9 فروردین سال 60 به جان آیت​الله ربانی شیرازی عضو شورا ی نگهبان سوءقصد شد و وی از ناحیه گردن مصدوم گردید.

به گزارش خبرآنلاین، وی در مسیر بازگشت از جهاد سازندگی شیراز به منزل توسط یک موتور سوار مورد سوء قصد قرار گرفت. دو نفر از کسانی که در این سوءقصد دست داشتند، برای سرکشی به اوضاع وی، فردای آن روز به بیمارستان مراجعه می​کنند که دستگیر می​شوند. بازجویی از آنها نشان داد که از اعضای گروه فرقان بودند.
آیت​الله ربانی پس از بهبودی اولیه در بیمارستان در مصاحبه​ای با روزنامه جمهوری اسلامی گفت که دادگاه​های انقلاب و مقامات مسئول قضایی باید به این موضوع رسیدگی کنند تا از اقدامات ضدانقلاب جلوگیری شود. وی با اشاره به اینکه چندین بار در معرض ترور بوده است، افزود:  یکبار در تهران و یکبار هم در شیراز تهدید کنندگان من به ترور، بازداشت شدند. به اعتقاد وی ترور ابزاری برای افراد مایوس و ناامید است که وقتی نمی​توانند از مجاری قانونی کاری بکنند، دست به آن می​زنند. در حالیکه همه باید پایبند به قانون باشند.
این عضو شورای نگهبان گفت که در میان افراد مرتکب ترور و اعضای گروه فرقان، کسانی هستند که شکار توطئه گران شده​اند و باید سعی کرد که با گسترش آموزش​ها مانع از جذب فرزندان انقلاب به چنگال ضدانقلابیون شد.
امام خمینی(ره)، هاشمی رفسنجانی و شهید بهشتی با صدور تلگرام​هایی این اقدام تروریستی را محکوم کردند. در پیام امام (ره) آمده بود: این نحو برخورد  با روحانیون متعهد، برنامه منحرفین بوده و هست و غرض آنها خارج نمودن جمع کاردان و متعهد از صحنه است غافل از اینکه به حکم تاریخ، روحانیون آگاه در تمام صحنه​های سیاسی پیش​قدم بوده​اند. ترور اشخاص نمی​تواند آنان را مایوس کرده و راه را برای بدخواهان اسلام و کشور باز کند.
هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس وقت هم در پیام خود آورده بود: ضد انقلاب برای شکست انقلاب اسلامی، متوسل به ترور این رذیلانه​ترین حربه خود شده، به خیال اینکه با از میان برداشتن چهره​های دانش و مبارزه و استقامت، انقلاب را از پشتوانه​های عظیم محروم سازد.
وی در مصاحبه ای هم اعلام کرد: چون این کار دقیقا یک عمل سیاسی است، کار گروهک​هایی است که دعوای سیاسی دارند. البته این نظر قطعی نیست و باید صبر کرد تا عوامل آن پیدا بشوند. آیت الله بهشتی رئیس دیوانعالی کشورهم در مورد نقش گروهک ​ها در این سوء قصد ناجوامردانه در مصاحبه ای گفت: قبل از تحقیق در این زمینه اظهار نظر نمی​کنم.
گفتنی است ایشان در 17 اسفندماه همان سال درگذشت. وی که به عنوان عضو مجلس خبرگان و عضو شورای نگهبان نیمی از هفته را در تهران و نیم دیگر را در شیراز می گذراند، در مسیر بازگشت از شیراز به پایتخت بود که اتومبیلش دچار سانحه شد و برخی این سانحه را با دخالت تروریست ها و ایجاد یک صحنه تصادف مرتبط دانسته اند..
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 205301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =