه کند.

او با اشاره به توافق بر سر انتخاب‌های هیئت داوران گفت: «دو فیلم «برف روی کاج‌ها» و «بی‌خود و بی‌جهت» واقعا رای نیاوردند و شیوه انتخاب هیئت داوران جشنواره سی‌ام به این صورت بود. ما باید عقلانیت‌ را بر احساس ارجح بدانیم.»
میرباقری ادامه داد: «متاسفانه بعضی‌ها بعد از شنیدن رای هیئت داوران احساسی برخود کردند که نباید این اتفاق می‌افتاد. فیلم «روزهای زندگی» یکی از فیلم‌هایی بود که واقعا ما را متعجب کرد و توقع چنین چیزی را نداشتیم. این تعجب برای یک فیلمساز حرفه‌ای اتفاق افتاده و وقتی چیزی ما را متعجب می‌کند، حتما قابل تقدیر است.»
وی همچنین افزود: «بیشتر مشکلات فیلم‌های جشنواره سی‌ام، فیلمنامه بود. من فکر می‌کنم اگر سینمای ایران دو درصد هزینه تولید فیلم را به فیلمنامه اختصاص دهد، فیلم‌های بهتری در سینما خواهیم داشت. این در حالی است که همه دنیا 10 درصد هزینه تولید فیلم را به فیلمنامه اختصاص می‌دهند.»
میرباقری در پایان خاطرنشان کرد: «این نحوه سلیقه‌ها، مربوط به داوران جشنواره سی‌ام بود و از همه آن‌هایی که ناراحت شدند، دلجویی می‌کنیم.»
در بخش دیگری از این برنامه هنگامه قاضیانی برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در «هفت» حضور پیدا کرد.

او با اشاره به بی‌مهری‌هایی که مخاطبان مراسم اختتامیه با تشویق‌ نکردن‌شان کردند، گفت: «در صحبت‌هایم در مراسم اختتامیه مردم کشورم را هم‌قبیله‌هایم خواندم، اما الان می‌گویم خیلی هم‌قبیله نیستیم. واقعا ناراحت شدم که سعید سعدی تهیه‌کننده خوب سینمای ایران مورد تشویق قرار نگرفت. او همان تهیه‌کننده فیلم «اینجا بدون من» است که سال گذشته با اقبال مخاطبان رو‌به‌رو شد.»
جیرانی در ادامه از او پرسید آیا کسی از نامزدهای بازیگری زن بعد از گرفتن جایزه به شما تبریک گفت، پاسخ داد: «فقط مهناز افشار من را پیدا کرد و گرم و صمیمی تبریک گفت.»
در بخش‌های دیگر این برنامه مصطفی کیایی، یکتا ناصر و دیگر برندگان جوایز سیمرغ‌ جشنواره رو به روی جیرانی نشستند.

بعد از پایان گفت‌وگوها، جیرانی گفت پایان‌بخش این برنامه نقد مسعود فراستی و امیر قادری در خصوص فیلم‌ها جشنواره است، اما ناگهان آنتن از جیرانی گرفته شد و تیتراژ برنامه ورزشی روی آنتن رفت.

این اتفاق در حالی افتاد که جیرانی ابتدای برنامه از ضرغامی و پورمحمدی به دلیل همکاری با برنامه «هفت» در شب‌های جشنواره و در اختیار گذاشتن آنتن، تشکر کرده بود.
58246
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 199471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    14 1
    واقعا برای شبکه سه متاسفم توهین به مخاطب بدتر از این هم می شود؟
  • حسام 60 IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    18 1
    می خوان مثلا حال جیرانی رو بگیرن ولی متوجه نیستن که حال بیننده ها را می گیرن . حالا بگین چرا مردم ماهواره می بینن
  • بدون نام IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    2 1
    هههه