آیا تا کنون برای شما هم پیش آمده که به کشور دیگری سفر کرده و به زبان آنها آشنایی نداشته باشید؟ دیگر لازم نیست نگران باشید!

محققان مایکروسافت در حال کار بر روی برنامه‌ای هستند که صدای شما را تشخیص داده، آن را ضبط می‌کند سپس به زبان دلخواه ترجمه می‌کند.

digitaltrends نوشت: بیایید با هم صادق باشیم! حتی اگر به زبان دوم مسلط هم باشید یادگیری یک زبان دیگر کار بسیار دشواری است.
خوشبختانه ذهن‌های خلاق موجود در مایکروسافت هم این را فهمیده اند و دارند روی برنامه‌ای کار می‌کنند که تن صدای شما را یاد می‌گیرد و آن را به زبان‌های دیگر ترجمه می‌کند.
بر اساس آخرین گزارش MIT’s Technology Review، محققان مایکروسافت به نوعی فن آوری تشخیص صدا پیشرفته دست یافته‌اند که در نهایت روزی به گردشگران این امکان را می‌دهد تا با زیان‌هایی که به آن مسلط نیستند با مردمان سایر کشورها ارتباط بر قرار کنند. علاوه بر این ، این نرم افزار این قابلیت را خواهد داشت که به یک برنامه تدریس زبان خصوصی بسیار کاربر پسند تبدیل شود.

اما این نرم افزار چگونه کار می کند؟ به گفته تیم طراحی کننده ، این برنامه در 3 بخش عمل می کند: در اولین مرحله تشخیص می دهد شما به چه زبانی صحبت می کنید، سپس آن را ترجمه می کند و در آخر صدای ترجمه شده شما را پخش می کند. و علاوه بر اینها این برنامه قادر است صدای شما را حفظ کند و این قابلیت به درد وقتهایی می خورد که نمی خواهید صدای وسیله نقلیه تان که با آن سفر می کنید در پس زمینه صدای شما تاثیر بگذارد.
به گفته محققان مایکروسافت این برنامه به حدود یک ساعت آموزش نیاز دارند ولی در برابر ماهها و حتی سالهایی که طول می کشد تا از طریق راههای سنتی به یک زبان بیگانه مسلط شود اصلا به حساب نمی آید. پیش بینی می شود این برنامه کاربردهای فراوانی خواهد داشت که کمترین آن برقراری ارتباط ساده تر بین دو زبان بیگانه به وسیله فن آوری های پیشرفته است.
در حال حاضر این برنامه بین 26 زبان مختلف از جمله اسپانیایی ، ایتالیایی، انگلیسی و چینی عمل می کند. هنوز درباره اینکه این تکنولوژی چه زمانی در اختیار متقاضیانش قرار می گیرد چیزی گفته نشده است.

technologyreview هم با انتشار چند فایل صوتی نحوه کار این نرم‌افزار نشان داد:

 

 

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 203429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    6 0
    بفرماييد يه راه حلي هم براي قيمت ارز ما پيدا كنند شايد اونوقت اين نرم افزارشون براي ما به يه دردي خورد
  • کورش IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    6 0
    من مشکل تهیه ارز دارم مایکروسافت میتونه کاری کنه ؟
  • علا CH ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
    8 0
    لطفاً بهشون بگید فعلاً مشکل ما برای سفر خارجی زبان نیست یه فکری برای قیمت بالای دلار هم بکنن خوب میشه.اگه پول داشته باشی همه زبونت رو خوب می فهمن
  • vahid IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
    2 1
    ذهن های خلاق در مایکروسافت!!!!!!!!!!!!
  • s@el IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
    7 0
    چه فایده ! آخرش همشون قراره برن جهنم دیگه .D
  • بدون نام IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
    4 0
    فارسی هم داره؟!
  • بدون نام IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
    5 1
    مشکل را برای خوداشون حل کردند و ما ایرانی ها را هیچی حساب نکردند. هیچ وقت زبان فارسی را برای این سیستم درست نمی کنند همانطور که تقویم فارسی را برای ویندوز و آفیس درست نکردند.
    • بدون نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
      3 1
      چرا باید این کارو بکنن!؟ ملتی که برای خودش ارزش و احترام قائل نیست نباید انتظار ارزش گذاری از سایر ملل رو داشته باشه
    • بدون نام IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
      3 0
      مشكل ما اينه كه هميشه منتظريم كسي ديگه براي ما كاري بكنه. اونها موظف نيستن ما رو چيزي حساب كنن. ما بايد فضاي خلاقيت رو باز كنيم و خودمون كار كنيم.
  • بدون نام IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
    2 0
    خدا را شکر ! با این همه جیب پر ارز مونده بودیم چکار کنیم که این مشکل هم حل شد. ای جونم مایکروسافت!
  • بدون نام IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    2 0
    ما که کم کم داریم از اینترنت جهانی جذف میشیم واسه پرداخت قبض ها هم میریم سراغ خود پرداز با این وضعیت ارز هم که مسافرت خارجی ممکن نیست. فگر نمیکنم مایکروسافت زبانهای محل ایران را هم ترجمه کند این خبر برای ما بی ارزش است.